Skrevet av Emne: Ny eksosmanifold  (Lest 2379 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Ny eksosmanifold
« på: Lø., 2,Desember,2006,16,30 »
Etterat servopumpa røk på mandag, var det dags for å gjøre en sjau på lille røde.   Av med servopumpe (i påvente av den jeg skal kjøpe av Petrine), oig av med manifolder.   Det var overraskende lett å ta av den, bare 12 9/16 bolter, som alle er "lette" å komme til.  De ekle under innsuget er også lette å komme til ved hjelp av en forlenger.

Å kople fra bensin og ledninger var tilsvarende lett, og selv boltene som holder fremre røret til eksosmanifolden lot seg løsne med 15mm leddnøkkel.  Ufattelig !  Slike bolter har ALDRI i kjent historisk tid latt seg løsne.....    WD40 er din venn :)

Men, mellom manifold og rør trenger jeg en form for konisk pakning.  Gamle manifolde hadde en konisk pakning bestående av noe asbestlignende stoff.   
Nye manifolden er helt rett.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Sv: Ny eksosmanifold
« Svar #1 på: Ma., 4,Desember,2006,09,18 »
Jeg har også kjøpt ny manifold/header. Der fulgte det med "konisk" pakning. Min henger fortsatt på garageveggen. :-[
P.S. Tid ønskes kjøpt :o
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Sv: Ny eksosmanifold
« Svar #2 på: Ma., 4,Desember,2006,10,17 »
Hei!
En passelig utstyrt rekvisita-sjappa av litt størrelse og selvtillit bør nok kunne ha et lite assortert utvalg av koner (ikke sånne du gifter/skiller deg fra) for ulike typer eksosanlegg fra Walker, Simonz (ha-ha) osv.

Prøv også Svendsen Eksos kanskje. Evnt få de til å lage nye flens som passer til din nye manifoild.
Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: Ny eksosmanifold
« Svar #3 på: Ma., 4,Desember,2006,12,21 »
Jeg var innom vår republikanske hoffleverandør Bilens Eksosanlegg v/Kåre,  og de hadde en slik en som jeg FIKK.   (De har jo bøyd til et par skliplater (eksoser) til meg da, men allikevel.   Topp sted.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Raymond

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 4
Sv: Ny eksosmanifold
« Svar #4 på: Sø., 7,Januar,2007,01,05 »
Heisann gutta...

Jøss er visst litt for lite på nettet om dagen (året....). Har ikke sett at det er kommet et nytt Jeepforum før nå :-P

Anyhow, tenkte jeg kunne dele medder at jeg akkurat har handlet manifoild fra statene. Kom med alt av moms og toll og flyfrakt og blod og vat og tax og tull og hva nå alt var på rundt 1700,- Det synes jeg er helt spiselig.... Klart, gjenstår å se åssen det passer da men..... Er dette jeg har kjøpt:

http://www.carpartstoyourdoor.com/jeepexhaust3.htm

Og shippingen sto disse for:

www.jetcarrier.no
-88 YJ 4.0 HO med stæsj. Vurderes solgt under sterk tvil.

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: Ny eksosmanifold
« Svar #5 på: Sø., 7,Januar,2007,02,53 »
Heisan Raymond, det var da ille bra at du fant fram hit :)

Jeg kjøpte av Tor jeg, for han hadde på lager, og så er det så greit at slike butkker finnes.  Men det er klart at 1700 er ørlite granne billigere enn det jeg ga....
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Raymond

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 4
Sv: Ny eksosmanifold
« Svar #6 på: Sø., 7,Januar,2007,15,58 »
Helt enig meddeg Simon, at det er viktig å støtte opp omlokale forhandlere. Også med tanke på hvis evt. reklamasjon.... Men var ingen her på berget som kunne skaffe til en fornuftig pris. Synes også dette virket veldig bra med to fleksible punkter... Og så var det litt moro å bestille noe fra andre siden av dammen helt på egen hånd for første  gang :-)
-88 YJ 4.0 HO med stæsj. Vurderes solgt under sterk tvil.