Skrevet av Emne: fra softtop til hardtop  (Lest 1935 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Kjart

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 143
fra softtop til hardtop
« på: To.,14,Desember,2006,17,08 »
Har vurdert å sette på hardtoppen på min 1993 modell YJ før Jul, og lurer litt på om softtoppens festeskinne på toppen av frontruten, samt de to brakettene som sitter mellom veltebøylen og ruterammen må av?, eller passer hardtoppen utenpå?

Har alltid pleid å fjerne all softtopp hardwaren tidligere, nytt iår er at jeg har poppet fast og ikke skrudd fast skinnen, og det hadde vært kjekt å ikke måtte bore opp alle poppnaglene!

Råd mottas med stor takk!

God jul

mvh
Kjartan

Utlogget 77 golden eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 838
Sv: fra softtop til hardtop
« Svar #1 på: To.,14,Desember,2006,19,33 »
Hei Kjart

Jeg tror du må demontere både skinne og braketter for at du skal få hardtoppen ordentlig på.
Ellers vil du få vindsus pga. for stort mellomrom, men er ikke helt sikker der.
AMC Jeep CJ-7 golden eagle
304, Quadra-Trac  1977

Jeep YJ Sahara 1995 ...SOLGT!!

Jeep Wrangler Unlimited Sport  2009

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Sv: fra softtop til hardtop
« Svar #2 på: To.,14,Desember,2006,21,55 »
Du må demontere festeskinnene til softtoppen, for at hardtoppen skal passe. Det er ikke så mye jobb... Om jeepen aldri har hatt hardtop før, kan det være at det må borres nye hull for å feste hardtoppen.
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget Kjart

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 143
Sv: fra softtop til hardtop
« Svar #3 på: Fr.,15,Desember,2006,08,56 »
hadde en mistanke om det, men det hadde vært utrolig deilig å slippe å borre opp alle poppnaglene jeg har brukt til å feste skinnen!

brukte poppnagler eller blindnagler for å feste skinnen da tidens tann har gjort at hullene har vokst litt vel mye! jeg får borre de ut iår også!

takk!

mvh
Kjart