Skrevet av Emne: Kast i bremseskiver grand cherokee 99  (Lest 2887 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Thorvald

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 27
Kast i bremseskiver grand cherokee 99
« på: Ti., 9,Januar,2007,23,16 »
Hei
Har for 2 gang erfart kast i bremseskive på samme hjul (VF). Ser ikke at klossene henger eller andre opplagte grunner til dette.  Er det noen som har erfart det samme eller kan ha ideer til årsak ?

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Sv: Kast i bremseskiver grand cherokee 99
« Svar #1 på: On.,10,Januar,2007,07,08 »
Hvis du leser litt på forumet på JEEPSUNLIMITED.COM kan det se ut som om dette er et "vanlig" problem. Det har vært saker hvor Jeep har påtatt seg ansvar og bytet skiver/klosser på mange ZJ/WJ. Jeg hadde kast i mine, men etter at jeg byttet til vanlige, rimelige uorginale skiver har ikke jeg hatt noe problem på min ZJ.
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget fox

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 59
Sv: Kast i bremseskiver grand cherokee 99
« Svar #2 på: Fr., 2,Mars,2007,10,08 »
Hva slags uorginale skiver satte du på da? Har kjempe problem med kast i skivene på min wj.

renegade

  • Gjest
Sv: Kast i bremseskiver grand cherokee 99
« Svar #3 på: Fr., 2,Mars,2007,12,05 »
Hva slags uorginale skiver satte du på da? Har kjempe problem med kast i skivene på min wj.

Er det noen av disse bilene som er levert med "blikk-hatt" skiver ?

En blikk-hatt skive har en støpt jern bremsering, opp til der hvor selve den flate delen som ligger an mot hub'en er.  Den delen hvor hjulboltene er, er laget av ca. 2 mm stålplate.  På en hel støpejernskive, så er den delen med hjulboltene typisk 4-5 mm tykk (eller så).

En ser dette lett hvis en tar av skiva.

De "blikk-hatt" skivene har vel vært utsatt for noe problemer med kast...(?)

Utlogget fox

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 59
Sv: Kast i bremseskiver grand cherokee 99
« Svar #4 på: Fr., 9,Mars,2007,08,46 »
Nå har jeg fått nye bremser av chrysler norge, så da fåt vi håpe det ordner seg. Bytter nå til 2003 kalipere og nye skiver og klosser.

renegade

  • Gjest
Sv: Kast i bremseskiver grand cherokee 99
« Svar #5 på: Lø.,10,Mars,2007,12,00 »
Nå har jeg fått nye bremser av chrysler norge, så da fåt vi håpe det ordner seg. Bytter nå til 2003 kalipere og nye skiver og klosser.

Er de nye skivene av hel støpejern, eller er det blikkhatt skiver ?

Utlogget fox

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 59
Sv: Kast i bremseskiver grand cherokee 99
« Svar #6 på: Lø.,10,Mars,2007,17,24 »
Ser ut som hel støpejern. Men en del ev hoved problemet var kaliperen som nå er byttet til 2003 model.