Skrevet av Emne: Holder på med heving og plundrer.  (Lest 1804 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Geir G K

• 360 CID
Holder på med heving og plundrer.
« på: Fr.,28,Mai,2010,20,06 »
Holder på å montere hevesett OME 2"  problemet er øvre bakre feste på lenkearmen på bladfjøra bak, sitter som støpt i foringa og det er ikke mulig å banke den ut bakfra.  noen som har hatt samme problemet og har et godt tips på hvordan vi får ut bolten? ???
Geir Grov Kristiansen
Wrangler TJ  modifisert
Medlemnr 783

Utlogget sivrt

• 401 CID
Re: Holder på med heving og plundrer.
« Svar #1 på: Fr.,28,Mai,2010,21,16 »
Klarer du å snurre bolten med skralle? Hvis du gjør det kan du legge en fastnøkkel bak hodet på bolten og presse den ut mens du skrur. Det går jo også å brenne ut gummien av de orginale foringene slik at foringen løsner lettere fra bladfjøra.
Har også vært med på å måtte kappe litt og litt av stålforingen etterhvert som den kommer ut av gummien. Har da måttet bruke vinkelsliper litt for så å skru bolten litt rundt og så kappe mer helt til man er rundt og kan dele stålforingen med meisel. Da får man av 0.5-1cm av gangen av stålforingen. Men det var nok et ektremt tilfelle. Der hadde også foringen rustet fast til bolten.
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget Geir G K

• 360 CID
« Svar #2 på: Lø.,29,Mai,2010,09,37 »
Takk for svaret,  tror bolten og hylsa har rusta fast i hverandre,  og at vi drar hylsa rundt i gummien.  Vi må nok bite idet sure eple ta fram vinkelslipern. Vurderer å kutte bolten,  vet du om det er tomme mål på gjengene på bolten eller er det mm?  Er så trangt at jeg ikke tror det blir plass til noen gjenge tapp.
Geir Grov Kristiansen
Wrangler TJ  modifisert
Medlemnr 783

Utlogget xjrebel

• 360 CID
  • 91 cherokee 4.0 H.O,98 cherokee 2.5 TD,81 CJ-7 4.2
« Svar #3 på: Lø.,29,Mai,2010,11,28 »
Hei,jeg bytta et par bolter på min  og det var M14x120.
Hvorfor sitte inne,når alt håp er ute?

Utlogget Geir G K

• 360 CID
« Svar #4 på: Lø.,29,Mai,2010,12,14 »
Glimrende,  nye bolter er nå handla inn,  så nå blir det kutting av gamle,  takker og bokker! :)
Geir Grov Kristiansen
Wrangler TJ  modifisert
Medlemnr 783

Utlogget Smiley

• 304 CID
  • **
« Svar #5 på: Lø., 5,Juni,2010,00,30 »
Jeg løste problemet med mye rustløser i en uke på forhånd, pluss en sint muttertrekker. Ødela ingen bolter. :)
Bodil Burud
Medlemsnr. 848
Grand Cherokee 1996 4,0
Cherokee XJ 1997 2,5 TD

Utlogget bmhe

• 258 CID
  • *
« Svar #6 på: Sø.,20,Juni,2010,20,25 »
Den hylsa er ikke et helstøpt rør men ei valsa plate. Det er derfor et langsgående spor i den. Jeg fikk banka skrutrekker og meisel i det sporet og utvida hylsa og da kom bolten ut til slutt etter mye bannskap.
...