Skrevet av Emne: Land Rover klubben er bekymret for Elvedalen kjørefelt  (Lest 3844 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Land Rover klubben er bekymret for Elvedalen kjørefelt
« på: Fr.,21,Oktober,2011,12,35 »
Noen av tankene rundt Elvedalen i Land Rover miljøet:

http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=54914
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget Halvard

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 257
  • Gi Gass
Re: Land Rover klubben er bekymret for Elvedalen kjørefelt
« Svar #1 på: Fr.,21,Oktober,2011,18,43 »
Sitat:
"Jeg mener et av kriteriene er at en FL, Rav4 eller Grand Vitara ( ! ) bør kunne kommer fram"

Jeg dauer...  ;D
85 CJ7 304 Garage
You know you drive a CJ when you treat your gauges like they are ex-wives: While you do have to pay attention to them on occasion, you know they are a bunch of lying b*tches that are not to be trusted

Utlogget Kris

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 290
Re: Land Rover klubben er bekymret for Elvedalen kjørefelt
« Svar #2 på: Fr.,21,Oktober,2011,19,44 »
Sitat:
"Jeg mener et av kriteriene er at en FL, Rav4 eller Grand Vitara ( ! ) bør kunne kommer fram"

Jeg dauer...  ;D

Jøss! det høres jo ut som bt ; biler med store dekk de er skummle de, folk som kjører de bare ødlegger og skaper farlige situasjoner for alle andre. Da er det bedre om folk kjører orginal suv'er he-he ;D

Trodde ikke man skulle få dette problemet fra et 4x4 miljø, om man stilte opp med 36' dekk med 8-12psi, sperrer på alle hjul og kjørte på ultra lavt gir... Det er vel ikke dekkene som dreper...
TJ 00 uorginal
XJ 95 (solgt)
Zj 94 V8(solgt)

Utlogget GrandV8

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 167
Re: Land Rover klubben er bekymret for Elvedalen kjørefelt
« Svar #3 på: Ti., 8,November,2011,17,29 »
Heisann!

Lenge siden jeg har vært inne på noe som har med offroad og Elvedalen å gjøre.
Jeg var en av dem som var med på å bestemme at 35" regelen skulle fjærnes. Dette med tanke for at det var noen få, men ivrige offroad-entusiaster som også skulle få tilgang til dette flotte området.
Nå er det som sagt en stund siden jeg var oppi der, men problemet som er nevnt har vel eksistert en stund.
Jeg tror den største årsaken til at område (spesiellt myra) har blitt så nedkjørt de siste årene er værforholdene. Det er vel ingen som kan påstå at "sommer" været har vært det helt store de siste åra. Fakta er vel at de med store hjul har hatt mulighet til å bruke myra selv om det har vært så vått. Orginale biler ville vel ikke kastet seg ut på myra uansett. Men når dette er sagt, så er det alles interesse at så mange som mulig skal kunne bruke område. Det er masse utfordringer for biler med store dekk. Jeg og min Wrangler med 35" har vel vært alle de steder det er mulig å kjøre. Mange av disse traseene er det ikke mulig å komme fram med orginal bil. Men bil med småhjul og vinsj er mulig. De områdene som det i utgangspunktet er mulig for orginale biler å kjøre,  burde kanskje være reservert for disse i tider med masse fuktighet. Jeg tror ingen av oss som har dette som interesse ønsker ett ødelagt, og i værstefall et stengt kjøreområde.
Min familie og jeg er igjen klar for å bruke Elvedalen med "ny" bil. Jeg ønsker å se så mange som mulig oppi dalen. Så jeg håper det blir en ordning på dette. Vi stiller gjerne med spade og motorsag.
Jeephilsen
Roy Morten
Grand Cherokee 5,2l -96, 4"heving 33"hjul
"Det som ikke kan kjøres rundt, kjøres over!"

Utlogget Holmis

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 624
  • Jeepaholic !
    • www.multi2net.com
Re: Land Rover klubben er bekymret for Elvedalen kjørefelt
« Svar #4 på: Ti., 8,November,2011,22,34 »
Hallais !!!
Velkommen tilbake Roy Morten  ;D



Nå har vel engasjemanget i fra JCN sin side vært meget beskjedent det siste året. Så jeg tror ikke vi har stått for den store nedkjøringa.
Men vi må ta i et tak vi også. Bør vel være mulig å samle et snev av intressenter i fra JCN på en dugnad.
 :o
« Siste redigering: On., 9,November,2011,00,48 av Holmis »
AMC Jeep CJ7 4.0HO-Aut , Renegade 1984
Jeep Cherokee XJ 2,5TD 1996

Cerwin-Vega Recone Service: http://cerwinvega.multi2net.com

Utlogget Go Devil

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 7
Re: Land Rover klubben er bekymret for Elvedalen kjørefelt
« Svar #5 på: Ma.,14,November,2011,16,56 »
Hei! Kjempefint om du blir med oss igjen Roy Morten!
At det har vært litt labert fra Jeepklubben i sommer skal jeg ta på meg,da jeg ikke har hatt kjøring oppi der siden mai.
Meste av grunnen til dette er av personlig karakter. Men,når det er sagt,hadde jeg mange "ensome" kjøringer stort sett sammen
med et par tre biler av japansk herkomst og en og annen engelskmann der i vinter/vår. Stort sett deg Asle og Øyvind i kriger som sto for Jeepene oppi der ved et par anledninger. I vinter har jeg kun min toppløse kriger med små hjul,så hvis det er noen andre i Jeepklubben,med Jeep-som kunne tenkt seg ha kjøringer så hadde det vært fint. Litt kjedelig å ha kjøringer oppi der og bare stå å se på.
Vi burde kansje prøvd å samle Jeepfolket på et "onsdagsmøte" igjen og diskutere litt rundt dette.

BT