Skrevet av Emne: tillat aksellast  (Lest 1753 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget sagers

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 2
tillat aksellast
« på: Ma., 8,Oktober,2012,19,09 »
Heisann.
Dette emnet har sikker vært oppe her mangen ganger, men jo mer jeg prøver å skjønne jo mer forvirret blir jeg.
Har akkurat kjøpt meg en wrangler yj 4.0 93mod. Var idag å undersøkte litt på hevesett, bodylift og dekk. (33"-38"). det som da kom
som en bombe var om hva som sto i vognkortet på tillat aksellast...... om det sto 1270kg så er det bare H......... å få godkjent noen annet enn 2" hevesett. har nå også sett på skiltet som står bak batteriet. og der står det 1130kg..finnes det noen måte å få dette inn i vognkortet??

ER DET NOE HÅP Å FÅ BYGD SEG EN SKIKKELIG GROMBIL OG GODKJENT ?????


Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: tillat aksellast
« Svar #1 på: Ma., 8,Oktober,2012,19,14 »
Det er håp, men det er ikke lettvint.

Men 2" er ikke så ille.  Jeg har 35" dekk med 2" OME, 2" bodylift og litt kapping i skjermkanter.   Det går fint med 33" uten bodylit.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget sagers

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 2
Sv: tillat aksellast
« Svar #2 på: Ma., 8,Oktober,2012,19,30 »
takk for svar.
høres ut som en knall løsning det du har. syns det var veldig merkelig alt som kan gjøres med og godkjennes på bilen
om det står 1130kg i vognkort. var det pes og godkjenne oppsettet ditt?

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: tillat aksellast
« Svar #3 på: Ma., 8,Oktober,2012,19,52 »
Ja.  Alt var fullstendig tverrstopp på Risløkka, så jeg reiste til Trondheim og besøkte Amcar-biblitoeket og Biltilsynet der oppe.  Der var de profesjonelle og kunne lovtekstene.  Men alt er blitt vanskeligere siden den gang. 
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Holmis

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 624
  • Jeepaholic !
    • www.multi2net.com
Sv: tillat aksellast
« Svar #4 på: Ma., 8,Oktober,2012,20,59 »
Velkommen til LOTTERIET for kokkosforvaltning.... 


Prøv å send en søknad til veidirektoratet.

Eller retter sagt gangen er:'
-Søk Statens vegvesen skriftlig. Gjerne som PDF dokumenter på mail. Dokumenter gjerne med skriv fra amcar som bekrefter akselvekter i fra fabrikk, utskrifter i fra bøker/manualer, Bilder av tags på bilen +++++ alt du kan hoste opp... firmapost-ost@vegvesen.no
Etter dette ønsker de muligens å få inn bilen for visning hos Risløkka...  Drit en lang en i den forespørselen og book time på gjøvik...  8)Gutta der går det i hverfall å snakke med...
-vent på NEGATIVT svar  :o  (0,5-2mnd)
-Send skriftlig klage på svaret.    firmapost-ost@vegvesen.no
-vent på NEGATIVT svar igjen...   :o  De meddeler da at klagen automatisk går videre til Veidirektoratet for retningsgivende svar. (1-3mnd)
-vent på svar fra VD. (Kryss fingrene) Forhåpentlighvis gir de medhold (1-2mnd).
-Saken går tilbake til Statens vegvesen... avvent svar  ( 0,5-1,5mnd)


-Er du heldig får du enten et koselig brev som sier du må ta med Vognkort del2 for innskriving av nye data.. eller du får et avslag....
-Ved avslag gå til start og begynn på nytt....   Da er spørsmålet om du gidder.. Gjør du ikke det,   vant de...


_____________________________________________________________
Som du ser er hele systemet lagt opp til at du skal gi opp.....
_____________________________________________________________

Er du heldig under visning kan det stoppe der og bilen blir godkjent...  Er som LOTTO  ::)

Samme saksgangen er det og på godkjenning av hevesett , Hjul, Bodylift mm...    Jeg brukte 2,5år og sa faen heller om jeg skulle gi meg...  jeg vant  !

LYKKE TIL !    :)
AMC Jeep CJ7 4.0HO-Aut , Renegade 1984
Jeep Cherokee XJ 2,5TD 1996

Cerwin-Vega Recone Service: http://cerwinvega.multi2net.com