Skrevet av Emne: Prisoverslag til soon to be Wrangler-eier  (Lest 2517 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget knuthfk

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 3
Prisoverslag til soon to be Wrangler-eier
« på: On.,31,Januar,2007,14,41 »
Hei.

Har i flere år hatt lyst på en Wrangler, men synes den trenger litt mer testosteron for å bli bra. Er klar over at det mest økonomiske er å kjøpe en som er ferdigrigget, men av og til er den bilen som føles "rett"  bare i standardversjon og man må ta stilling til hva det vil koste å få den i ønsket stand. Lurer derfor på om noen kan si meg ca hva ustyret koster: (er ny i Jeep-verdenen så beklager mine diffuse formuleringer  ;))

- Et kurant hjulsett - bør vel være minst 31" eller 33"?
- Hevesett, ca 2"(?)
- Kufanger med 1000 m + sidesteps
- Hardtopp

Skal bruke bilen noe mer på asfalt enn i området rundt hytta  8) Trenger mao. ikke de ekstreme terrengegenskapene. Er primært interessert i en TJ, men selvsagt åpen for YJ hvis en god kandidat skulle dukke opp  :)

Har bare såvidt begynt å sette meg inn i ekstrautstyr og slikt, men er fast bestemt på at det blir en Wrangler til våren.

renegade

  • Gjest
Sv: Prisoverslag til soon to be Wrangler-eier
« Svar #1 på: On.,31,Januar,2007,17,32 »

- Et kurant hjulsett - bør vel være minst 31" eller 33"?
- Hevesett, ca 2"(?)
- Kufanger med 1000 m + sidesteps
- Hardtopp

Hjul, 31/32" 10,5-11,2 kan du antageligvis putte på orginalfelgene,  33/12,5" bør du ha min. 8" felg.
Felger koster fra ca. 500 pr. stk, til 2000,- avhengig av materiale.
33/12,5"-15 koster fra en 1500-2000 pr stk.  De mest brukte er BFG Mud eller all terrain, Goodyear Wrangler MTR eller ProComp sine.

Hevesett, 2 valg, enten ProComp ra BGnor eller OME fra 4x4Supply.  Koster omtrent det samme, rundt 7-8 000 (?)
Kufanger, hva skal du med det (?)  Extra lys koster vel fra noen hundrelapper (på biltema) og oppover.
Meeen skal du ha noe slikt, så koster det fort noen lusentapper for fanger + sidesteps.

Hardtopp følger ofte med på kjøpet, men ikke alltid.  Jeg har ikke det, og var spent på hvordan det ville bli.  Har nå testet ned til ca. -10 grader, og det går greit.  Mistenker at det blir noe kaldt når en kommer til -15 og deromkring.


I tillegg:

Giring.  De allller fleste TJ'er 2,5 liter, og de har ikke mye effekt.  Så når du går over 31" dekk, så påregn omgiring av akslene.  Koster fort en 10 000,-.

Noen andre ?

Utlogget knuthfk

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 3
Sv: Prisoverslag til soon to be Wrangler-eier
« Svar #2 på: On.,31,Januar,2007,19,45 »
Det ligger vel i navnet hva man skal med kufanger... fange kyr? Melk blir som kjent ikke til av seg selv. Men over til topic så betyr altså det at man utifra den enkle listen jeg skisserte sikkert må regne med i overkant av 30 k i modifiseringer. Greit å ha perspektiv på ting, så takk for hjelpen  :)

renegade

  • Gjest
Sv: Prisoverslag til soon to be Wrangler-eier
« Svar #3 på: To., 1,Februar,2007,10,05 »
Det ligger vel i navnet hva man skal med kufanger... fange kyr? Melk blir som kjent ikke til av seg selv. Men over til topic så betyr altså det at man utifra den enkle listen jeg skisserte sikkert må regne med i overkant av 30 k i modifiseringer. Greit å ha perspektiv på ting, så takk for hjelpen  :)

He-he, ser straks for meg en TJ i vill fart ute på et jordde, med en melkemaskin på slep...

Det finnes *usannsynlig* mange forskjellige fangere på markedet, at det er marked for alle, det skjønner ikke jeg.

Skal du kjøpe alt nytt, så er nok det korrekt.
Men vær klar over at det et er ganske bra bruktmarked, spes. på dekk & felg, og tildels på lift-kit.
Dette fordi veldig mange blir bitt av 2" syken...

Mener også at det noen nye regler ang. kufangere på vei, var det fra 1 april eller 1 mai mon tro ?

Hvis er i nærheten av Oschlo-bøgda, så treffes Jeep folket på (tyri) grava hver onsdag fra ca. kl 18 og utover.
Edit: ser fra profilen din at du er i Vestfold, selv bor jeg i Tønsberg-distriktet, lokalkontakten er i Larviks-området.
« Siste redigering: To., 1,Februar,2007,10,10 av renegade »

Utlogget jeeptj

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 2
Sv: Prisoverslag til soon to be Wrangler-eier
« Svar #4 på: To., 1,Februar,2007,12,58 »
Ku fangar ja , stein artig ord det der ja... Lurer på  hvorfor det heter akurat det?

I USA heter det jo "Bull bar"

Oversatt blir jo det Okse stang.  ;)

Utlogget overland

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 749
  • Shit in - shit out
Sv: Prisoverslag til soon to be Wrangler-eier
« Svar #5 på: To., 1,Februar,2007,13,06 »
Finnes det fangere for andre ting en storfe også?  Ikke dumt!
Willys Overland 4-134 SW 4x4 '53
Willys Jeep CJ 3A
Willys FC 150A
JCN medlem nr. 139