Skrevet av Emne: Ombygging fra (4.2L ) AMC 258L6 til ( 5.2L ) 318i V8  (Lest 6416 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Re: Ombygging fra (4.2L ) AMC 258L6 til ( 5.2L ) 318i V8
« Svar #15 på: Ti., 6,Mars,2012,17,07 »
Jeg synes 999 kassa er ganske dårlig mt hvordan den girer osv..   Knut sa at en av de beste effektene av å bytte til 350/350 var en mye bedre girkasse....
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Rolf Von Ausfahrt

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 79
    • Min WranglerGarasje
Re: Ombygging fra (4.2L ) AMC 258L6 til ( 5.2L ) 318i V8
« Svar #16 på: On., 7,Mars,2012,07,59 »
...men vil ei 350 kasse passe til min 318, og så er det vel ei ganske kort pakke på Wranglern' som gjør at endel kasser blir for lange?
Har allerede papirer på dette motorbyttet og håper å slippe å gå en ny runde med BT på dette.

Takker for alt av tilbakemeldinger!

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Re: Ombygging fra (4.2L ) AMC 258L6 til ( 5.2L ) 318i V8
« Svar #17 på: On., 7,Mars,2012,08,29 »
Papirer på motorbytte er verdt mange kr og timer.
Og ja, det er _veldig_ viktig å få det så kort som mulig.  Orginal lengde er jo egentlig for lang som den er. SYE-kit og eventuelt baksaksel med høy pinjong gjør livet lettere (og dyrere).
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Rolf Von Ausfahrt

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 79
    • Min WranglerGarasje
Re: Ombygging fra (4.2L ) AMC 258L6 til ( 5.2L ) 318i V8
« Svar #18 på: On., 7,Mars,2012,08,58 »
Har du forslag til kasse, som passer både i bil og på motor?

Utlogget Rolf Von Ausfahrt

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 79
    • Min WranglerGarasje
Re: Ombygging fra (4.2L ) AMC 258L6 til ( 5.2L ) 318i V8
« Svar #19 på: On., 7,Mars,2012,11,35 »
Ser at originalkasse til -96 Grand Cherokee ( 318MPI ) er en 44RE.
Noen som vet om denne passer i, eller blir for lang i en Wrangler YJ?

Utlogget willysM38

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 179
Re: Ombygging fra (4.2L ) AMC 258L6 til ( 5.2L ) 318i V8
« Svar #20 på: On., 7,Mars,2012,11,48 »
hei du ,, bruk motor fra 93-95 mod grand   ,, med rh 44 ,, letter å koble opp

Utlogget Rolf Von Ausfahrt

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 79
    • Min WranglerGarasje
Re: Ombygging fra (4.2L ) AMC 258L6 til ( 5.2L ) 318i V8
« Svar #21 på: Ma.,19,Mars,2012,15,51 »
Taskker for tips Erik, ser ut som det går i den retningen ja...

Utlogget willysM38

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 179
Re: Ombygging fra (4.2L ) AMC 258L6 til ( 5.2L ) 318i V8
« Svar #22 på: Ma.,19,Mars,2012,16,41 »
lag nye motorfester , flytt den litt ekstra frem , sett på ell vifte , ,,

Utlogget Rolf Von Ausfahrt

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 79
    • Min WranglerGarasje
Re: Ombygging fra (4.2L ) AMC 258L6 til ( 5.2L ) 318i V8
« Svar #23 på: Ti.,20,Mars,2012,01,28 »
Festene ligger i esken og radiator med el.vifte er planlagt. Flytting skal skje.
Nok engang, takk for tips!

Utlogget Rolf Von Ausfahrt

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 79
    • Min WranglerGarasje
Re: Ombygging fra (4.2L ) AMC 258L6 til ( 5.2L ) 318i V8
« Svar #24 på: To.,26,Juli,2012,19,11 »
Da er det vel bare å hoppe i det sure eplet og restarte prosjektet. Ber derfor om solide tips til hvilken V8, med hvilken aut.kasse som er greit å få tak i og montere inn i Wranglern.
Jeg vil ikke ha for mye elektronisk dilldall, men god brum-brum og driftsikkerhet.
Delene jeg sitter på legges ut for salg etter sommerferien.
Dersom noen har mulighet for å bistå som konsulent underveis hadde det vært glimrende. Bilen står og skal skrues på Hvam/Kjeller.
På forhånd takk for svar og fortsatt god sommer!