Skrevet av Emne: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon  (Lest 38745 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Utlogget Hans Chr

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 180
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #30 på: To., 1,September,2011,23,11 »
Ja, tror det er pci bus'en som er til rattkontrollen. På min (2000 modell) var dette en liten hvit plugg med kun denne ledningen som sto i den orginale spilleren. Mener at det var en jordings ledning og utenom den store pluggen. Får ingen safety warning, men så har jeg ikke koblet til ledningen til ryggelyset enda.. Så har litt småfiks igjen.
Lyden på min høres ut som en billig bærbar radio/ cd spiller fra europris til 200 kr. Den dype bassen er borte og lite med den høyeste diskanten. Så lyden blir ganske flat. Lyden varierer og endel på min fra de forskjellige app'ene. Er best lyd på mp3 usb appen. Har noen mp3 filer som har brukbar lyd så er sikker på at lyden er et software problem.  Dårligst syns jeg det  er på cd spilleren og radioen. Har nesten lyst til å sette inn orginalspilleren igjen for å få tilbake den fine dype bassen.....
« Siste redigering: To., 1,September,2011,23,16 av Hans Chr »

Utlogget Hans Chr

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 180
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #31 på: On., 7,September,2011,14,47 »
Fikk sjekket fargen på rattkontroll ledningen. Den er sort med gul stripe på min bil.

Du har rett at lyden er beder når man spiller høyt. Mp3 og blåtann har ganske bra lyd! Men når man stiller ned på volumet blir bassen borte. Hadde vært greit med en loadness funksjon.

Prøvde å programmere inn rattkontrollkodene i går, men det var ikke lett. Får inn mange forskjellige koder , men ikke fra rattkontrollen. Kodene har 9 siffer, og de jeg vanligvis får inn er 169.066.034 eller 035. Noen som vet hva de forskjellige rattkontrollkodene skal være?

Utlogget vmax

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 19
  • It's a jeep thing!
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #32 på: On., 7,September,2011,18,10 »
Ok..hva årsmodell har du Hans Chr. ?
Jeg har 2004 og der skal pci bus kabel være gul/lilla...hmm

Jeg har fått kodene for å logge meg inn i "factory settings" der er blandt annet rattkontroll-interface.
Men jeg får ikke programert via fjernkontrollen pga denne er defekt.
Kodene er 111111 og 222222 osv. der kan man overstyre litt mer..

Ellers fungerer ryggekamera bra når man setter den i revers..den opptar skjermen men lyden spiller fortsatt.

Hvordan kommer man i rattkontroll-interface?
2004 WJ V8 Overland H.O.
Bergen

Chryslercrap

  • Gjest
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #33 på: On., 7,September,2011,20,05 »
Ok..hva årsmodell har du Hans Chr. ?
Jeg har 2004 og der skal pci bus kabel være gul/lilla...hmm


Det er forandring på ledningsnettet mellom ratt og spiller, 99-01 har en type og 02-04 har annen type (forskjellige farger)

Utlogget Hans Chr

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 180
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #34 på: To., 8,September,2011,12,00 »
Jeg taster inn kodene 111111 så kommer jeg til rattkontrollinstillingen. Her kan spilleren lære kodene selv ved at man trykker på knappene på rattet. Men jeg får bare inn andre koder. Det er tydeligvis ikke bare rattkontrollkoder på denne bussen. Hvordan legger man inn kodene med fjernkontrollen?
Jeg har funnet ut en annen meny på kode 000000, men kode 222222 fungerer ikke på min spiller.

Bilen min er 2000 modell :)
« Siste redigering: To., 8,September,2011,13,36 av Hans Chr »

Utlogget Raniets

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 63
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #35 på: Sø., 6,November,2011,23,16 »
Så flott at dette forumet eksisterer !  :)

Ser ut som denne er et ok valg, hvis ikke noen har funnet noe enda bedre?
http://www.sundaybuy.com/Car-DVD-player-for-Jeep-Grand-Cherokee-Liberty-Wrangler-with-GPS-Bluetooth-Radio-TV-8243_985.html#

Passer vel greit i min 2004 2,7 overland ?

Noen som fikk rattkontrollen til å funke til slutt ?

/Steinar

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #36 på: Ma., 7,November,2011,18,50 »
$395 er jo temmelig billig, men lyden er jo nødt til å være like god som originalanlegget ellers er mye av vitsen borte  ::)
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget Hans Chr

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 180
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #37 på: Ma., 7,November,2011,20,58 »
Jeg har ikke fått rattkontrollen til å fungere.
Men har funnet en delvis løsning på lydproblemet.
Spiller av med HTC'en via Blåtann og har lastet ned Power Amp fra android market. Her er det mulig å spille av musikk og samtidig kunne justere equalizer og bass diskant i tillegg til den på radioen. Litt kludrete, men ganske bra lyd når jeg kjører alene..... 8) Tror  ut fra andre sine erfaringer at lyden på den siste utgaven (den som er på sundaybuy) er bedre. Lyden er et software problem i spilleren og ikke i selve forsterkerdelen (elektronikken).
Radioen delen er heller ikke noe å skryte av siden det ikke er RDS.
Bortsett fra dette er det en super spiller og ser mye mer moderne ut en den gamle. Så jeg mener at den er verdt pengene.

Jeg har referert til lyden på kina spilleren som dårligere en den originale. Men lyden i orginalspilleren var heller ikke optimal på CD spilling. Var en av grunnene til at jeg ønsket ny spiller. Mulig at jeg er noe kresen når det gjelder lyd i bilen....

Er det noen som har funnet et ryggekamera som passer i nummerlyset og som tar ned mot kroken? Det jeg har montert har meget bra bilde, men tar rett bakover og jeg ser ikke kroken.


 
« Siste redigering: Ma., 7,November,2011,21,07 av Hans Chr »

Utlogget Raniets

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 63
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #38 på: Ma., 7,November,2011,22,31 »
Da er den på vei!
Gratis ryggekamera som Julegave  :)

Dear steinar

We had got your order(order ID is 116078457) on our site www.sundaybuy.com ,Thanks!

Christmas Promotion:
From 6th,Nov. to 25th,Dec.,we do a Christmas promotion for all of our customers:
All of the retail orders for the in-dash Car DVD Player(No matter how much it is),Get a Rear Camera as free Gift!
Please check and confirm the Proforma Invoice for your order:
 

NO.    Description    Qty    Price    Amount
1   Car DVD player for Jeep Grand Cherokee Liberty Wrangler with GPS Bluetooth Radio TV 8243 ()   1   395.00   395.00
 
*    Shipping by DHL         USD 68.65
*    Total (by paypal)         USD 463.65
*    Final Total(5% Off by Bank Wire Transfer or Western Union)         USD 440
 
Best regards!
Sales Team from SundayBuy.com

Utlogget Raniets

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 63
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #39 på: Fr.,11,November,2011,18,05 »
Hadde tidligere suksess hos ungene med slike i Landrover`n
http://www.sundaybuy.com/Headrest-Car-DVD-Player-with-7inch-high-definition-800*480-LCD-screen-6605_948.html

Etter en god rekemiddag med hvitin ble det bestillt et par  :P Fortsettelse følger.

/Steinar

Utlogget Raniets

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 63
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #40 på: On.,16,November,2011,19,56 »
DVD spiller og ryggekamera ankommet.

spørsmål: Hvor kobler jeg den brune "back cable" ?
"between car dvd player and car
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Back control wire" from car dvd player connect to the "switch wire of the back lamp" of the car
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Rattkontrolleren funker ikke eller jeg får den ikke til. virker som det kommer et signal hele tiden der og i setup er det de samme tall som kommer på alle kontollene.

/Steinar
« Siste redigering: On.,16,November,2011,20,47 av Raniets »

Utlogget vmax

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 19
  • It's a jeep thing!
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #41 på: To.,17,November,2011,17,56 »
DVD spiller og ryggekamera ankommet.

spørsmål: Hvor kobler jeg den brune "back cable" ?
"between car dvd player and car
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Back control wire" from car dvd player connect to the "switch wire of the back lamp" of the car
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Rattkontrolleren funker ikke eller jeg får den ikke til. virker som det kommer et signal hele tiden der og i setup er det de samme tall som kommer på alle kontollene.

/Steinar

Back cable kobler du på + til ryggelyset..det er den som gir beskjed om at kameraet skal slå seg på og avbryte alt som spilleren driver med.
Ellers synes jeg lyset var altfor sterkt knappene etc. så jeg montert motstand i kabelen som heter player light. Da ble de mer eller mindre lik resten av kupeen
Rattkontrollen har jeg nesten gitt opp...jeg får et variabelt signal der hele tiden. Mulig man må koble seg på lengre tilbake i kretsen. Koblingskjema?
2004 WJ V8 Overland H.O.
Bergen

Utlogget Raniets

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 63
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #42 på: To.,17,November,2011,19,35 »
Ok. samme problem her. Rattkontrollen er Umulig å konfigurere. >:(
I tillegg sluttet plutselig volum kontrollen å funke. Kan bare regulere volum via fjernkontroll eller touch screen. :'(
På toppen av det hele har BAND knappen hengt seg opp og vil ikke komme ut igjen. :-[
Demonterte hele greia og nå ligger den i eska si og venter på retur til Kina.
Skal gi det et forsøk til hvis jeg får den fiksa/bytta.
Enig i at lyset er for kraftig. Hvor stor motstand brukte du?
Jeg  synes at antenne overgangen stikker for mye ut bak slik at det er vanskelig å få dvd enheten helt i bunn.

Oser ikke akkurat kvalitet, men likevel brukbart hvis man får en som funker.

Utlogget Hans Chr

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 180
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #43 på: To.,17,November,2011,23,49 »
Prøv å restarte spilleren med restart knappen så vil kanskje volumen/ bandknappen komme tilbake. Har en teori om at det er forskjellige koder på us og europeisk utgave?. Jeg får og opp stortsett bare en kode. Mulig at du har lagt inn en av disse feile kodene på bandknappen slik at det er de som aktiverer den hele tiden. En fordel med den første utgaven er at led lysene har ok styrke....

Hvordan er dere fornøyd med lyden?

Har dere trukket ledning helt bak til ryggelyset for signal til ryggekameraet? Tror det skal være mulig å koble til en eller annen plass foran i bilen. Ledninga går jo bakover
« Siste redigering: To.,17,November,2011,23,57 av Hans Chr »

Utlogget Raniets

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 63
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #44 på: Fr.,18,November,2011,17,26 »
Min er på tur tilbake til Kina i dag.
Prøvde reset og allt mulig, men ikke pokker om volum kontrollen funket. Bare via touch screen eller fjernkontrollen.
dessuten hengte BAND kanppen seg opp.

Rattkontrollen tror jeg man kan skyte en hvit pil etter  :-[
Hos meg var rattkontroll legninge gul/brun og sammen med de andre på den breie kontakten.
Eneste jeg har kommet på i ettertid er at jeg koblet innpå med en strømtyv. Burde kanskje har klippet ledningen slik at den ikke gikkk inn på DVD spilleren via kontakten i tilegg til den grønne ledningene merket remote.

Lyden er helt ok i mine ører. (equlizer på Rock) Hadde problemer med for lite diskant i original enheten.

Alt i alt er dette ekte Kina kvalitet, men likevell mye for pengene. Hvis det virker da.

Rapport fra meg når jeg får min tilbake ( kanskje til Jul ?  :'( )

proprioception Har du fått din tilbake nå? Hvordan funker den?

/Steinar
« Siste redigering: Fr.,18,November,2011,18,06 av Raniets »