Skrevet av Emne: Skjermbreddere / Fenderflares og heving av WJ  (Lest 4720 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Melhus

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 34
Skjermbreddere / Fenderflares og heving av WJ
« på: Ti., 9,August,2011,17,03 »
Har lett og lett på nett etter ordentlige skjermbreddere alà de til ZJ og ellers andre Jeeps, men finner ingen... På noen utenlanske forum står det om at Bushwacker skulle lage til WJ men finner kun slike universalgreier.

Er det noen som vet om slike bolt-on fender flares til WJ?

Og er det noen som har satt på hevesett på en WJ?
99' WJ 3,1 Limited 265/65-17

Chryslercrap

  • Gjest
Re: Skjermbreddere / Fenderflares og heving av WJ
« Svar #1 på: Ti., 9,August,2011,17,39 »
Har lett og lett på nett etter ordentlige skjermbreddere alà de til ZJ og ellers andre Jeeps, men finner ingen... På noen utenlanske forum står det om at Bushwacker skulle lage til WJ men finner kun slike universalgreier.

Er det noen som vet om slike bolt-on fender flares til WJ?

Og er det noen som har satt på hevesett på en WJ?

Har lett rundt etter skjermbreddere selv, uten å finne noe som frister  :)
Har sett noe glassfibergreier fra http://icelandoffroad.com/OnlineStore/WJfenderflares/tabid/2114/language/en-US/Default.aspx
men det kommer til å se rart ut med original støtfanger fram og bak.. skulle absolutt ha fått tak i Bushwacker breddere, men de lages vel ikke til WJ.

Har montert OME løft på traktor`n ja, godkjent og innført i vognkort  :)

Tråden om heving: http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,7098.0.html
« Siste redigering: Ti., 9,August,2011,17,46 av Chryslercrap »

Utlogget Melhus

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 34
Re: Skjermbreddere / Fenderflares og heving av WJ
« Svar #2 på: On.,10,August,2011,04,49 »
På "heving" tråden sto det mye ja... Vurderer helt sett som har med senking av tranfere osv. Eller bare den 1' hevingen som var option orginalt. (kanskje det enkleste for en uten eget verksted) Har startet i feil ende med innkjøp av 265/65-17 hjul. De går fremme ved å modde fremfangeren, men bak vil de subbe oppi skjermen ved store humper og tung last. Så opp må jeg, om jeg skal ha på det hjulsettet!

Dog bygger mine felger såpass mye at jeg må ha skjermbreddere, men synes de cut out skjermene blir litt klumpete. Har sendt fårespørsel på hvor stor forskjell der er på Bushwacker sine til de andre modeller for ev å modifisere disse til å passe.

Chryslercrap du har vel ikke bilde av bøssa di etter heving med 265/65-17 hjula?
99' WJ 3,1 Limited 265/65-17

Chryslercrap

  • Gjest
Re: Skjermbreddere / Fenderflares og heving av WJ
« Svar #3 på: On.,10,August,2011,10,10 »
På "heving" tråden sto det mye ja... Vurderer helt sett som har med senking av tranfere osv. Eller bare den 1' hevingen som var option orginalt. (kanskje det enkleste for en uten eget verksted) Har startet i feil ende med innkjøp av 265/65-17 hjul. De går fremme ved å modde fremfangeren, men bak vil de subbe oppi skjermen ved store humper og tung last. Så opp må jeg, om jeg skal ha på det hjulsettet!

Dog bygger mine felger såpass mye at jeg må ha skjermbreddere, men synes de cut out skjermene blir litt klumpete. Har sendt fårespørsel på hvor stor forskjell der er på Bushwacker sine til de andre modeller for ev å modifisere disse til å passe.

Chryslercrap du har vel ikke bilde av bøssa di etter heving med 265/65-17 hjula?

Beklager, men har ingen bilder med heving og 32" dekk, ligger noen bilder i denne tråden med 265/65-17 og original høyde: http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,6829.0.html

Det ligger også flere tråder om heving av WJ på forumet, du finner dem hvis du søker  ;)

Hvilken motor har du i WJ`n da? Og hvilke felger har du kjøpt?

Utlogget Svensson

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 436
Re: Skjermbreddere / Fenderflares og heving av WJ
« Svar #4 på: On.,10,August,2011,10,48 »
Litt fresing med dremel så får du nok på disse uten for mye subbing. Hva er innpresset på disse? Har selv samme dim på hjulene og måtte opp i høyden for å slippe all subbing i framskjermen. Melhus er jo ikke langt unna Orkanger, eller Klæbu :)
04 WJ 2,7 Overland: 2,5" OME, JKS-trackbar, 265/70 x 17 Mickey Thompson Baja MTZ,
ION Alloy style 171.
Byggetråd:
http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,7315.0.html

Utlogget Melhus

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 34
Re: Skjermbreddere / Fenderflares og heving av WJ
« Svar #5 på: On.,10,August,2011,14,23 »

[/quote]

Beklager, men har ingen bilder med heving og 32" dekk, ligger noen bilder i denne tråden med 265/65-17 og original høyde: http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,6829.0.html

Det ligger også flere tråder om heving av WJ på forumet, du finner dem hvis du søker  ;)

Hvilken motor har du i WJ`n da? Og hvilke felger har du kjøpt?
[/quote]

Kjøpte et sett Raceline renegade med NS-All-sport performance X/S men når jeg fikk dem på viste det seg at de bygget relativt mye, vet ikke innpress men har fått ca. 65mm klaring mot caliperen.
Har redigert signaturen...

Tenkte jeg skulle få med meg Jeep/off-road standen på lørdag blir det mange Jeeps der tror du?
Ja har sett bla. http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,2821.msg48376.html#msg48376
Med 265/70-17 og jeg har de samme 17' liggende uten gummi, så alternative er vel å sette de nye dekka på disse.
99' WJ 3,1 Limited 265/65-17

Utlogget Melhus

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 34
Re: Skjermbreddere / Fenderflares og heving av WJ
« Svar #6 på: On.,10,August,2011,14,32 »
Litt fresing med dremel så får du nok på disse uten for mye subbing. Hva er innpresset på disse? Har selv samme dim på hjulene og måtte opp i høyden for å slippe all subbing i framskjermen. Melhus er jo ikke langt unna Orkanger, eller Klæbu :)

Kjøpte et sett Raceline renegade med NS-All-sport performance X/S men når jeg fikk dem på viste det seg at de bygget relativt mye, vet ikke innpress men har fått ca. 65mm klaring mot caliperen. Så tror jeg må ha en stor Dremel for å få det til  :)
Neida melhus er midt imellom.. Men komme ikke dekkene dine borti innerskjerm og stabstag ved fullt rattutslag? Vurderer å sette dekkene på på Jeep 17' felgene mine, men kommer ikke dekkene for langt inn?
99' WJ 3,1 Limited 265/65-17

Chryslercrap

  • Gjest
Re: Skjermbreddere / Fenderflares og heving av WJ
« Svar #7 på: On.,10,August,2011,15,54 »

Men komme ikke dekkene dine borti innerskjerm og stabstag ved fullt rattutslag? Vurderer å sette dekkene på på Jeep 17' felgene mine, men kommer ikke dekkene for langt inn?

Spørs litt hvor slitne originalfjærene dine er? 265/65-17 på originale Jeep felger gikk rett inn på min bil, stabstaget tror jeg ikke blir noe problem.

Hvis du vurderer å heve med OME, så bør du kjøpe HD fjærer. Dieselmotoren er såpass tung. Hør med BGNor eller Norsk Offroadteknikk.

Utlogget v8wj

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 4
Re: Skjermbreddere / Fenderflares og heving av WJ
« Svar #8 på: On.,10,August,2011,19,18 »
Hei. Ny her på forumet  :) Men kan kanskje svare med det samme på denne tråden. Se link her angående skjermbreddere: http://www.jeepforum.com/forum/f310/good-news-bushwacker-fender-flare-update-1250362/
Ting kan kanskje skje snarlig, men kanskje ikke fort nok for deg?
Angående hevesett, satte jeg nylig på 2" (50mm) Tuv godkjente spacere. Bestilte her: http://cgi.ebay.de/Fahrwerk-Hoherlegung-50mm-Jeep-Grand-Cherokee-WJ-TUV-/120760774121?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item1c1de72de9#ht_1760wt_982
Kjempelett å montere, og billige med tuv  :D
De tilbakebetaler automatisk tysk moms fra den prisen som står der. 19 prosent tror jeg det var. Betalte ca 2300,- norske ferdig fortolla  :)
Lykke til med bilen  :)

Utlogget Melhus

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 34
Re: Skjermbreddere / Fenderflares og heving av WJ
« Svar #9 på: Fr.,12,August,2011,00,26 »
Jo takk jeg tar imot alle råd og forslag jeg!

Absolutt et rimelig alternativ dog litt spendt på hvordan den vil oppføre seg med klosser kontra tradisjonell heving men enkelt og rimelig!

Ja det er blir spennende å se om ikke bushwacker kan få laget noe bra til WJ... Får vel bare ha is i magen da!?
99' WJ 3,1 Limited 265/65-17

Chryslercrap

  • Gjest
Re: Skjermbreddere / Fenderflares og heving av WJ
« Svar #10 på: Fr.,12,August,2011,10,08 »
Jo takk jeg tar imot alle råd og forslag jeg!

Absolutt et rimelig alternativ dog litt spendt på hvordan den vil oppføre seg med klosser kontra tradisjonell heving men enkelt og rimelig!


BGNor har satt ned prisen på Teraflex 2" budget boost nå, kr 1680.

Chryslercrap

  • Gjest
Re: Skjermbreddere / Fenderflares og heving av WJ
« Svar #11 på: Fr.,12,August,2011,10,19 »

Kjøpte et sett Raceline renegade med NS-All-sport performance X/S men når jeg fikk dem på viste det seg at de bygget relativt mye, vet ikke innpress men har fått ca. 65mm klaring mot caliperen.

Tenkte jeg skulle få med meg Jeep/off-road standen på lørdag blir det mange Jeeps der tror du?


Tøffe felger  :)  er de i sort eller krom?

Jeg tenkte å ta en tur ja, og Svensson skulle vel dit, blir 3 WJ`er hvis du kommer da  :)

Utlogget Melhus

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 34
Re: Skjermbreddere / Fenderflares og heving av WJ
« Svar #12 på: Fr.,12,August,2011,21,18 »
Oh det var billig! Mine står ikke på lista, de er sorte med felgkanten i alu.
Jeg stiller nok ikke min ut i år har en skade fra i vinter og hjula mine ser nokså harry ut nå siden de stikker 5-6cm ut. Skal heve og ev. Få på skjermbreddere og litt lakk så blir det kanskje... Og så er jeg jo ikke medlem ennå...
Men skal ihvertfall å se!

Men neste utfordring rundt hevingen er hengerfeste!!! Må vel bygge om til US square-pipe med 2' senket pinball eller hva det heter!  Hva har dere gjordt i forhold til dette? Trekker ofte henger så jeg er avhengi av hengerfeste.
99' WJ 3,1 Limited 265/65-17

Chryslercrap

  • Gjest
Re: Skjermbreddere / Fenderflares og heving av WJ
« Svar #13 på: Fr.,12,August,2011,22,19 »
Utstillingen er vel på City Syd på søndag, blir vel mere bilprat over en kopp kaffe i morgen. Er ikke JCN medlem jeg heller, kun Amcar.
Var det ikke Fjordgata som var avtalt sted, kl 0900-1500?

Hengerfeste har jeg tenkt litt på selv ja, de hengte seg opp i det på biltilsynet når jeg godkjente hevinga.
Har ikke gjort noe med det enda, trekker aldri henger. Men skulle ha kommet fram til en løsning der ja  :)

Utlogget Melhus

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 34
Re: Skjermbreddere / Fenderflares og heving av WJ
« Svar #14 på: Lø.,13,August,2011,00,10 »
Jeg fårsto det sånn at Jeep/offroad skulle være der jomfrugata går ut i Fjorgata, den åpningen ned mot kanalen!
99' WJ 3,1 Limited 265/65-17