Skrevet av Emne: Lufttrykk i dekk  (Lest 3162 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget jonnyfly

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 54
    • Artilleriforening midt-norge
Lufttrykk i dekk
« på: Sø.,25,Mai,2008,23,45 »
Jeg har fått montert på nye  BF 31x10,5-15 all terrain på min 1953 Willys CJ3B.
Har noen noe formening om korrekt dekktrykk for denne bilen med slike dekk?
2014 Jeep Grand Cherokee Summit
1944 Willys Jeep MB


4x4 = 16

Utlogget overland

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 749
  • Shit in - shit out
Sv: Lufttrykk i dekk
« Svar #1 på: Ma.,26,Mai,2008,10,36 »
8-10 i skogen og et par og tredve på veien, høres det OK ut?   ;)

(Mange har meninger om dette..)
Willys Overland 4-134 SW 4x4 '53
Willys Jeep CJ 3A
Willys FC 150A
JCN medlem nr. 139

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: Lufttrykk i dekk
« Svar #2 på: Ma., 2,Juni,2008,14,58 »
Parogtredve høres mye ut.   Jeg brukte 28 pund i samme dekk-dim. på en YJ, og CJ3B er jo en lettere bil.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

renegade

  • Gjest
Sv: Lufttrykk i dekk
« Svar #3 på: Ma., 2,Juni,2008,15,56 »
Parogtredve høres mye ut.   Jeg brukte 28 pund i samme dekk-dim. på en YJ, og CJ3B er jo en lettere bil.


Lag noen krittstreker på tvers av dekket & kjør en litn runde.  Vurder lufttrykket etter hvordan krittstreken blir slitt bort...

Utlogget overland

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 749
  • Shit in - shit out
Sv: Lufttrykk i dekk
« Svar #4 på: Ti., 3,Juni,2008,22,14 »
Parogtredeve høres litt mye ut ja, men jeg har nå kjørt med det i mange år, dekkene blir jevnt slitt over hele flaten og retningstabiliteten er bedre enn med lavere trykk.  Den svampete følelsen er mye mindre tilstede og det er viktig for meg.  Men som jeg sa i første innlegg:  Mange meninger om dette!  Veldig mange faktisk.  Best er kanskje å forsøke seg litt fram, det er mye "tilgivelse" i terrengdekk mhp lufttrykk.
Willys Overland 4-134 SW 4x4 '53
Willys Jeep CJ 3A
Willys FC 150A
JCN medlem nr. 139