Skrevet av Emne: Hjelp med lock-up/overdrive som lever sitt eget liv  (Lest 1634 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget ironside

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 39
Hjelp med lock-up/overdrive som lever sitt eget liv
« på: To., 6,Desember,2012,18,56 »
Bilen er en '95 Wrangler 4.0HO.
Automatkassa girer fint mellom 1.2.3-gir, problemet er lock-up'en.  Ved moderat pådrag i motbakke så går den ut-inn-ut-inn i lås  i en fast takt med ca. hvert 3. sekund.
 Omtrent som den skulle girt mellom 2. og 3. om dere skjønner,  bare at variasjonen i turtall er mindre.
Bilen har vært på verksted hvor det har blitt justert på wiren som indikerer gasspådraget,  det hjalp muligens litt, men problemet der likefullt. Er det noen som kan noe om denne kretsen med lock-up som kunne tipset meg om hvor jeg kan feilsøke?
Det skal legges til at problemet kom etter motorbytte, er det noe vi kan ha fått montert feil?

Utlogget Stormer

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 210
Sv: Hjelp med lock-up/overdrive som lever sitt eget liv
« Svar #1 på: To., 6,Desember,2012,20,36 »
Kan høres ut som omconverteren di er sliten, jeg ville sjekket med noen som kan automat kasser

Utlogget ironside

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 39
Sv: Hjelp med lock-up/overdrive som lever sitt eget liv
« Svar #2 på: To., 6,Desember,2012,21,46 »
Hm, ja. Hvem er det som er gode på automatkasser da tro?

Slik jeg har forstått det er det noen ting som er med på å bestemme aktivering av lock-up'en:  Hastighet, turtall, pådrag -  noe mer?
Deaktivering:  Bremsepedal,  hastighet,  noe mer?

Utlogget Stormer

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 210
Sv: Hjelp med lock-up/overdrive som lever sitt eget liv
« Svar #3 på: Fr., 7,Desember,2012,10,09 »
Kassa i min YJ oppførte seg slik da den nærmet seg 190 000 det endte med converter havari med medføgende ras av kasse. Jeg er veldig fornøyd med RATS.no han er veldig dyktig men det tar den tiden det tar og det har lite for seg å mase på ham.

RATS v/Ole Ringstad
Ringstad Gård
1866 Båstad
Norge Telf: + 47 69 82 82 40
Fax: + 47 69 82 82 67
Mobil: +47 918 49 948