Skrevet av Emne: Soft top  (Lest 2448 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget provib@gmail.com

• 360 CID
  • TJ`n min pr. høst 07
Soft top
« på: On.,20,Juni,2012,16,43 »
Tenker å fornye softtoppen til jeepen.  Orginal hardvare, Har ikke halvdører men håpre å skaffe snart. Sort. 97 mod.

Hvilke bør jeg velge? Noen erfaringer?
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget Skyjacker

• 360 CID
  • JK-09
Re: Soft top
« Svar #1 på: On.,20,Juni,2012,16,53 »
Jeep Wrangler JK-09

• 360 CID
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: Soft top
« Svar #2 på: Ma., 4,Februar,2013,13,21 »
Står fremdeles ovenfor spørsmål om hvilke topp jeg skal gå for, Kan kanskje virke som det har vært bra å vente litt for denne ser jo bra ut!

http://www.quadratec.com/products/11132_1001_07.htm

Litt dyrete men kanskje verdt panga...
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget redrazor

• 258 CID
  • *
    • [home]
« Svar #3 på: Ma., 4,Februar,2013,14,05 »
Kikker litt på softtopper selv. Noen som har testet "frameless" versjoner?

For eksempel denne fra Rampage: http://www.quadratec.com/products/11119_1115_07.htm

Jeg synes det ser stilig ut da bilen får en mer avrundet bakende, men på videoene jeg har sett ser det ut til at det er en del mer knot å ta den av og på (og med norske værforhold kan det bli kjedelig).

Utlogget RØROS

• 304 CID
  • **
« Svar #4 på: Ma., 4,Februar,2013,16,18 »
Jeg har en hel og fin sandfarget original soft top liggende som jeg neppe får bruk for. Selger den rimelig, kom med et bud! Men den ligger her hos meg på Røros og er vel noe kronglete å få sendt....?

• 360 CID
  • TJ`n min pr. høst 07
« Svar #5 på: Ma., 4,Februar,2013,16,39 »
Har også akkurat det samme, er også ganske pen men påenget mitt i hvertfall er at jeg ønsker sort. Derfor jeg titter etter ny og ikke har stresset med det. Ellers takker for tilbudet!

Utlogget atle

• 304 CID
  • **
« Svar #6 på: Ma., 4,Februar,2013,21,18 »
http://www.softopper.com/jeep-wranger-tj02-canvas-soft-top-details.aspx
Her er ett annet alternativ til de vanlige softoppene.
Har yj versjonen selv og er meget fornøyd. Lett og ta av og på, solide glidlåser.
Vinduer og glidlåser kan skiftes på 5 minutter.
Og du trenger ikke bikinitop.
Ulempen er at den ikke er 100% tett i døråpning men det er nok bedre på tj versjonen

Utlogget redrazor

• 258 CID
  • *
    • [home]
« Svar #7 på: Ti., 5,Februar,2013,08,40 »
http://www.softopper.com/jeep-wranger-tj02-canvas-soft-top-details.aspx
Her er ett annet alternativ til de vanlige softoppene.
Har yj versjonen selv og er meget fornøyd. Lett og ta av og på, solide glidlåser.
Vinduer og glidlåser kan skiftes på 5 minutter.
Og du trenger ikke bikinitop.
Ulempen er at den ikke er 100% tett i døråpning men det er nok bedre på tj versjonen

Har lest en del bra om denne. Hvor lang tid bruker du på å ta den av og på? Sett i forhold til originaltoppen?

Utlogget Skyjacker

• 360 CID
  • JK-09
« Svar #8 på: Ti., 5,Februar,2013,10,21 »
orginal TJ topp / bestopp sine replace a top har vært 100% vanntett på mine TJ´er. Jeg tror disse framless top´ene, lekker en del vann.

jeg har YJ nå med Supertop fra Besttop, og den er også vanntett.. bedre enn hardtop´en faktisk)
Jeep Wrangler JK-09

Utlogget atle

• 304 CID
  • **
« Svar #9 på: Ti., 5,Februar,2013,10,30 »
Bruker vel ca 5 til 10 minutter på å ta den på, dvs fra den ligger på bakken til den er klar til bruk på bilen.
Litt vann lekker det in på min men det kommer nok av løsningen rundt dørene på yj. Etter det jeg ble
fortalt av lev. Så måtte jeg regne med litt lekasje. Tror tj vers. er noe bedre på dette pga løsninger rundt dører.