Skrevet av Emne: OD problem forårsaket av feil temp lesing på PCM?  (Lest 1833 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget findaname

• 360 CID
OD problem forårsaket av feil temp lesing på PCM?
« på: Sø.,28,Oktober,2012,19,52 »
Om sommeren etter hard kjøring, slår OD inn - men aldri ellers. Forandleren kjørte diagnose og fant ut av PCM avleser en trans temperatur av minus 14 grader c. Kan ikke bli OD da. Har byttet alt som kan byttes inn i transen - sensorer, transduere etc. etc. men det hjalp ikke. En Expect på Fixya mener at jeg må ha en feil på OCM. Alt ellers fungerer nydelig og jeg kvier meg veldig å bruke SÅ mye penger på en så gammel bil (2000). Er det noen som har erfart det samme problem og har funnet på en genialt løsning? Lurer PCM på en eller annen måte?

Chryslercrap

• Gjest
Sv: OD problem forårsaket av feil temp lesing på PCM?
« Svar #1 på: Sø.,28,Oktober,2012,21,39 »
Finnes jo endel på div. huggeri rundt om i landet, koster sikkert mellom 500-1000 kr??
Hvis du setter inn en PCM fra annen bil, så må du til merkeforhandler og få kodet om startsperra! (500 lapp?)

Hvis det er der feilen ligger da?

Utlogget findaname

• 360 CID
« Svar #2 på: Ma.,29,Oktober,2012,11,51 »
Hei igjen:)

Takk for forslaget og info. Har søkt på nettet men finner kun PCMr til større motorer - som er vis mer vanlig i Sverige. Ingen ting i Norge:(

Kanskje noen kjenner til et sted (?). Håper virkelig dét.

Chryslercrap

• Gjest
« Svar #3 på: Ma.,29,Oktober,2012,12,36 »
Finnes noen her, men du må dobbeltsjekke delenr etc..de som selger delene vet helt sikkert ikke hva PCM er  ;)

http://www.trondelagbildeler.no/Malvik/ext/deler.aspx
http://www.trondelagbildeler.no/Malvik/ext/deler.aspx

edit: de linkene virker visst ikke, men du finner bl.a. styreenhet motor og div.
« Siste redigering: Ma.,29,Oktober,2012,14,28 av Chryslercrap »

Utlogget findaname

• 360 CID
« Svar #4 på: Ma.,29,Oktober,2012,19,37 »
Hei Chryslercrap.
Tusen takk for lenkene. De virket hos meg. Orginalnummeret på delen (til 3.1) er ikke helt den samme som min nårværende, men er prisen riktig er jeg interessert i å prøve den i bilen min. GHar sendt forespørsel. Kryss fingrene:)
Får jeg has på OD kan jeg gå videre til Lockupen.

God kveld

Chryslercrap

• Gjest
« Svar #5 på: Ti.,30,Oktober,2012,17,10 »
Delenummeret på PCM til 3.1 td er 56041642AD

De numrene som er oppført hos div. bilopphuggeri kan være litt forskjellig, de skriver ned det første og beste de finner  :)

PCM blir forresten ofte kalt JTECH-modul

http://autopartmaster.com/en/?action=catalog_show&cat=chrysler&t_id=1155&id_pic=7456

Utlogget findaname

• 360 CID
« Svar #6 på: Ti.,30,Oktober,2012,19,11 »
Hei.

Igjen, tusen takk.

Part nummer på den som står på bilen min er P56041 642AC. Lurer veldig på hva de to bokstavene til slutt signalisere. Min bil er 3n 1999/2000 3.1 TD Automatic. Har ikke du den samme bilen?

Jeg fant faktisk et helt riktig PCM på nettet i dag men da jeg begynt å snakke med selgeren - som var "en av oss" og hadde opplevd noe av de samme problemene med OD som jeg opplever, foreslå han at det kunne være feil med én eller begge to av de to temperatur sensorene som sitter på siden av motoren. Sikkert noe billigere enn en brukt PCM - kanskje:)
Noen erfaring her?

Chryslercrap

• Gjest
« Svar #7 på: On.,31,Oktober,2012,10,31 »
Forandleren kjørte diagnose og fant ut av PCM avleser en trans temperatur av minus 14 grader c.

Godt mulig det er feil med en av temp.sensorene som sitter i toppene (var det nr.2 og nr.4??)

Men da hadde de sannsynligvis bemerket dette når de kjørte diagnose på verkstedet??

Er godt mulig det er kontaktfeil på disse sensorene, det ligger en tråd her på forumet som beskriver en "fix" på dette, ved å lodde ledningene direkte på stikkerene i temp.sensor. Jeg gjorde dette selv også, siden kontaktene har ganske dårlig passform.

Utlogget findaname

• 360 CID
« Svar #8 på: On.,31,Oktober,2012,13,30 »
Ha. Suverent. Takk skal du ha - igjen:)

Sjekket prisen på disse sensorene og de koster over 700,- stk. Mer sannsynlig at det er kontaktfeil. Jeg skal følge ditt råd før jeg bruker mer penger på saken.