Skrevet av Emne: Årets landstreff 2008, Avlyst  (Lest 13640 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Årets landstreff 2008, Sverige / utsette / avlyse?
« Svar #15 på: Lø., 8,Mars,2008,21,32 »
Hva med å lage et pre-arrangement med en kolonne bortover til Sverige med litt opplegg?

Støtter opp om Even på dette.
Jeg har sendt en mail bort for å høre hvor mye offroad kjøring det EGENTLIG er mulighet for. og om aktivitetene begynner på fredag eller lørdag.
Lurte nemlig på selv å reise bort Torsdag ettermiddag, og få med meg hele fredagen der borte hvis det er noe å delta på.
Felles reise, med kolonne på 40 Norske Jeeper på vei gjennom porten der borte, ville vært helt KONGE!!!!  ;D ;D ;D

Uansett, regner med at alle sør for Tønsberg skaffer seg gratis billetter på Strømstad ferja begge veier. da er det kun ca 25 mil å kjøre. Hvis dette går i boks, så blir det nok felles avreise og kolonne kjøring på oss ivertfall. Kanskje vi kunne ha møtt Oslo og Hedmark gjengen i Sverige ett "lämpligt ställe".
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget Kate YJ

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 207
Sv: Årets landstreff 2008, Sverige / utsette / avlyse?
« Svar #16 på: Lø., 8,Mars,2008,21,54 »
Vi må vel egentlig bare innrømme at konklusjonen i år blir at vi har et luksusproblem i JCN, det blir rett og slett arrangert altfor mye aktiviteter til at vi kan klare å være med på alt ;)


Sitat
Jeg vet det har vært snakk om å sløyfe Rendalssafarien i år og satse på Vestlandssafari. Kan den bli landstreffet i år?
  Vil ikke være pessimist, men jeg var vel en av pådriverene for Vestlandsafarien i fjor og hadde tatt ut ferie til dette etter signaler fra Østlandet om at mange kom. I år faller jeg fra her fordi jeg har fåt en tidligere ferie, og med en ren helge fri i måneden så blir dette vanskelig for meg å få til. I såfall må treffkomiteen trå til for å fikse dette :)


Hardrock Kate Dubai
JCN medlem nr 69

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Årets landstreff 2008, Sverige / utsette / avlyse?
« Svar #17 på: Sø., 9,Mars,2008,00,27 »
Her er svaret jeg fikk ifra Sverige:

Hej Tomas
 
Det blir i princip ingen off-road körning, Utan bara teknikbanorna som det ser ut just nu.
Därutöver så blir det en bil orientering på gamla skogsvägar.
På Fredagen blir det mest samkväm, umgänge och inga direkta aktiviteter.
Vi räknar med att dem flesta nyttjar Fredagen till att ta sig dit.
Aktiviteterna är förlagda under Lördagen och Söndagen, med umgänge på kvällarna i jeepcampen.
 
Du är hjärtligt välkommen att umgås med andra jeepfantaster.
 
Mvh Micke
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Årets landstreff 2008, Sverige / utsette / avlyse?
« Svar #18 på: Sø., 9,Mars,2008,08,59 »
Det finnes enda en mulighet som kan være en fin kombinasjon. Helgen før vårt treff ( 6-8 juni ) er vi blitt invitert til å være med på å arrangere et Motorsports stevne på Rena sammen med NLRK.

Det vil bli lagt opp som et Challenge løp og delt i to med siste halvdel sannsyneligvis i oktober. Jeg har foreløpig sagt at vi må konsentrere oss om vårt eget treff helgen etter, men det kan vi gjøre om på. Dette er jo et treff som er åpne for alle, og kjøringen i Wolfroad forplikter til deltakelse i Challenget ( da nåværende lover kun gir dispensasjon for dette). Men vi kan jo gjøre en vri og prøve å få til et litt avsatt område på campen til ymse "jeep" aktiviteter og samles på.

Min arbeids situasjon gjør det dessverre komplett umulig for meg å gjøre noe som helst i perioden august - oktober ( derfor har jeg heller aldri fått deltatt på noen høsttreff...) Så den eneste perioden som jeg kan være med å arrangere er juni-juli.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Årets landstreff 2008, Sverige / utsette / avlyse?
« Svar #19 på: Ma.,10,Mars,2008,00,01 »
Jeg stemmer for å delta på Rena sammen med NLRK helgen før Sverige treffet. Og oppfordre alle til å stille på Vestlandssafarien til høsten, og la dette bli landstreffet.
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget Kristian

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 483
  • Det er forskjell på SHOWOFF og OFFROAD
Sv: Årets landstreff 2008, Sverige / utsette / avlyse?
« Svar #20 på: Ma.,10,Mars,2008,08,20 »
Jeg stemmer for å delta på Rena sammen med NLRK helgen før Sverige treffet. Og oppfordre alle til å stille på Vestlandssafarien til høsten, og la dette bli landstreffet.

 ;D ;D ;D Høres fornuftig ut  ;D ;D ;D
I DRIVE JEEP, NOT A SUV

Utlogget kjetil

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 738
Sv: Årets landstreff 2008, Sverige / utsette / avlyse?
« Svar #21 på: Ma.,10,Mars,2008,10,26 »
For å kaste ut en brannfakkel...

Hva med alle de som reiser på Jeep treff å å kjøre Jeep i skog å mark?
Vet i alle fall at flere i regionsør gidder ikke å reise til Søta bror for å kjøre gps løp, det er vi lei av..

Kaffe slaberas med nlrk er vel ikke heller det alle vil, selvsagt hvis man vil starte en krangel om 4mm bor å popptang.. ;D ..

Vi er for landstreff  med JCN, vi bør ikke stryke landstreff bare fordi andre skal ha treff samtidig.

Nå har det vært kjørt landstreff i jcn sin regi på samme helg i 9 år, det bør ikke bare avlyses bare fordi andre skal ha treff samme helg.

Alt er valgets kval..

Jeg komme ikke på noen av treffene den helgen, ikke fordi jeg ikke vil men da er jeg på jobb i nordsjøen.



Men hvis arrangementskomiten vil reise til Sverige bør de  prøve å finne erstattere. Som kan holde tradisjonen igang.



« Siste redigering: Ma.,10,Mars,2008,14,52 av kjetil »
Jeep clubnorway medlem nr 12
Jeep CJ-7 Renegade 1985 optimalisert istykker.
Jeep JK unlimited 2012 sahara
Har endelig skjønt "Jeep thing" så nå mor kjører Toyota til daglig.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Årets landstreff 2008, Sverige / utsette / avlyse?
« Svar #22 på: Ti.,11,Mars,2008,22,54 »
Stemmer for landstreff jeg også.. Kjører jo først og fremst Jeep for å bruke de i terrenget.. GPS løp kan man gjøre med veibiler.. Synes man burde kombinere det sosiale med offroadkjøring, ikke bare kjøre mange mil for å prate. Hvilken helg det blir er egentlig det samme for meg så lenge jeg er hjemme fra sjøen, he he.
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Sv: Årets landstreff 2008, Sverige / utsette / avlyse?
« Svar #23 på: On.,12,Mars,2008,07,16 »
For IKKE å kaste ut en brannfakkel.
Hvorfor kan vi ikke arrangere et treff sammen med NLRK?
Det er ingen som sier at vi trenger å snakke med dem, eller sitte i samme kjøretøy hvis noen skulle ha noen spesielle fobier.
Det er vel snakk om å dele på å ordne det praktiske i forbindelse med å få tillatelse til å ha et treff. Vi kan jo evt starte med en times forskjell, eller starte et annet sted.
Jeg er også for kjøretreff. Jeg modder ikke Jeepen for at den skal bli bedre å kjøre på vei :o
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Årets landstreff 2008, Sverige / utsette / avlyse?
« Svar #24 på: On.,12,Mars,2008,08,04 »
Uannsett hvilken løsning det blir så takker vel JCN ja til helga sammen med NLRK? Jeg har ikke mulighet til å være med på Sverige/landstreff helga uannsett, jobber :(. Men er klar for Rena helga før.
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget Golden Eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 896
Sv: Årets landstreff 2008, Sverige / utsette / avlyse?
« Svar #25 på: On.,12,Mars,2008,08,40 »
Interessant undertone i denne diskusjonen.

Slik JCN var startet og ment drevet så var og er det i følge paragrafene en merkeklubb for Jeep.

At våre biler er av en karakter som gjør det naturlig å kombinere treffaktivitet med offroadkjøring er en biting ikke et hovedelement og et være eller ikke være for et landstreff. I såfall er dere helt på kant med klubbens målsetning og vi snakker en større kursendring for klubben som vil få meg og mange med meg til å skifte tilhold.

Jeg synes vi skal tone ned igjen den valøren og takke ja til alt vi kan få til.

Her oppe samarbeider vi nå tett med NLRK og det er meget vellykket. Klubben har dyktige og driftige folk som yter stort for felleskapet og som vi får trekke veksler på.

Treffet i Sverige er faktisk mere i tråd med våre paragrafer enn de treffene vi ha laget selv inklusive de 6 landstreffene jeg selv har hatt ansvaret for.
Even Erlien
JCN-medlems nr. 1
AMC Jeep CJ-7 Golden Eagle 1980
Willys Jeep CJ-3A 1952
Willys Jeep FC150AM 1960 Prototype
Jeep CJ-7 Laredo 1986 Delebil.
Kaiser Jeep FC150A1 1959 på for.
Willys Utility Jeep 4-75 Pick up 1955

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: Årets landstreff 2008, Sverige / utsette / avlyse?
« Svar #26 på: On.,12,Mars,2008,10,15 »
og takke ja til alt vi kan få til.

Enig.   Jeg var helt alene Jeeper på et stoort Landrover-treff, og merket ingen bivirkninger.
Formålsparagrafen er også klar, ja.   Ikke-kjøretreff er helt fint, og en bra avveksling, slik som f.eks Vestlandssafari.   Det er sikkert et og annen sjel som ville føle seg tryggere på å kjøre langt til et treff , dersom de ikke var "risiko" for å kjøre istykker på treffet også.

Jeg synes jubileumstreffet med svenskene er en bra ide.

Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Tom-G

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 384
Sv: Årets landstreff 2008, Sverige / utsette / avlyse?
« Svar #27 på: On.,12,Mars,2008,10,29 »
Jeg får ytre min personlige mening her jeg også. Jeg kjører og modder Jeep fordi bilen er særdeles artig å bygge på, "Kul" å se til og særdeles dugelig i terrenget, samt at når en er på treff så er det moro å se på så forskjellig bygde biler.(I motsetning til NLCK, der det enten er gamle 60/70er eller AT bygde biler, som forøvrig er glimrende doninger.

For min del er det en forutsetning at doningen duger i skauen, Jeep med bakhjulstrekk er ikke interessant i mine øyne. Sagt på en annen måte, først kommer interessen for offroad/4wd, så interessen for merket Jeep, i den rekkefølgen.

Hadde det ikke vært bra miljø for offroadkjøring i JCN, hadde jeg nok heller kjørt Landcruiser, G-wagen el. og jeg ser ingen problemer med å arrangere treff på tvers av bilmerke, snarere tvert om.

Når det er sagt så mener jeg at store treff i JCN regi bør inneholde utfordringer og aktiviteter både for orginalbiler og mer potente offroadbygg. Tror nok en del med orginalbiler blir skremt av "hardcore offroad" treff.

Til slutt må jeg skryte av JCN treff, for egen del har jeg veldig positive opplevelser, det er rom både for å komme som "ungkar og spellemann" og med full familiepakke, sånn bør det være.

Tom
96`XJ 4.0L Sport Man. 2d.
97`ZJ 2,5 TDI Laredo
95`ZJ 4,0L Limited
Medlemsnr. 402
Ex: YJ, TJ, XJ td, 2 x ZJ og WJ 4.7HO

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Årets landstreff 2008, Sverige / utsette / avlyse?
« Svar #28 på: To.,13,Mars,2008,22,08 »
Når det er sagt så mener jeg at store treff i JCN regi bør inneholde utfordringer og aktiviteter både for orginalbiler og mer potente offroadbygg. Tror nok en del med orginalbiler blir skremt av "hardcore offroad" treff.

Tom

Helt riktig. Dette ble VELDIG diskutert i forkant av forrige JCN treff. Da det treffet tok en noe mer dreining mot det å inkludere de som ikke var FULLT så interessert i offroad, men fremdeles veldig glad i Jeep. Og som Even sier, klubbens formål er å dekke alle med INTERESSE for merket, ikke kun de som driver offroad. (selv om jeg selv også er mest glad i kjøre på utsiden av veien).
Jeg har vel deltatt på de siste 6 treffene med alti fra splitter ny TJ original i 2002 til vesentlig modifsert. Og kjørt de løypene som stort sett er. Men jeg syns også det hadde vært morro å se hva svenskene får til. Dette er garantert ett treff hvor ALLE bilene kjører derifra like hele, ikke sant Simon og Stein  ;D Det er ikke alle forunt å reise ifra Rena i 16 - 17 tiden og greie å komme seg til Stange i 21 - 22 tiden  ;D :o
Men jeg må si meg litt skuffet over at Svenskene ikke arrangerte noe offroad kjøring i det hele tatt.
Men dette kan vi gjøre VELDIG mye bedre neste år. Når VI har jubileum.
Sånn jeg ser det, så virker det som om svenskene er mye bedre på å inkludere de som ikke liker å bruke uken etterpå til å vaske og reparere bilen etter treff. Og vi Nordmenn er kanskje bedre på å lage noen skikkelig gode offroad treff.
Sammen er vi Dynamitt!!
Og det ville vært skikkelig artig å fått ett nordisk treff neste år på vårt landstreff og jubileum, hvor vi greide å slå til skikkelig på begge deler.
Men uansett, så syns jeg JeepTreff er en skikkelig fin greie. om vi står til knærne i myr, eller om det preikes ved teltet, så trives jeg på Jeeptreff. Jeg reiser nok like mye på treff pga offroad, som det sosiale.

Desverre passer den helgen både det opprinnelige JCN treffet og Svensketuren er lagt til, litt dårlig for meg. Kommer meg senest av gårde lørdagsmorgen slik det ser ut nå. Helgen før eller etter hadde passet bedre (samboern jobber annnehver helg.)
Så jeg får se hva det blir til, når tiden er moden.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget Birkelandjeep

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 407
Sv: Årets landstreff 2008, Sverige / utsette / avlyse?
« Svar #29 på: Sø.,16,Mars,2008,19,05 »
Må komme med innspill jeg også..

For å ha en ting helt klart, vi i arrangementskomiteneen ønsker i prinsippet ikke å avlyse noen landstreff, men hvis ikke det blir noen oppslutning om treffet blir det veldig mye arbeid for veldig lite.. ser i innleggene som er kommet så langt, at de som er mest mot JCS men for evje er jo de som ikke har muligheten til å stille på treff den helgen likevell. Da må jo det være fint for dem om vi samkjører et treff med f.eks NLCK, kanskje denne helgen passer bedre. Evnt så kan vi i arrengementskomiteen ta på oss å arrangere vestlandssafarien som et landstreff, dersom interessen er til stede. (her kan det også være en mulighet for litt kjøring med 4wd innkoplet)

Ellers ser jeg ikke noe problem i å reise til Sverige på sosialt treff med lite eller ingen myr-dypping, selv om det er nettopp der min bil trives best  :P Ser vel heller for meg at vi kan komme enda fler biler ut av de som ikke tør/ønsker å være med på enkelte av våre egne treff i redsel for å ødelegge bilen sin i skogen..




TJ Sahara 1997
JCN Medlemsnr 600