Skrevet av Emne: Hjelp angående kjøp av Jeep Wrangler YJ 4,0?  (Lest 2465 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Alpina

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 2
Hjelp angående kjøp av Jeep Wrangler YJ 4,0?
« på: Ti., 2,Oktober,2012,21,12 »
Hei.

Tenker det er en del folk her med litt over middels Jeep erfaring.

Har alltid drømt om å kjøpe en jeep Wrangler YJ og da helst med 4,0.

Men hvordan er det med vedlikehold av disse bilene?
Take på bilene isolerer greit for vinteren de? samt holder godt tett for vann mm?

Lurer også på hvordan det er med manuell vs automat?

Noe annet å tenke på ved kjøp av 4,0? Å kjøre på store dekk går vel greit det, eller må man ordne på gir utveksling osv?

Håper noen kan komme med litt god og nyttig informasjon. Siden har så lyst på ordentlig Jeep Wrangler 4,0

Christian

Utlogget Skyjacker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 309
  • JK-09
Sv: Hjelp angående kjøp av Jeep Wrangler YJ 4,0?
« Svar #1 på: On., 3,Oktober,2012,10,38 »
YJ er en kanon bil. Da med 4 liter og automat.  Hardtopp isolerer godt om vinteren, både for støy og kulde.. Varmeapparatet er også veldig bra. Hardtop gir deg også varmetråder i bakruten samt visker.. som kan være greit å ha. Litt vannlekkasje må du neste regne med. Ikke nødvendigvis grunnet hartoppen. Jeg hadde vannlekkasje i min grunnet
1) tett dreneringsrør på luftintaket til kupeviften.
2) gummilisten under frontruten måtte byttes. Bilen ble mer eller mindre vanntett etter dette ble fikset, men litt fukt kan komme på ekstreme nedbørsdager (som forekommer i Bergen av og til)
3) Hjørnet på hardtop`en mangler gummipakningen over frontrute. (koster neste ingenting på nettet)

Jeg skifter gjerne gummilister på hardtop`en hvert 2-3 år for å holde hardtopen mest mulig tett for støy og vann.

Jeg har hevet bilen min 2,5 tommer med OME fjærer og kjører på 31*10,5*15 dekk, og med slik moderat løft trenger man ikke gjøre noe med giring etc.. men med 33`` dekk må du nok vurdere det ja.

Jeg har hatt 2 YJ´er og 2 TJ´er.  Begge YJ´en med 4,0L, en manuell og en automat. Begge TJ´ene 2,5L manuell. 4L automat et helt klart kjekkest å kjøre. TJ 4L er vanskelig å oppdrive





Jeep Wrangler JK-09

Utlogget Alpina

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 2
Sv: Hjelp angående kjøp av Jeep Wrangler YJ 4,0?
« Svar #2 på: To., 4,Oktober,2012,21,05 »
Takk for litt mere info Skyjacker. Tror jeg vil bli fornøyd ved kjøp av YJ.

Sett litt på finn for tiden og div andre steder. Dårlig med Jeep til salgs som er i god stand og som frister.

Den eneste som frister for tiden er denne; http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=37528438
Noen som kjenner til den?

Er ingen her inne som har noe lignende som de skal selge?