Skrevet av Emne: 5,9 Grand cherokee hovedlykt  (Lest 1148 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Rogbert

• 258 CID
  • *
5,9 Grand cherokee hovedlykt
« på: Ma.,16,Juli,2012,17,05 »
Hepp..
Lykteglasset på førersiden på bilen ramlet rett og slett ut da jeg kjørte på en grusvei. :/
Dette er andre gang å denne gang ble det knust. Vurderer å bestille to nye fra USA, men lurer på om det kommer til å gå i gjennom på EU kontroll ?
Det finnes jo alle slags løsninger på Ebay, hele innsatser med blinklys osv, sota, klar, angel eyes, bare glass...... and so on.
Hva av dette er godkjent i Norge, evt er det noen som har anbefalinger? Vil ha lys som funker(helst bedre en de originale) ikke som bare ser coolere ut.
Blir vel også å bytte grøftelysene i samme slengen, da de er blitt matte.

Utlogget Fighter

• JCN - Styre
  • Get a life!!
  • En SUVeren Jeep.
Re: 5,9 Grand cherokee hovedlykt
« Svar #1 på: Ma.,16,Juli,2012,18,03 »
Hei. Det kommer nok an på hvor du eu-kontrollerer bilen. Jeg kjenner en som har en 95 mod. som kjøpte plastlykter fra usa. Ikke asymmetriske, men han har ikke fått problemer. Jeg har fått godkjent min med originale lykter med xenonkit. Nå har jeg angeleyes, med xenon i nærlys og halogen i fjernlys. Disse er ikke bare kule, men gir bra lys også. Skal snart ha den inn på eu....får se. Å kjøpe ala originale lys fra usa (med h4) og å sette xenonkit i dem (etter eu) er kanskje det letteste å få igjennom. Originale lykter koster ca. kr. 1800, stk. Jippi. Lykke til.
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

Utlogget egile

• 304 CID
  • **
« Svar #2 på: Ti.,17,Juli,2012,10,34 »
Hei

Lykteglasset på min falt også av. Jeg har sett at flere har hatt det samme problemet. Jeg kjøpte ny lykt fra Tyskland (www.ebay.de) med E-merket.

Utlogget Fighter

• JCN - Styre
  • Get a life!!
  • En SUVeren Jeep.
« Svar #3 på: Ti.,17,Juli,2012,14,39 »
Sjekk The Find. Oversikt over de firma som forhandler det du søker etter. Masse lykter her, også "originale" som ser ut som assymglass.
http://www.thefind.com/search?query=1993-98+jeep+grand+cherokee+e+headlights Her kan du søke om hva som helst.Mvh. Åge.
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8