Er trackbaren på bakakslingen (som er festet på venstre side på akslingen og går til høyre side på rammen) noe man trenger?
Veldig mange folk på utenlandske forum sier man bare kan kaste den eviglangt vekk, beholde samme komfort på veien, og få mer fleks i ulendt terreng.
Festet på bakakslingen til bolten til trackbaren har slitt et ovalt hull som gjør at trackbaren har litt vandring i innfestingen på bakakslingen, og derfor kommer det et "klikk/dunk" i svinger, eller når bilen flexer litt, og det er en smule irriterende.
Jeg fjernet trackbaren på min wrangler for mange år siden, og har vel ikke opplevd annet en positive endringer. det ble mindre klunking under bilen, mindre bakhjulsspinning i skogen, og ikke skeiv
lengere. Jeg har beholdt trackbaren slik at jeg eventuelt kan sette den på igjen hvis jeg må!
Jeg har ikke opplevd situasjoner som er negative, men jeg er over 40 og jeg kjører ikke rally på asfalt, og har nok dessverre en tendens til å ligger i 80 til og med i 100 grensen, men det er pga av lydnivået og ikke "handling"
Jeg har hevet bilen med ca. 2,5 tommer, og hevingen gjorde at akslingen beveget seg ganske mye over på den ene siden pga av lengden på trackbaren. Dette gjorde at bilen ble skeiv. Jeg fjernet trackbaren og akslingen sitter nå midt under bilen igjen. Det finnes forlngelsessett for trackbaren, men jeg gadd ikke kjøpe det, da jeg skjønte at cj7 ble levert i flere år(muligens alle år) uten denne trackbaren.
mvh
Kjartan