Skrevet av Emne: AC kompressor  (Lest 1991 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget EspenH

• 258 CID
  • *
AC kompressor
« på: Lø.,28,Juli,2012,22,31 »
Fikk vite at ac-kompressoren min var ødelagt, Svendsen eksos skulle ha over 13k for å fikse dette. Veldig uaktuelt å betale så mye så jeg tittet på nettet. Ved at jeg taster inn 2000 grand cherokee ltd 4,7l på f.eks www.partstrain.com vil alle kompressorene der passe min bil? Kan det være så enkelt?

"Sliter" også litt med at den første gangen jeg starter bilen hver dag har jeg et ganske høyt turtall når jeg begynner å kjøre, blir helt normal etter en liten stunds kjøring. Forrige eier mente dette kunne være en sensor/termostat som fortalte motoren hva utsidetemperaturen er. Noen her inne som vet hva denne sensoren/termostaten egentlig heter?

Espen.
-A conclusion is simply the place where you got tired of thinking-
Terry Pratchett.

Chryslercrap

• Gjest
Re: AC kompressor
« Svar #1 på: Lø.,28,Juli,2012,23,51 »
Fikk vite at ac-kompressoren min var ødelagt, Svendsen eksos skulle ha over 13k for å fikse dette. Veldig uaktuelt å betale så mye så jeg tittet på nettet. Ved at jeg taster inn 2000 grand cherokee ltd 4,7l på f.eks www.partstrain.com vil alle kompressorene der passe min bil? Kan det være så enkelt?
Espen.

Ja, men Denso kompressoren som koster $280 på partstrain, koster $205 på rockauto.

Utlogget Fighter

• JCN - Styre
  • Get a life!!
  • En SUVeren Jeep.
« Svar #2 på: Sø.,29,Juli,2012,00,40 »
Hei. Fortvil ikke. ;) Jeg kjøpte en fabrikkoverhalt kompressor til min Jeep fra USA for ca kr. 1000,- inkl. frakt, inkl. olje. Den så helt ny ut, 1 års garanti og har funket fint i 2 år nå. Billigste alternativ her da, med rabatter var kr. 3500,-. les disse anonsene og ta kontakt med selger for å få vite hva shipping til Norge vil koste. Dette er en liten eske, så frakt med Jetcarrier koster heller ikke skjorta. Det er muligheter for å få en kompressor hjem til deg for en akseptabel sum. Ofte går systemet tom for gass, og blir ikke etterfylt for ac er ikke så veldig brukt eller sett på som nødvendig på "eldre" biler. Da tar kompressoren kvelden, den står seg ihel akkurat som en motor som ikke blir turned på noen år. Ikke hør på skremselshistorier ala "Kjøp ny, ikke overhalt." Jeg har kjøpt overhalte startere, dynamoer og ac kompressor gjennom tiden og aldri vært misfornøyd. Og de overhalte kommer som oftest med garanti, ment for USA, og da er du rimelig trygg.
Lykke til.  ;)
http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=jeep+grand+cherokee+ac+compressor&_sacat=0&_odkw=jeep+grand+cherokee+brake+kit&_osacat=0

Vedr. høyt turtall. Hvor høyt turtall? Det er normalt at motoren har høyere turtall i begynnelsen. Du skal la motoren gå et par minutter før du begynner å kjøre. Hvis den normaliserer seg etter kort stund er det ikke noe å bry seg om. Tuller den seg når den begynner å bli varm er tomgangsmotoren sikkert moden for en rens/utbytting.
http://www.thefind.com/search?query=jeep+grand+cherokee++2000+idle+air+control
Mvh. Åge.
« Siste redigering: Sø.,29,Juli,2012,20,21 av Fighter »
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

Utlogget EspenH

• 258 CID
  • *
« Svar #3 på: Sø.,29,Juli,2012,19,06 »
Turtallet tror jeg ikke er så gæli' når den bare går på tomgang, husker ikke i farten, det er først når jeg trår på gassen at det begynner med mye lyd og lite futt. Liksom ikke noe drag i den. Langt ifra V8er lyden ihvertfall.
Terry Pratchett.

Utlogget EspenH

• 258 CID
  • *
Sv: AC kompressor
« Svar #4 på: Ti., 7,August,2012,09,24 »
Datt litt ut av denne tråden da jeg fikk vite at eier av den forrige bilen min ikke hadde betalt årsavgiften..for noen følelser det setter i gang dere   >:(

Så da går jeg for denne delen? http://www.rockauto.com/catalog/moreinfo.php?pk=993458. Vil bare være helt sikker så jeg slipper og drive med retur av varer over dammen. Er det noen pakninger o.l jeg kan kjøpe i samme slengen siden jeg allikevel skal bytte kompressoren?

mvh
Espen.
Terry Pratchett.

Utlogget Fighter

• JCN - Styre
  • Get a life!!
  • En SUVeren Jeep.
« Svar #5 på: On., 8,August,2012,13,36 »
Pass på at du får med deg olje til kompressoren. Hva må du gi for ac kompressoren forresten?
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

Utlogget EspenH

• 258 CID
  • *
« Svar #6 på: On., 8,August,2012,13,48 »
$202 skulle rockauto ha for den delen hvis den passer, men vet ikke om jeg må kjøpe med noe ekstra som må byttes i den forbindelse.  Da jeg prøvde og legge inn en bestilling i går kom det opp tilvalg som f.eks ekspansjons ventil og to andre ting jeg ikke husker navnet på. Disse måtte man ha for at garantien visstnok skulle gjelde.
Leste på et annet forum jeg kom over at det clutchen ikke virket fordi det var for lite freongass i systemet. Noen som har noen innspill her?

Sjekket i går og det er en 2-pins kontakt med delenummer 4710399
Terry Pratchett.

Utlogget EspenH

• 258 CID
  • *
« Svar #7 på: On.,15,August,2012,09,25 »
Er det noe jeg bør kjøpe i samme slengen som må byttes da jeg allerede skal bytte kompressoren? Kjøpe et samlet kit f.eks fra ebay eller noe sånt?
Terry Pratchett.

Chryslercrap

• Gjest
« Svar #8 på: On.,15,August,2012,19,51 »
Hvis du er sikker på at kompressoren er ødelagt og må byttes, så kan du bytte to stk. o-ringer i samme slengen. Det sitter en på hver av de to rørene som går inn på kompressoren. Jeg vil tro at f.eks Denso kompressoren fra rockauto er ferdig fylt med olje, men det kan du jo sjekke med dem om.