Skrevet av Emne: Årets landstreff 2008, Avlyst  (Lest 13641 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Årets landstreff 2008, Avlyst
« på: To., 6,Mars,2008,14,22 »
Som det fremgår av JCS 10 årsjubileum tråden, så ønsker vi en saklig diskusjon på om vi ønsker å beholde treffet vårt iår, eller om vi skal utsette dette eller ikke avholde dette i år.

Hva mener våre medlemmer ??
« Siste redigering: Ma.,21,April,2008,21,54 av Stein-K »
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Kristian

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 483
  • Det er forskjell på SHOWOFF og OFFROAD
Sv: Årets landstreff 2008, Sverige / utsette / avlyse?
« Svar #1 på: To., 6,Mars,2008,14,40 »

Det høres jo unektelig bedre ut å dra til Sverige, da er det jo ni Norgestreff før man skal tilbke til Sverige på 20 års jubeleum  ;D

I DRIVE JEEP, NOT A SUV

Utlogget Golden Eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 896
Sv: Årets landstreff 2008, Sverige / utsette / avlyse?
« Svar #2 på: To., 6,Mars,2008,20,10 »
Her har svenskene virkelig satset stort.
De gjør dette som en forbrødring av Jeepentusiaster fra mange land.
Vi skylder å møte her i stedenfor å konkurrere.
Flytting av vårt treff er vel ikke det verste?

No offense til vårt eget treff, men jeg vet hvor jeg setter kursen den helga!
Even Erlien
JCN-medlems nr. 1
AMC Jeep CJ-7 Golden Eagle 1980
Willys Jeep CJ-3A 1952
Willys Jeep FC150AM 1960 Prototype
Jeep CJ-7 Laredo 1986 Delebil.
Kaiser Jeep FC150A1 1959 på for.
Willys Utility Jeep 4-75 Pick up 1955

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Årets landstreff 2008, Sverige / utsette / avlyse?
« Svar #3 på: To., 6,Mars,2008,22,34 »
Bortsett fra at jeg ikke har ferdig bil og neppe har tid, så virker det svenske treffet veldig spennende.
Av samme grunn har jeg ikke noe i mot at det norske blir avlyst og man kommer sterkere tilbake neste år.
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Kate YJ

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 207
Sv: Jeep Club Sweden feirer 10 år med stort Jamboree 13-15 juni
« Svar #4 på: To., 6,Mars,2008,22,44 »
Hm.... Ser vi har bommet med datoen for mulig landstreff ja og begge bedt om ferie fra helgen 20 juni....

Om vi fra vestlandet ikke har klaget nok på kjøringen til Rena så er det ihvertfall helt uaktuelt for vår del å dra hele veien til Sverige (bortsett fra at da kunne kanskje Jostein sin store drøm om Svinesund, endelig gått i oppfyllelse...)

Blir sikkert et fantastisk treff, men for oss blir dette faktisk for langt å kjøre i denne omgang. :-\
Hardrock Kate Dubai
JCN medlem nr 69

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Sv: Årets landstreff 2008, Sverige / utsette / avlyse?
« Svar #5 på: Fr., 7,Mars,2008,08,30 »
Avlyse et Landstreff synes jeg ikke er et tema.
Men evt. Flytte det er noe som burde la seg gjøre.
Skal Landstreffet flyttes bør det bestemmes ASAP da folk planleger ferie i disse tider og/eller legger feriedager til dette treffet.

Flott og se at Sverige ønsker nabo landene velkommen til sitt "Landstreff" blir sikker et flott opplegg.

Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen

Utlogget Kristian

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 483
  • Det er forskjell på SHOWOFF og OFFROAD
Sv: Jeep Club Sweden feirer 10 år med stort Jamboree 13-15 juni
« Svar #6 på: Fr., 7,Mars,2008,09,40 »

(bortsett fra at da kunne kanskje Jostein sin store drøm om Svinesund, endelig gått i oppfyllelse...)



Det kjøres ikke over Svinesund, men Ørje tror det er ca 30 mil fra Oslo til Svenske treffet
I DRIVE JEEP, NOT A SUV

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Sv: Årets landstreff 2008, Sverige / utsette / avlyse?
« Svar #7 på: Fr., 7,Mars,2008,09,51 »
Det er ikke rart bergensene synes det er langt på treff med slike veivalg ;D

Spøk til side....
Hva sier treffkomiteen om å flytte treffet?
Har de som skal stå for treffet muligheter til å stille opp en annen helg?
Hvilke helger er det snakk om?
Får vi leie Evje da?

Jeg synes at disse spm bør avklares, før det er vits i å stemme over å evt flytte vårt landstreff.
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: Årets landstreff 2008, Sverige / utsette / avlyse?
« Svar #8 på: Fr., 7,Mars,2008,11,28 »
Ja takk, begge deler.   


For oss som i perioder har mye jobb eller privatliv som hemmer turvirksomheten er det fint at det er mye å velge mellom :)    Treffkomiteen gjør en kjempejobb, og kan muligens ha behov for avspasering, men hvis kapasiteten er der, så er fint.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

renegade

  • Gjest
Sv: Årets landstreff 2008, Sverige / utsette / avlyse?
« Svar #9 på: Fr., 7,Mars,2008,16,57 »
Det er ikke rart bergensene synes det er langt på treff med slike veivalg ;D

Spøk til side....
Hva sier treffkomiteen om å flytte treffet?
Har de som skal stå for treffet muligheter til å stille opp en annen helg?
Hvilke helger er det snakk om?
Får vi leie Evje da?

Jeg synes at disse spm bør avklares, før det er vits i å stemme over å evt flytte vårt landstreff.


Hvis de har tenkt på Evje i år også, var det ikke noe med at Knott-08 blir arrangert samtidig ?

Utlogget CJ-5 Pekka

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 200
Sv: Årets landstreff 2008, Sverige / utsette / avlyse?
« Svar #10 på: Fr., 7,Mars,2008,17,43 »
Ja kan tenke meg at vi flytter vårt landstreff eller avlyser det og drar til Karlskoga isteden... Men det er klart jeg har ”søta bror” i blodet og kanskje er innhabil og ikke helt objektiv...  ;)
Pekka Lord medlem nr 66
Vestby
CJ-5 Universal -66
Willys MB -43
Gracefully is better than polishing
Shine, can never replace attitude

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Årets landstreff 2008, Sverige / utsette / avlyse?
« Svar #11 på: Fr., 7,Mars,2008,20,45 »
Vi er åpne til å flytte det feks fjorten dager / tre uker til siste helgen i juni eller første helgen i Juli. Dato er foreløpig åpen disse helgene.

Vi har ikke veldig lyst til å avlyse årets treff, men føler at vi bør bakke opp våre søsken, da vi har 10 års jubileum neste år.... Og de har lagt MYE jobb og prestisje i dette!

Treffkomiteen vil uansett arrangere den avsatte helgen hvis medlemmene ønsker dette ( 2/3 bør isåfall  være enige om vi skal gjøre drastiske endringer i planen ).

Men vi er bekymret for at veldig mange vil "lekke" til sverige og
at det vil bli et meget svakt oppmøte. Derfor ønsker vi tilbakemeldinger på dette nå. Avgjørelsen vil sannsyneligvis falle på årsmøte. Så de som har innspill på saken bør ytre seg før 3. April.

Kun seriøse innspill, svada blir fjernet!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Sv: Årets landstreff 2008, Sverige / utsette / avlyse?
« Svar #12 på: Lø., 8,Mars,2008,18,23 »
Ja, dette kan bli en "artig" kabal å legge. Vi er forskjellige personer, med forskjellige meninger og har forskjellige planer og bosted.
Løsningen vil ikke bli bifalt av alle uansett, men en løsning skal det bli.
Jeg kan si litt om hva jeg tror og vet.
JCS treffet i Karlskoga blir nok et "stadion offroad" treff. Men det kan jo bli sosialt og hyggelig for det og en hyggelig gest til JCS som har lagt ned mye arbeid. "Tokiga Norrbaggar" med bensindrevet drinkmikser, Jeep vaffeljern og "fløte" på plastdunk kan jo bli et internasjonalt og kulturelt innslag.
Neste år er vi 10 år og da hadde det vært hyggelig om Svenson kom til oss. Da må vi muligens stille opp der først.
I år kommer jeg (og mange andre) til å dra til Kättilstorp første helgen i Juli. Dette er et stort hard-core offroad treff, så hvis det er snakk om å utsette Evje til den helgen blir ikke jeg med.
Det haddde vært fint etter ferien, for min del. Jeg skjønner at det ikke passer arrangørene og det respekterer jeg.
Jeg vet det har vært snakk om å sløyfe Rendalssafarien i år og satse på Vestlandssafari. Kan den bli landstreffet i år?
En synsk person har også ymtet frempå med noe som kan skje på forsommeren, kanskje det evt kunne bli et landstreff?
Kanskje vi kan gi f... i årets landstreff.
Det blir nok mange som ønsker å dra til JCS i år slik at vi uansett vil se en god del avskalling til et evt landstreff på Evje.
Hvis ikke arrangementskomiteen har lagt for mye arbeid i Evjetreffet, går jeg inn for at det sløyfes i år. Ikke nødvendigvis for at JEG vil det, men jeg leser mellom linjene at det vil bli amputert og det er vi ikke tjent med. Og selvsagt.... hvis jeg drar til Karlskoga, og skal til Kättilstorp begynner forsommeren å bli så full av Jeepakiviteter at jeg må si nei til noe likevel.
Fyr løs........................
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Årets landstreff 2008, Sverige / utsette / avlyse?
« Svar #13 på: Lø., 8,Mars,2008,19,44 »
Enig med Pekka. og 97YJ for den sakens skyld. Jeg også tror avskallingen blir for stor til Sverige. Og jeg ønsker ikke at treffkomiteen skal jobbe seg halvt i hjel kun for at noen få skal kjøre på Evjemoen i år. Jeg syns fjord året var såpass bra, og det kom såpass mange biler at alt arbeidet virket kanskje ikke like forgjeves da. Men kommer kun halvparten eller en fjerdedel av fjorårets deltakere, så kan det ikke være mye morro å være med i treffkomiteen. For de som ikke kjenner til det, så ligger det ganske mange dager med jobb ifra mange ildsjeler for at ett slikt treff skal klaffe. Da er det bedre å gi treffkomiteen fri i år, også stiller vi med 50 biler fra Norge på Svergie sitt jubileum. Også håper vi de stiller med minst like mange på vårt jubileum neste år.
Så hva for hva min stemme er verdt, så stemmer jeg for å å droppe Evje i år, så tar vi en Sverige tur hele gjengen, og lader opp til et heidundranes jubileum neste år istedet.
JEg for min del kommer kun til å reise til Sverige i år nå som jeg kjenner til opplegget der borte.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget Golden Eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 896
Sv: Årets landstreff 2008, Sverige / utsette / avlyse?
« Svar #14 på: Lø., 8,Mars,2008,20,32 »
Oppland divisjon av JCN har satt opp sin terminliste og ser at det skjer så mye at vi måtte skvise for å få til de planene vi hadde.
Særlig Mai Juni er tette og da kommer faren for at det blir få deltakere igjen til å delta på de forskjellige stevnene.

Evje og Sverige er to like treff i form av reiseveg, kostnader og opplevelse.
Sverige er nytt for oss og har nyhetens interesse all tid at dette er stort og inkluderer mange land.
Er redd at Evje vil tape i konkurransen og at vi kan nyttegjøre oss treffkomiteens innsats bedre på andre måter i år.

Hva med å lage et pre-arrangement med en kolonne bortover til Sverige med litt opplegg?
Even Erlien
JCN-medlems nr. 1
AMC Jeep CJ-7 Golden Eagle 1980
Willys Jeep CJ-3A 1952
Willys Jeep FC150AM 1960 Prototype
Jeep CJ-7 Laredo 1986 Delebil.
Kaiser Jeep FC150A1 1959 på for.
Willys Utility Jeep 4-75 Pick up 1955