www.jeepclubnorway.no
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter:
Endelig oppe igjen!
Hovedside
Hjelp
Logg inn
Registrer
www.jeepclubnorway.no
»
Modeller
»
ZJ, WJ
»
Jeep ZJ vil ikke starte
« forrige
neste »
Skriv ut
Sider: [
1
]
Til bunnen
Skrevet av
Emne: Jeep ZJ vil ikke starte (Lest 1395 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
JanKristian
258 CID
Jeep ZJ vil ikke starte
«
på:
To.,20,September,2012,10,28 »
Hei,
kjenner at jeg begynner å gå lei av bilen min for tiden, da det er konstant noe som dukker opp. I dag skulle jeg kjøre bilen min, den fungerte supert i går, jeg setter meg inn, vrir om nøkkelen også vil den ikke starte. Det kommer ingen ting. Jeg tenkte at batteriet var flatt eller at det er noen problemer med alarmen. Batteriet så greit ut så jeg tenkte det var den alarmen. Jeg tok ut den ene kabelen fra batteriet, venta litt, satt den på igjen og så kom frontlysa som blinka. Vridde om nøkkelen i bagasjerommet også skjer det ingen ting. OK, jeg tok bilen til dama kjørte den inntil min, kobla opp på batteriet, samme. Ingen ting skjer.
Så spørsmålet mitt er, er det noen som har opplevd noe lignende? Og om noen har noen løsningen på det problemet? Jeg har lagt ut en video på youtube som viser hvordan dette foregår:
http://www.youtube.com/watch?v=veBVCqxKjVs&feature=plcp
«
Siste redigering: To.,20,September,2012,12,49 av JanKristian
»
Loggført
Stormer
304 CID
Sv: Jeep ZJ vil ikke starte
«
Svar #1 på:
To.,20,September,2012,14,30 »
Sjekk batteri klemmene, min zj opførte seg lignende, da var det brudd i kabelen in på klemmen.
Loggført
JanKristian
258 CID
«
Svar #2 på:
To.,20,September,2012,14,38 »
Vil brudd i klemmen si at det er noen av kobber ledningene som stikker ut? I så fall, skal jeg bare skru fra hverandre hele klemmen, legge alt inn og teipe med elektroteip?
Loggført
Stormer
304 CID
«
Svar #3 på:
To.,20,September,2012,18,11 »
Nei ikke nødvendigvis orginal klemmer er presset på kabelen. Jeg slett en stund med det da jeg ikke så bruddet. Jeg skjønte det etterhvert ettersom alt plutselig ble i orden når jeg dro i kabelen. Jeg måtte kappe av og avisolere litt av kabelen for så å montere nye klemmer.
Loggført
JanKristian
258 CID
«
Svar #4 på:
Fr.,21,September,2012,11,13 »
Takk skal prøve det. Rensa klemma i går, men det hjalp ikke. Så at kabelen (slutten av den) var passe råtten. Skal kjøpe nye klemmer og prøve
Loggført
JanKristian
258 CID
«
Svar #5 på:
Fr.,21,September,2012,14,02 »
Jess, da fikk jeg ordna det. Plusskabelen er helt grønn innvendig, kutta den teipa den og den fungerer nå. Skal bestille nye kabler fra statene, men de koster 200 dollars. Noen som vet om man får kjøpt sånne på torshov etc?
Loggført
Skriv ut
Sider: [
1
]
Til toppen
« forrige
neste »
www.jeepclubnorway.no
»
Modeller
»