Skrevet av Emne: Jeep Arctic Challenge 09  (Lest 3070 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget C3

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 565
    • Hjemmeside
Jeep Arctic Challenge 09
« på: Ti.,21,April,2009,23,48 »
For å prøve å få til noe nord for Trøndelag, så vil lokallaget i Troms og Omegn arrangere Jeep Arctic Challenge 09 på Setermoen 19. til 21. JUNI!!!!.

Arrangementet vil bli holdt sammen med ACC Målselv som arrangerer Nord-Norge treff i samme tidsrom. Les mer på deres hjemmesider angående muligheter  for overnatting osv

Når det gjelder selve Jeep treffet, så er det i regi av JCN, og vi vil kunne by på mange muligheter for kjøring og opplevelser. Alt er selvfølgelig avhengig av interessen og oppmøte, men jeg kan nevne at vi har fått tilgang til å kjøre i alpinbakken samt to store kjørefelt med en haug av muligheter både for de som virkelig vil teste Jeep´ens kapasiteter samt de som bare vil ha litt jord under dekka

En lokal Jeep forhandler kommer, samt at jeg driver å kartlegger hvilke andre interessante aktører som vi ønsker skal dukke opp på treffet, forhåpentligvis med gode tilbud på ting vi har bruk for. Kom gjerne med forslag

Jeg jobber også med å få til en fjelltur i middnattsol med grilling osv, forhåpentligvis så går dette i orden.

Men, det er jo liten vits i å arrangere dette bare for meg selv, så jeg ønsker en tilbakemelding på om det er interesse for et slikt arrangement. Jeg vil nå bruke muligheten til å få kjøre likevel, men det hadde da vert fint om flere tok turen....  :D

Treffet er forøvrig åpent for alle, betalende medlem eller ikke, det eneste kravet er at du har en registrert bil av merket Jeep (Willys / Overland er også godkjent)
« Siste redigering: To.,18,Juni,2009,19,26 av C3 »
Medlem nr: 931
Lokalkontakt Troms og Omegn

2011 Wrangler JK Sahara
2009 Wrangler JK Rubicon
1998 Wrangler TJ Sport

Følg med på C3´s Rubicon Garasje

http://www.c3foto.no

Utlogget C3

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 565
    • Hjemmeside
Sv: Jeep Arctic Challenge 09
« Svar #1 på: Lø.,25,April,2009,22,33 »
Jeep'ere som er interessert i dette arrangementet bes ta kontakt slik at jeg får en indikasjon på hvor mange som kommer til å delta. Jeg har stor tro på at vi skal klare å få til et virkelig godt treff, så her er det bare å gjøre klar bilen, taste inn koordinatene på GPS'en, sette bilen i høygir og legge turen til Setermoen. Ta gjerne med hele familien og gjør helgen til en opplevelse for store og små barn  ;D
« Siste redigering: Sø.,26,April,2009,23,45 av C3 »
Medlem nr: 931
Lokalkontakt Troms og Omegn

2011 Wrangler JK Sahara
2009 Wrangler JK Rubicon
1998 Wrangler TJ Sport

Følg med på C3´s Rubicon Garasje

http://www.c3foto.no

Utlogget samuraj-jack

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 13
Sv: Jeep Arctic Challenge 09
« Svar #2 på: Sø.,26,April,2009,14,45 »
Ja, jeg regner med å komme :)

Utlogget C3

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 565
    • Hjemmeside
Sv: Jeep Arctic Challenge 09
« Svar #3 på: Ti.,28,April,2009,21,21 »
Tentativt program for treffet (Kom gjerne med forslag til forandringer):

Fredag:
 - Oppmøte på Setermoen Camping (Nordre del av Setermoen, rett ved Rema)
 - Treffavgift til Amcarclubben er kroner 200,- for bil og fører samt 200,- pr ekstra person. Avgiften gjelder hele helgen
 - Du trenger ikke å være medlem i Amcar Klubben eller Jeep Club Norway for å delta på treffet
 - Påmelding skjer til troms@jeepclubnorway.no
 - Du må ha en registret bil av merket Jeep eller Willys for å få delta på kjøring. Disp gis til enkelte frivillige som deltar i arrangementet. Ta kontak for mer info
 - Viktig: Trenger du / dere hytte for overnatting, må du bestille snarest. Se ACC Målselvs egne hjemmesider: www.amcarmalselv.com/

Fredag kveld:
 - Vi planlegger å kjøre til toppen av Steilia Alpinbakke. Her skal vi kjøre opp traseen ved siden av selve bakken. Denne turen passer de fleste Jeep'er som har lavgir. Tror biler uten lavgir vil slite noe
 - Oppe på toppen blir det bildetakning før vi kjører ned igjen og sosialiserer oss sammen med resten av gjengen i fra ACC

Lørdag:
 - Klokken 1200 blir det avmarsj mot Målselv. Her blir vi å kjøre oppmerkede løyper på Fossmofeltet av variert vanskelighetsgrad. Det fine med dette feltet, er at det er stort sett sand og jord, og lite stein, så her kan alle kjøre. Vi legger også opp til alternative løyper med litt større krav til bil og fører. Kjøringen her vil vare i tentativt 4 til 5 timer før vi returnerer til Setermoen

Lørdag kveld:
 - Ca klokken 21 ruller vi av gårde i fra campingen med turen for fjellet hvor vi samles omkring bål og grill og nyter midnattsolen. Vi stiller med grill og brensel, du må selv ta med mat og eventuell drikke (Litt væravhengig, men, turen tar vi vel selv om det regner)

Søndag:
 - Klokken 1200 blir det avmars mot Nesmoen hvor vi blir å holde på til folk er fornøyde og reiser hjem. Her legger vi opp til løyper og hinder av forskjellig vanskelighetsgrad. Dette feltet er noe tøffere enn Fossmoen, mye stein, fjell, myr og vann, men det finnes også meget gode muligheter for de som stiller med "personbil-Jeep'er"

Kjøreavgift:
Denne er ikke fastsatt enda, avhenger litt av hvor mange som kommer. Rabatter gies til medlemer av JCN

Mer informasjon kommer, så følg med

Nøl ikke med å ta kontakt om det er noe du lurer på og husk at det skjer ikke noe før du begynner, så meld deg på i dag!!!
« Siste redigering: On.,29,April,2009,22,13 av C3 »
Medlem nr: 931
Lokalkontakt Troms og Omegn

2011 Wrangler JK Sahara
2009 Wrangler JK Rubicon
1998 Wrangler TJ Sport

Følg med på C3´s Rubicon Garasje

http://www.c3foto.no

Utlogget C3

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 565
    • Hjemmeside
Sv: Jeep Arctic Challenge 09
« Svar #4 på: On.,29,April,2009,22,21 »
Invitasjon til treffet:

Fint om dere med Jeep i regionen skriver ut vedlagt dokument og deler det ut til de dere treffer / kjenner / vet om med Jeep i området

Takk så mye for hjelpen!!
Medlem nr: 931
Lokalkontakt Troms og Omegn

2011 Wrangler JK Sahara
2009 Wrangler JK Rubicon
1998 Wrangler TJ Sport

Følg med på C3´s Rubicon Garasje

http://www.c3foto.no

Utlogget C3

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 565
    • Hjemmeside
Sv: Jeep Arctic Challenge 09
« Svar #5 på: Ma.,11,Mai,2009,22,41 »
Ja dette tok jo skikkelig av  ??? Men treff, det blir det uansett. Så da spørs det om jeg ikke må åpne for andre AmCar Offroadere også siden interessen i fra Jeep´ere er så laber
Medlem nr: 931
Lokalkontakt Troms og Omegn

2011 Wrangler JK Sahara
2009 Wrangler JK Rubicon
1998 Wrangler TJ Sport

Følg med på C3´s Rubicon Garasje

http://www.c3foto.no

Utlogget C3

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 565
    • Hjemmeside
Re: Jeep Arctic Challenge 09
« Svar #6 på: To.,28,Mai,2009,16,34 »
Huff da.... Om ikke Jeep´ere i Nord-Norge våkner og melder sin interesse, blir jeg nødt til å skjære ned på aktivitetene under denne helgen. Ingen vits i å reservere så store kjøreområder hvis det bare blir ett par stk. Litt skuffende at responsen er så laber, men, jeg har nå i vertfall prøvd å få til noe bra, og så får det bare bli som det blir. Treff blir det jo som sagt uansett, det sørger AmCar Klubben Målselv for.
Medlem nr: 931
Lokalkontakt Troms og Omegn

2011 Wrangler JK Sahara
2009 Wrangler JK Rubicon
1998 Wrangler TJ Sport

Følg med på C3´s Rubicon Garasje

http://www.c3foto.no

Utlogget C3

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 565
    • Hjemmeside
Re: Jeep Arctic Challenge 09
« Svar #7 på: To.,18,Juni,2009,18,29 »
Endelig. I morgen braker det løst, så gjennstår det å se om det dukker opp noen da. Skuffende få som har meldt sin interesse, men siden jeg først har invitert til treff, så skal jeg jaggu holde det også. Dispansasjoner og tilatelser er på plass, så det er duket for et god arrangement.

Selv har jeg ikke bil for tiden, har blitt mye kluss med det nye merkeverkstedet, så det blir jo en skikkelig netur. Men, igjen, har man invitert til treff, så får man også gjennomføre det.
Medlem nr: 931
Lokalkontakt Troms og Omegn

2011 Wrangler JK Sahara
2009 Wrangler JK Rubicon
1998 Wrangler TJ Sport

Følg med på C3´s Rubicon Garasje

http://www.c3foto.no

Utlogget Golden Eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 896
Re: Jeep Arctic Challenge 09
« Svar #8 på: To.,18,Juni,2009,19,12 »
For å prøve å få til noe nord for Trøndelag, så vil lokallaget i Troms og Omegn arrangere Jeep Arctic Challenge 09 på Setermoen 19. til 21. august.

I morgen?
Ikke det at jeg hadde tenkt meg nordover, men det står da først i tråden din at arrangementet er i august.
Kanskje det der derfor at få har meldt seg enda?
Even Erlien
JCN-medlems nr. 1
AMC Jeep CJ-7 Golden Eagle 1980
Willys Jeep CJ-3A 1952
Willys Jeep FC150AM 1960 Prototype
Jeep CJ-7 Laredo 1986 Delebil.
Kaiser Jeep FC150A1 1959 på for.
Willys Utility Jeep 4-75 Pick up 1955

Utlogget C3

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 565
    • Hjemmeside
Re: Jeep Arctic Challenge 09
« Svar #9 på: To.,18,Juni,2009,19,25 »
Jøss......  :o

Det var da som f.... Og så er det ingen som har reagert på det før..... Står jo juni både på Amcar sidene og i invitasjonen i PDF format....

Vel, treffet er i morgen og varer til søndag.... Så da er det bare å sette Jeep1 i Drive og komme seg til Setermoen!!!
« Siste redigering: To.,18,Juni,2009,19,28 av C3 »
Medlem nr: 931
Lokalkontakt Troms og Omegn

2011 Wrangler JK Sahara
2009 Wrangler JK Rubicon
1998 Wrangler TJ Sport

Følg med på C3´s Rubicon Garasje

http://www.c3foto.no

Utlogget Golden Eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 896
Re: Jeep Arctic Challenge 09
« Svar #10 på: To.,18,Juni,2009,19,56 »
August hadde vi søringer også rukket, men jeg må bare beklage at til i morgen rekker ikke vi oppover! ;D

Dere får ha det kos på det første arrangementet i midnattsol.
Even Erlien
JCN-medlems nr. 1
AMC Jeep CJ-7 Golden Eagle 1980
Willys Jeep CJ-3A 1952
Willys Jeep FC150AM 1960 Prototype
Jeep CJ-7 Laredo 1986 Delebil.
Kaiser Jeep FC150A1 1959 på for.
Willys Utility Jeep 4-75 Pick up 1955

Utlogget Aasmund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 156
Re: Jeep Arctic Challenge 09
« Svar #11 på: Fr.,19,Juni,2009,00,43 »
Endelig. I morgen braker det løst, så gjennstår det å se om det dukker opp noen da. Skuffende få som har meldt sin interesse, men siden jeg først har invitert til treff, så skal jeg jaggu holde det også. Dispansasjoner og tilatelser er på plass, så det er duket for et god arrangement.

Selv har jeg ikke bil for tiden, har blitt mye kluss med det nye merkeverkstedet, så det blir jo en skikkelig netur. Men, igjen, har man invitert til treff, så får man også gjennomføre det.

Ånei er det i helgen.... Jeg trodde det va i august. Blir det noe utstiling fordi jeg rekker ikke og komme opp med egen bil tror jeg. Skal skru litt.

Utlogget C3

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 565
    • Hjemmeside
Re: Jeep Arctic Challenge 09
« Svar #12 på: Fr.,19,Juni,2009,21,43 »
Treffets første Challenge er gjennomført. Følg med under http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,4576.0.html for bilder og info angående treffet
Medlem nr: 931
Lokalkontakt Troms og Omegn

2011 Wrangler JK Sahara
2009 Wrangler JK Rubicon
1998 Wrangler TJ Sport

Følg med på C3´s Rubicon Garasje

http://www.c3foto.no