Skrevet av Emne: Elektriske vinduer som ikke virker  (Lest 1445 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget 44magnum

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 11
Elektriske vinduer som ikke virker
« på: Sø.,22,August,2010,16,57 »
Håper det er noen som kan hjelpe ? Jeg kan åpne alle vinduer fra styrepanelet fra førersiden,men ikke fra panelene på de andre dørene. Har strøm til kontakten som sitter inne i bilen. Ser ut som ledningen fortsetter i front av førersetet. Går ledningen videre til høyre fremdør? Har reparasjonshåndboka til Chilton, men der finner jeg ikke noe tegninger på dette. Håper derfor det er noen som har gjort denne jobben og kan gi meg en tilbakemelding. 

Utlogget Dalton

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 155
  • Cherokee Nation
Re: Elektriske vinduer som ikke virker
« Svar #1 på: Sø.,22,August,2010,18,18 »
Det er en bryter på hovedpanelet i førerdøra som sjalter ut vindusheisbryterne i de andre dørene. Har du sjekket at denne ikke står på?
1994 Jeep Cherokee Limited 4ltr High Output

Utlogget 44magnum

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 11
Re: Elektriske vinduer som ikke virker
« Svar #2 på: Sø.,22,August,2010,18,52 »
Takk for tilbakemelding, har sjekket denne. Har også strøm inn i bilen, lurer derfor på om denne går over til døra passasjer sete?

Utlogget Dalton

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 155
  • Cherokee Nation
Re: Elektriske vinduer som ikke virker
« Svar #3 på: Ma.,23,August,2010,07,17 »
Brudd på ledninger i den "pølsa" som går mellom døra og dørstolpen er ganske vanlig. Går jæ...g mange ledninger inni der.
1994 Jeep Cherokee Limited 4ltr High Output

Utlogget KnuNor

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1375
  • Gvarv, Telemark
Re: Elektriske vinduer som ikke virker
« Svar #4 på: Ma.,23,August,2010,13,22 »
Har hatt samme problemet på min noen ganger. Er selve bryterboksen som må byttes! Virker som om det blir dårlig kontakt som kommer og går pga. vakkel i f.eks. gamle dårlige loddinger. Dette er bare enda et bra eksempel på hvordan det blir med den billige og hurtigproduserte elektronikken nå i dag. Dårlige loddinger pga. for kort tid/varme pr. loddepunkt som resulterer i "kald-loddinger" som etterhvert garantert gir dårlig kontakt.

Har prøvd å åpne en slik boks for å gå over loddingene og freshe opp med nytt loddetinn, men de er ikke laget for å åpnes. Selve knappene må opp for å få av dekselet, men de sitter så godt at man nok bare ødelegger hele driten hvis man prøver.

Det beste er nok å bestille en helt ny fra Team Cherokee:

Koster 139,95 USD hos http://www.teamgrandwagoneer.com/parts/XJ_Parts/Door_and_Related_Items/more2.html
« Siste redigering: Ma.,23,August,2010,13,27 av Knudie »
Jeep - There's only one!
2013- ¦ 99 WJ 3.1 TD Limited.
(X) 2009-2013 ¦ 98 XJ 2.5 TD Sport.

Utlogget 44magnum

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 11
Re: Elektriske vinduer som ikke virker
« Svar #5 på: Ti.,24,August,2010,21,20 »
Jeg har sjekket med styreboksen som jeg har på bil nr 2, denne virker som den skal. Jeg har også strøm til ledningen som går i front av førersete. Jeg skulle fått tak i tegninger på dette ellers må jeg opp med gulvteppe for å følge ledningene.