Skrevet av Emne: Pulserende bremser bak  (Lest 1511 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Asmy

• 258 CID
  • *
Pulserende bremser bak
« på: Ti.,31,Juli,2012,20,54 »
Min 2001 Grand Cherokee har hatt plager med pulserende bremser en tid. Prøvde å løsne skivene, men dei sitt selvf. fast på akslingen. Noen som har erfaring med å bruke varme her? Hvordan løsne dem på snillest mulig måte? Har dynka senter/navet med div typer rustløser og dæljet i vei med stor hammer. Sitter godt fast >:( Jeg går utfra at eneste medisin her er å skifte klosser og skiver. Ev. få dreia over skivene. Kan her vær annen årsak enn skiver og klosser? Ingenting galt å sjå ved første øyekast..

Utlogget Trygvea

• 304 CID
  • **
Sv: Pulserende bremser bak
« Svar #1 på: Ma.,13,August,2012,22,56 »
bak? har du slakket håndbremse bandene i tromelen i senter av skiven? skal ellers bare vær å ddra dei av hvis eg husker rett... etter caliperen og klaven til br klossene er fjernet
Naturen er finest gjennom frontruta

Utlogget Asmy

• 258 CID
  • *
Sv: Pulserende bremser bak
« Svar #2 på: On.,15,August,2012,18,34 »
Dei var godt fastrusta, men løsna ved hjelp av varme og ei klubbe. Må få dreia over dei no. Bremseklosser, er det kun 1 variant bak? Meiner det er Bendix framme(har liggende ei gammel eske som inneholdt bremseklosser), og framme er det vel fleire alternativ? Lurer på å bestille på nettet, syns 650 kr hos den lokale langeren for et sett klosser bak minner om landeveisrøveri....... :P