Jeg er en av de uheldige med sprekt flexplate. Å bestille ny var ikke noe problem; Sarpsborg Motor hadde på lager til en snill pris, så bestillingen var kjapp. Problemet oppstod like kjapt... I følge alle kataloger og lister finnes det kun
to utgaver av flexplate til XJ'en. En til '87-'90 og en til '91-'97. Det som er problemet er at den nye plata har tenner som er 1.5mm lenger enn den som sitter i bilen min. Jeg konfronterer forhandler med dette, og får til svar at det kun finnes to plater til XJ, og de er helt forskjellige. Den plata jeg har fått lager et jævlig spetakkel når starteren er innkoblet, ellers funker det greit. Starteren har originalt delenummer, så det ser ikke ut til at problemet ligger der heller. Hva skal jeg gjøre?

Verkstedet mitt er sure fordi de har gitt meg makspris på bytte av flexplate, og nå synes de at kanskje det er litt lite fordi det har laget endel ekstra problemer for dem. Årsaken til at den originale plata er sprekt er kanskje at det mangler en styrepinne til kassa. (Skal være to???) Trenger hjelp her... vet ikke hva jeg skal gjøre. Plata har riktige mål, bortsett fra at tennene på startkransen er 1,5mm lenger enn på den plata som satt i bilen. Finnes det flere plater, eller kan det være at starteren ikke er original? Jeg trenger svar, og fort!!