Skrevet av Emne: Trekker kun på Bakhjulene  (Lest 1594 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Guntveit

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 37
Trekker kun på Bakhjulene
« på: Sø., 3,Februar,2008,18,13 »
Hei! Har en Grand Cherokee limited 95 .. 5.2 literen..

Da jeg idag skulle hjem fra fjellet og kjørte ut av parkeringsplassen og skulle begynne på en bakke la bilen seg raskt ut, var masse snø og morsomt med en gang, men skjønte at noe var gale da min onkel bak i en v70 tok meg lett igjen og jeg fikk problemer med å komme meg opp denne bakken! Jeg tenkte ikke så mye over det og kjørte videre, men i hver eneste sving sklei bilen ut og jeg mistet helt kontrollen.. Jeg stoppet på et buss stopp, så på dekkene og skulle kjøre videre, men satt bom fast.. Var kanskje 2 graders helling, men bilen flyttet seg ikke. Bak dekkene spant som pokker og stod helt stille foran, eneste som skjedde var at det kom en lyd, som om ikke den var satt skikkelig i gir.. Slurte rett og slett.. Jeg satt den i Lavserie, men ble bare enda verre.. Kom meg til slutt avgårde fra buss stoppet og stoppet igjen på voss, samme problemet! Fant ut at jeg måtte jo komme meg hjem og bilen var kjør bar, men meget vanskelig å håndtere på snøen, noe som ikke ellers er kjent for meg med denne bilen! Kom hjem til bergen og hørte denne sluringen på fordekkene når jeg kjørte inn på tunet. Jeg satt bilen i Park, og den sklei sakte 15-20 cm bak før den stoppet..

Hva i allverden er det som er gale? Er jo 4 WD fulltime, men hadde kun bakhjulstrekk hele veien hjem. Noen som har vært borti noe lignendene eller har noen idè på hva som kan være gale? Tørr ikke kjøre mer nå før jeg får fikset det..

Takk for svar :=)

Mvh Bekymret Jeep eier..  :-\

Utlogget Per Yngve Berg

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 100
Sv: Trekker kun på Bakhjulene
« Svar #1 på: Ma., 4,Februar,2008,17,19 »
Det høres ut som det er kjedet eller drevet til det i transferkassa som er gått.
Du får samme symptomer ved å fjerne mellomaksel til forhjulene.
1997 TJ 2,5 liter

Utlogget Guntveit

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 37
Sv: Trekker kun på Bakhjulene
« Svar #2 på: Ma., 4,Februar,2008,19,20 »
Vet du om dette er store og/eller dyre operasjonen? Er ikke så veldig nevenyttig av meg, desverre..

Utlogget hammond

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 353
  • Are you late? Try a V8...
    • My 5.9 Jeep ZJ Page!
Sv: Trekker kun på Bakhjulene
« Svar #3 på: Ma., 4,Februar,2008,19,23 »
er omtrent det samme som og fikse viskosekoblingen.

se på www.drivetrain.com. og kjøp et komplett sett der. så tar du av bakerste dekselet og bytter kjedet.
Are you too late? Try a V8...