Skrevet av Emne: Deler til xj og ukjente ulyder.  (Lest 1583 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget almera1

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 119
Deler til xj og ukjente ulyder.
« på: On.,12,November,2008,17,53 »
Jeg har en 91 mod usa import xj limited med 4.0l ho motor, jeg er på søken etter pæreholdere til baklyktene på venstre side, og en brukt men fungerende dynamo, samt rute og dørlister til alle dørene også evt bakluke og venstre bakdør.
Hvis noen har noe slik så gi en lyd og gjerne et prisforslag så kanskje vi kan bli enige.

Når det gjelder ulyder så har jeg et par jeg ikke vet hvor kommer fra eller hva som er årsaken.
Har en ulyd som høres klirrende, eller som hvis du står å slår på et reimhjul, som er der konstant selv om den høres best på tomgang, denne kommer da forfra, og har misstanke om at det kan komme fra fremakslingen eller noe der omkring.

Samtidig så kommer det til tider en lav kneppe eller klikkelyd fra omtrent samme sted, men denne kommer og går uavhengig av hva jeg prøver.

Har også noe som høres ut som ventiltikk på en sylinger, noen som vet om det er noe enkelt å få gjort med dette?

renegade

  • Gjest
Sv: Deler til xj og ukjente ulyder.
« Svar #1 på: Sø.,16,November,2008,21,00 »

Har også noe som høres ut som ventiltikk på en sylinger, noen som vet om det er noe enkelt å få gjort med dette?


Kan være en løfter som er gått, men har du sjekket om du har en sprukket eksosmanifold...

Utlogget eivindbp

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 55
  • "No guts - no glory!"
Sv: Deler til xj og ukjente ulyder.
« Svar #2 på: On., 3,Desember,2008,23,06 »
Klirrelyden, høres ut som den kommer forfra.................

Hadde lignende lyd som bekymret meg mye, men viste seg når jeg stod på grav med motor igang at det var fra katalysatoren.

Usikker på om det er relevant for deg, men sjekk om dette er årsaken.
Eivind BP
JCN medlemsnr 236
- 87 YJ som nå har fått nytt hjem
- 94 XJ

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Deler til xj og ukjente ulyder.
« Svar #3 på: Fr., 5,Desember,2008,21,02 »
kneppelyder forran ifra, spesielt ved sving kan være kryss(ene)
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: Deler til xj og ukjente ulyder.
« Svar #4 på: Lø., 6,Desember,2008,00,15 »
Sjekk servopumpa og olje der.  Jeg hadde noen utrolige lyder når pumpa gikk til h.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)