Skrevet av Emne: Får ikke opp bakluka ZJ  (Lest 1146 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget JanKristian

• 258 CID
  • *
Får ikke opp bakluka ZJ
« på: On.,12,September,2012,15,47 »
Hei,

etter å ha polert bilen, to dager etter at jeg bytta ut interiørklipsa i bakluka, smalt jeg igjen bakluka. Siden har jeg ikke fått den opp igjen.

Er det noen som har noen greie tips på hvordan man får opp bakluka uten å ødelegge noe?

Utlogget JEG67

• 304 CID
  • **
Sv: Får ikke opp bakluka ZJ
« Svar #1 på: To.,13,September,2012,14,55 »
Er det låsen som fusker kan det gå over av seg selv, men det kommer igjen. Er en tråd om det fra i fjor høst/i vinter m bilder.

Vil du ha døra opp må du bak panelet med armen slik at du kommer til låsmekanismen, får beveget den det lille ekstra og døra er åpen. Du må bruke litt kraft for å komme til.

Fikk en liten sprekk i panelet, men den er ikke skjemmende.

Er det mye ut av lage kan det kreve justering, men grundig smøring med panelet nede var nok hos meg.
PT uten Jeep, men fortsatt klubbmedlem

Utlogget findaname

• 360 CID
« Svar #2 på: Ti.,18,September,2012,16,29 »
Fikk samme problem med en XJ for et par år siden. Tror det finnes et annet tråd herinne.
Lukemekanismene på disse bilene er utrolog spinkel og billig. Før eller siden er de dømt til å skli av inn i bakdøren, og da må man til pers.
Man må under bilen og løsne de to mutterne til beslaget som bakluke festes til når lukket. Muligens hengerfesten må ned først for å komme til de to mutterne. Da får man åpnet bakluken og det er lettere å løsne trimmet på innsiden for å ordne mekanismen. En spinkel liten klipps på en gjenget stenge. Klippsen sklir nedover etter x antall smelling av bakluken.

Utlogget JanKristian

• 258 CID
  • *
« Svar #3 på: To.,20,September,2012,10,23 »
Takk for svar, skal prøve det. Jeg har hatt problemer med den tidligere, men da jukket jeg den opp, og fiksa det. Nå vil den ikke jukkes opp en gang. Men skal prøve å få den opp.

Takk