Skrevet av Emne: Hardtop TJ  (Lest 3325 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget NewBorn

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 1
Hardtop TJ
« på: To.,18,Januar,2007,11,17 »
Hei alle sammen!

Nettopp skaffet meg TJ!  :D

Den mangler for tiden desverre hardtop, og jeg driver å titter spesielt på noen amerikanske sider som selger hardtops.

Det jeg lurer på er om noen har tips/erfaringer i forbindelse med kjøp av hardtop?
Noen spesielle merker som utmerker seg? Hva er best av delt og hel hardtop?

Setter pris på all hjelp!  :)

Utlogget Skyjacker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 309
  • JK-09
Sv: Hardtop TJ
« Svar #1 på: To.,18,Januar,2007,15,49 »
Hei du,

Å kjøpe hard-topp fra statene koster deg flesk i frakt grunnet stor kubikk. Men om du vil betale, vil jeg anbefaler følgende:

1) kjøp hel, ikke delt hardtopp, har selv hatt delt, og det var noe dritt, med tanke på lekkasjer,

2) få med varmetråder og vindus visker bak.

Prøv heller å se om du får fatt i en her til lands, skal ikke være umulig her på forumet eller på offroad.no. eller ta deg en tur med bilen til tyskland, og kjøp en der!! pleier å være noen til slags på mobile.de
(kan jo bare sette den på bilen, og kjøre den hjem... og tror du tollerne vil merke det? ???)
Jeep Wrangler JK-09

Utlogget arnemath

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 2
Sv: Hardtop TJ
« Svar #2 på: Lø.,20,Januar,2007,13,50 »
Hei.
Jeg har en hardtop med visker og varmetråder som før stod på min Wrangler 97. Gikk over til softtop for 3 år tilbake og har ikke brukt hardtoppen siden. Er usikker på om jeg skal selge, den er hvit innvendig og "skinn-farget"-utvendig, se link. Farge er -04 tan.  Mitt lille innspill er da: Hva er en perfekt hardtop verdt i Norge? 

Pris i USA er: http://www.hardtop.net/jeep-wrangler-hard-top.html, farge -04 tan uten dører er $2,149.99.

Alle svar mottas med glede:-)  Send bilder på mail hvis ønskelig.

Takk

ArneSelberg, Trondheim, 92094233
« Siste redigering: On.,24,Januar,2007,19,01 av arnemath »

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Hardtop TJ
« Svar #3 på: Lø.,20,Januar,2007,16,30 »
Og med "skinn" farget, mener du da brun eller sort?
Fargen har jo ikke noe å si for prisen, og den kan jo bare males om, hvis fargen ikke passer kjøpers bil.
Men jeg ville vel tro, at om den er i strøken stand, at du kan få en 8 - 10 tusen ivertfall.
Siden du ikke er sikker på om du skal selge den, så husk: du får ganske mye rått utstyr til bilen for prisen av en brukt HT :)
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget Skyjacker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 309
  • JK-09
Sv: Hardtop TJ
« Svar #4 på: Ma.,22,Januar,2007,13,25 »
Jeep Wrangler JK-09

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Sv: Hardtop TJ
« Svar #5 på: Ma.,22,Januar,2007,14,12 »
Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen

renegade

  • Gjest
Sv: Hardtop TJ
« Svar #6 på: Ma.,22,Januar,2007,16,39 »
Fant en på finn, men vet ikke om det er til TJ,
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=9138814&sid=10aU4zn_h8591131&pos=6&tot=19

Er til YJ. 15K for Ht & dører er billig!

He-he, du synes det er billig, jeg synes det er schvindyrt <smil>

Nå er det slik at CJ/YJ toppen + dører ikke uten videre passer på en TJ.

CJ / YJ toppen passer rent fysisk mot balja, men en må gjøre noen mindre modifikasjoner ved innfestingen til vindusramma.
I tillegg, så vil en få problemer med å få opp bakvinduet hvis en bruker en CJ topp på en TJ, dette fordi en først lukker vindusluka, så bakdøra på en YJ/TJ.  Det er omvendt på en CJ, først bakdøra, så vindusluka.
Fikses dog ved å ta av reservehjulet, evn. monterer dette på en swing-out reservehjulsholder, lik den som er på CJ'en.
Og til de som sier at toppen/dørene ikke passer pga. hellingen på frontruta, så er det ikke riktig.  Dette fordi den flatere vinkelen på frontruta er laget på utsiden av vindusrammen.  På innsiden av vindusrammen, så er det samme helling som før.  Ihvertfall så det slik ut da vi målte & sammenlignet i sommer.

Når det gjelder dørene, så passer disse rent fysisk (tror jeg, prøvde ikke å hekte de på), men dørlåsen er plassert anderledes, så der må en i tilfelle lage til et eget feste.

Det finnes etterhvert endel dokumentasjon om dette på 'nettet.

Så ja, med litt egeninnsats, så kan en få CJ/YJ toppen montert på en TJ.

Men det finnes vel etterhvert en del topper tilsalgs både i Sverige og tyskland ?  Da får en jo en harrytur på kjøpet ...