Skrevet av Emne: Ombygging av JK  (Lest 1883 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget RubiconX

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 114
Ombygging av JK
« på: Ti., 3,August,2010,23,13 »
Hva med de 2 aktørene Arctic Trucks og Fjallasport, leverer de noe til JK? De har jo noen seriøse bygg på samvittigheten. Har liksom ikke lyst å begynne uten en master-plan og ende opp med å kjøpe deler som senere blir overflødige når man har sett lyset.

Fikk forøvrig et tips idag om en enkel måte å skjermbredde på; Kjøpe på metervis med slike utstikkere i plast som man kan skru fast i org. skjermene med. Sannsynligvis kan man bruke eksisterende skruer mellom innerskjerm/skjerm. Har sett endel 4x4 med slike bl.a. Patrol o.l.

Utlogget Oliverogfar

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 348
Re: Ombygging av JK
« Svar #1 på: On., 4,August,2010,14,30 »
Jeg sjekket ombyggning av utvx. i aksler sammen med arb sperre på arctic og det var allt annet enn billigt... >:(
De ville ha over 20tus per axel. :o

Vilke breddere man ønsker e ju lite smak o behag men jeg tvivler på att du blir nøjd når du montert plasten. Testa på min før bushisarna kom.... inget fint!
JKU-S -09
37x13,5R18 Procomp Alloys
5.5 RK Mid Arm m 2.0 RRD
1" BL Daystar, and a lot of other stuff...

TJ Sport -97
33x12,5R15 Procomp Rock Crawler
2" Procomp ES3000
2" BL, og rust...

Utlogget RubiconX

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 114
Re: Ombygging av JK
« Svar #2 på: On.,25,August,2010,11,52 »
Fjallasport er gått inn og Arctic Trucks hadde ingenting å tilby Jeep grunnet norske regler. På Island derimot...

Utlogget RubiconX

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 114
Re: Ombygging av JK
« Svar #3 på: Sø.,19,Desember,2010,22,00 »
Fant denne frontfangeren i Italia:http://www.mattouno.com/prodotti/?IDA=6702&Family=1&Model=177&Brand=10&page=1

BT i Bodø sier at vinsj kan godkjennes om den ikke stikker for mye ut. Evnt kan skjules av et deksel/cover, men om den ligger integrert i fangeren skulle det ikke være et problem så lenge skiltet kunne plasseres. Vil gjerne ha en fanger med integrert vinsj og hvor de org. tåkelysene kan beholdes.