Skrevet av Emne: Fløyta lyder ved låsing 2,5TD -99  (Lest 2283 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Thor

• 258 CID
  • *
Fløyta lyder ved låsing 2,5TD -99
« på: To., 1,Mai,2008,15,23 »
Ny merkelighet

Når jeg låser bilen med Defa fjernstyringa, kommer det nå et lite "bært" i fløyta. Ellers går bilen greit.

Kan det være det berømte lysreleet som spiller inn. Hadde problem med at kjørelyset ikke kom på tidligere, men det var pga kontaktproblem. Det er et lite blått rele til venstre for hanskerommet. Har ennå ikke fått skifta releet.

Noen som har erfaring

Thor

Utlogget Bones

• 304 CID
  • **
Sv: Fløyta lyder ved låsing 2,5TD -99
« Svar #1 på: To., 1,Mai,2008,18,35 »
Jeg har samme greia på min 2001 modell, og den har vært sånn så lenge jeg har hatt den.
Jeg har alltid sett på dette som en kobling av alarmen, at den tuter istedet for å blinke med blinklysene som en "normal" bil gjør. Jeg syns det er ganske så pinlig å låse bilen i offentlighet pga dette, skulle gjerne sett at den holdt kjeft og blinka med lysa i stedet for å indikere låsing.

Men mener du at det er en feil på noen måte siden den tuter?
'96 Grand Cherokee 5,2 V8
--------------------------------------------------
Ex '01 Cherokee 2,5 td
Ex '89 Cherokee 4,0

Utlogget Thor

• 258 CID
  • *
« Svar #2 på: Fr., 2,Mai,2008,09,37 »
Jeg kjøpte min XJ høsten 1998, monterte selv inn Defa 400 alarm og alt har fungert fint hittil. I vinter fikk jeg problem med kjørelysa, det viste seg at koblingene på det ettermonterte kjørelyset ble dårlige. Litt bevelgese på disse og alt fungerte ok igjen. Men for et par dager siden begynte det å komme et lite tut hver gang jeg låste bilen med Defa fjernkontrollen. Det kommer ikke fra Defa sirenen, det er fra fløyta på bilen. Da tror jeg ikke det hos Defa alarmen problemet ligger, for fra den er det ingen kobling til fløyta. Skal prøve å få skifta lysrelet nå når våren har komme.

Sjekk om det kommer fra fløyta på bilen, eller fra Defasirena.

Thor

Utlogget Lille

• 258 CID
  • *
« Svar #3 på: Lø., 3,Mai,2008,14,12 »

Dette er en fabrikk-innstilling, som dere nevnte istedenfor å blinke med lysene. 
Se i instruksjonsboka, der står det hvordan man fjerner "bærten" ved låsing, og tilsvarende kobler den inn.  ....har ikke boka tilgjengelig her nå....       (noe med å holde inne låseknappen i 5 sekunder tror jeg.....)

jeg gikk også å gremtes hver gang jeg låste den før jeg leste det i manualen......
Lille
98 cherokee 2,5TD

Utlogget Thor

• 258 CID
  • *
« Svar #4 på: Ti., 6,Mai,2008,18,57 »
Takker.

Lyden er borte

Utrolig hvor nyttig det er å ha et slikt forum

Utlogget Bones

• 304 CID
  • **
« Svar #5 på: On., 7,Mai,2008,21,27 »
Hvor i bibelen fant du det? Bladde gjennom men fant ikke noe......har feber da men, tror ikke jeg har blitt blind
'96 Grand Cherokee 5,2 V8
--------------------------------------------------
Ex '01 Cherokee 2,5 td
Ex '89 Cherokee 4,0

Utlogget Thor

• 258 CID
  • *
« Svar #6 på: Fr., 9,Mai,2008,15,02 »
Ifølge sønn min som ordna alt sammen, stod det på side 2 eller 3 i instruksjonsboka

Lykke til

Utlogget MortenS

• 258 CID
  • *
« Svar #7 på: Ma.,12,Mai,2008,17,09 »
Dette med "fløyta"har vært irritasjonsmoment for meg i 7,5år !! har vurdert å kobble ut hele tuta,, men den er jo grei å ha også,.  når trafikken går for seint!!  skulle gjerne fått den til å holde kjeft hver gang jeg låser bilen.  Så hvist noen sitter på en "kode" for å få løst dette, vennligst spytt ut ;D

Mvh: MortenS
Morten Salvesen