Skrevet av Emne: ECU- Hjernen til Laredo-93  (Lest 1535 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Kimeline

• 258 CID
  • *
    • Tjelde PartnerService
ECU- Hjernen til Laredo-93
« på: Lø.,23,Oktober,2010,14,06 »
Trenger hjelp nå...

har hatt en feil/tull med bilen min over en lang tid.... det er nesten så jeg tror den har konvertert til diesel bil ifølge hva den forventer av meg ved dagens første oppstart...( kald bil)

Jeg har Jeep Grand Cherokee Laredo 93 mod... bensin( ombygd til LPG-gass, men dette er ikke det problemgivende)... Jeg får ikke start på bilen før jeg har skrudd av og på tenningen over lang tid( da også en god del minutter... 5-8 min..) til lampen "check engine" lamper endelig lyser opp og slukker... Da først kan jeg få start på denne...
Hva er grunn og hva må jeg gjøre?
Er kjett å ha det slik...Og spesielt når det nå blir kaldere og kaldere...

Jeg har skiftet bensinpumpa, samt sjekket div releer....
= Ingen endring....

Har spurt etter hjelp på offroads jeep forum... men kommer ikke så langt..
http://www.offroad.no/forum/Check-engine-Har-jeg-f-t114102.html
Er det noen som kunne lånt/ selge meg en "hjerne" til denne med nr: 56027508 ( 25/09/92) Så jeg får testet dette ut om dette er det reelle problemet?
Mulig jeg også må låne med den som kan bytte dette for meg...

Kim

Utlogget Fighter

• JCN - Styre
  • Get a life!!
  • En SUVeren Jeep.
Re: ECU- Hjernen til Laredo-93
« Svar #1 på: Lø.,23,Oktober,2010,19,12 »
Hei. Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med dette, men dette burde vel vært postet i "ZJ-WJ".? Da trffer du kanskje de "rette" folkene. Lykke til.
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

Utlogget provib@gmail.com

• 360 CID
  • TJ`n min pr. høst 07
« Svar #2 på: Lø.,23,Oktober,2010,19,56 »
Anntar du har en 4 Liter. de motorene sitter i mange forskjellige jeeper, så det er sikkert ok å poste den her. Dessuten tror jeg de fleste leser dette. Det er ikke altfor mye trafikk her.

Jeg slet med lignende problem på min grand voyager i fjord vinter.  Brukte et par mnd. på å finne ut att det var en ledning som førte 5 volt til klimastyringen som hadde lagt seg innpå eksosmanifoilden, isolasjonen smeltet og kortsluttet mot gods. Helvettes problem. Fikk tatt en diagnose hos merkeverksted til en 500 lapp, så da att det stod: 5v to low. (kortsluttning.) Dette forstyrra hele hjernen og nektet den å starte. Noen ganger gikk den men begynte plutselig å fuske eller stoppe. Vet ikke om dette kan hjelpe men kanskje lurt å ta en diagnose. Men husk... Verkstedet kan gi deg feilkodene men ikke nødvendig vis finne feilen. De vil sikker gå for dyreste løsning å skift hjernen.
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget Kimeline

• 258 CID
  • *
    • Tjelde PartnerService
« Svar #3 på: Sø.,24,Oktober,2010,14,44 »
Beklager om dette emne havnet i feil "post", virket som dette var generell post-plass for jeep...
Takk skal dere ha for deres innspill og tanker.

Utlogget xjrebel

• 360 CID
  • 91 cherokee 4.0 H.O,98 cherokee 2.5 TD,81 CJ-7 4.2
« Svar #4 på: To.,28,Oktober,2010,18,58 »
Har sendt deg en PM.
Hvorfor sitte inne,når alt håp er ute?

Utlogget Per Yngve Berg

• 304 CID
  • **
« Svar #5 på: Lø.,30,Oktober,2010,18,24 »
Jeg tviler på at det er hjernen som er problemet.

Har du sjekket trykkregulatoren til bensintilførselen? Den sitter på railen i motoren. Du kan koble på en trykkmåler. Trykket skal være høyere før start og settes ned når motoren går. Det styres med vakum.

Drar starteren rundt når du ikke får staret?

Du kan ta ut koder med å skru tenningen AV-PÅ-AV-PÅ-AV-PÅ og telle blink på check engine. Kodene er tosifret. Første siffer, kort pause, andre siffer, lang pause, første siffer neste kode osv. Koder avsluttes med 55 (kode slutt)
1997 TJ 2,5 liter