Skrevet av Emne: EU kontroll  (Lest 1264 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Kris

• 360 CID
EU kontroll
« på: Fr.,25,Februar,2011,11,50 »
Jeg må få skiter på bobla (1300 69 mod.) slik at jeg kan bruke den mens jeg driver stormekking på Jeep'en :)
Men etter at EU kontrollen ble innført, leverte jeg inn skiltene (den ville ikke ha kommet igjennom, uten mye arbeid).

Det jeg lurer på da er; kan jeg hente prøveskiter hos BT for så å ha den på EU kontroll hos et verksted. For så å fremlegge kontrollsedel for å få ut skiltene.

Eller må jeg rett og slett ha time hos BT. (noe som kan by på unødvendige (etter min mening) problemer ::) I og med at det er en,nå veldig sliten senka Cal look'er med større motor en orginalt 8)
TJ 00 uorginal
XJ 95 (solgt)
Zj 94 V8(solgt)

Utlogget Rune P

• 258 CID
  • *
Re: EU kontroll
« Svar #1 på: Fr.,25,Februar,2011,13,55 »
Du kan levere bilen til et hvilket som helst godkjent kontrollverksted.Hvis bilen er i bra stand ellers er det nok ingen som legger merke til den uorginale motoren så jeg ville ikke nevnt noe om den .
Rune

Utlogget Kris

• 360 CID
« Svar #2 på: Fr.,25,Februar,2011,15,18 »
Det er supert :)
Takk for svar. 
Var litt usikker i og med at det er lenge siden den hadde skilt, og at den aldrig har vært på EU kontroll.
Den er i tusen deler i garasjen nå. Tenkte jeg skulle bare sette den sammen med minimum standard, for siden å bygge den ordentlig opp, når jeg har tid. Jeep'en er jo pri. 1, selvfølgelig ;D
TJ 00 uorginal
XJ 95 (solgt)
Zj 94 V8(solgt)

Utlogget Kris

• 360 CID
« Svar #3 på: Ti., 1,Mars,2011,22,29 »
En liten "fun fact"

Alle biler (pre 1971) som har levert inn skiltene før 1971 (av ymse årsaker) må vises til BT for å registreres på nytt.(holder ikke med PTK (eu kontroll) på autorisert verksted.

Dette fordi disse bilene hadde andre standarder på kjennemerker en dagens biler. Det er selvfølgelig greit for bt at man har den gamle standarden som var gjeldende da bilen ble førstegangs registrert.(Dette er forklart i Forskrift om bruk av kjøretøy.kapittel 2 registrering.)
For min del holder det med PTK  på autorisert verksted :)
TJ 00 uorginal
XJ 95 (solgt)
Zj 94 V8(solgt)