Skrevet av Emne: Gr. Cherokee -00, bra kjøp?  (Lest 3384 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget WaxFraq

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 6
Gr. Cherokee -00, bra kjøp?
« på: Sø., 3,Februar,2008,12,11 »
Heisan!
er på utkikk etter en litt større 4x4..å har sett litt på patrol, landcruiser og pajero...
har ikke sett så veldig mye på Jeep fordi jeg trodde dem var mye dyrere, noe dem slettes ikke er!
har funnet en kjempe fin Grand Cherokee 3.1 (5 seter) på finn.no, den har ikke passert 100k og den ligger til 275k.

er dette en bra handel?? (skinn, automat +++ alt som det skal være )   ;)

Utlogget Fighter

  • JCN - Styre
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1529
  • En SUVeren Jeep.
Sv: Gr. Cherokee -00, bra kjøp?
« Svar #1 på: Sø., 3,Februar,2008,15,02 »
Hei. Nå har jeg en gammel Grand Cherokee,'94, men leser du litt rundt i forumet, så tror jeg nok du får en pekepinn på hva dem som har kjøpt Jeep syns om bilen. Selv en Grand cherokee med mangler er oftest mer populær enn et tilsvarende annet merke. Om du velger diesel eller bensin er opp til deg, men min mening er at en amerikansk bil skal være bensin, og så er jeg veldig V8 frelst. Hopp ikke på første og beste. Prøv både bensin og diesel. Det er kjøpers marked, og som oftest er bensinbilene billigst. Lykke til.
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Gr. Cherokee -00, bra kjøp?
« Svar #2 på: Sø., 3,Februar,2008,18,49 »
Høres jo ikke verst ut med en 2000 mod som ikke har rundet 100K til den prisen. Hvis eier kan dokumentere km.stand da.. Er bare et tastetrykk unna å trikse med den på disse.
Har selv hatt en WJ med 3,1TD motoren i to år og kunne ikke vært mer fornøyd.

Denne skal nå selges da jeg har kjøpt meg en lik bil med V8. Mest for å prøve noe nytt.
Ligger til salgs her under hel jeep selges. Må nok ha 260K for den med 5 seter. Den er sort, eller deep slate, noe jeg synes er den fineste fargen på disse. Er en Limited utgave det også. Dvs med skinn alt el. osv..
Heving og dekk/felger kan medfølge hvis du er interessert..
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget Rogbert

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 17
Sv: Gr. Cherokee -00, bra kjøp?
« Svar #3 på: Ti.,12,Februar,2008,20,08 »
Ingen ved sine fulle fem kjøper 3,1....  Bare se hvor lenge de står tilsalgs, prut i hvertfall som FAAN, det er kjøpers marked. Da hadde jeg heller gått for Patrol, ikke en krig i verden de ikke har vært de siste ørten år...
Nå er blir det vel fart her, hehe.. :)

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Sv: Gr. Cherokee -00, bra kjøp?
« Svar #4 på: On.,13,Februar,2008,06,00 »
Neida Rogbert, da det også er en kjensgjerning at varianter av patrol-dieselene ikke akkurat har Toyota-kvalitet de heller ;) Og når det er snakk om krig og bil, så er det vel LandCruiser det handler om, og ikke noen sure Nisssan`er

Case closed
Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Sv: Gr. Cherokee -00, bra kjøp?
« Svar #5 på: On.,13,Februar,2008,06,48 »
Ingen ved sine fulle fem kjøper 3,1....  Bare se hvor lenge de står tilsalgs, prut i hvertfall som FAAN, det er kjøpers marked. Da hadde jeg heller gått for Patrol, ikke en krig i verden de ikke har vært de siste ørten år...
Nå er blir det vel fart her, hehe.. :)
Det er mulig at ingen ved sine fulle fem kjøper 3.1 TD, men da må du underbygge påstanden med fakta. Han som startet denne tråden er nok på jakt etter saklig info han kan bruke som underlag for en beslutning i 275000 kroners klassen.
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget svempa

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 255
Sv: Gr. Cherokee -00, bra kjøp?
« Svar #6 på: On.,13,Februar,2008,07,04 »
Hei! Kjenner ikke så mye til 3,1 motorn men har ikke hørt noe negativt om dem, var vel en strammer til viftereima tror jeg men det er jo bagateller. Har selv en 04 grand cherokee overland med 2,7 crd og er superfornøyd :D En kompis har en 05 patrol og jeg må si den føles mye mere simpel enn jeepen, da tenker jeg på interiør, motorlyd og komfort + den bruker mere diesel og går dårligere :-\ så jeg vil si: løp å kjøp ;D
04 Dodge Ram HD QCSB 5.9 HO Cummins
03 Grand Voyager 2.5 crd 7s
90 GMC QCLB 6.2 detroit diesel
12 Yamaha Nytro MTX MCX 300

Japanese cars are like tampons...every pussy have one

Utlogget bambus

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 116
Sv: Gr. Cherokee -00, bra kjøp?
« Svar #7 på: On.,13,Februar,2008,15,24 »
Hei!
Har selv vurdert å bytte vår gamle ZG V8 med en WJ/WG V8. Har funnet svært mye nyttig informasjon for formålet på www.jeepforum.de.
Nettstedet anbefales "på det varmeste", men det krever relativt gode tyskkunnskaper. WJ/WG hadde nokså mye barnesykdommer og det virker som noen av dem aldri ble kurert. Resultatet av mine spekulasjoer er å beholde ZG'en og heller "investere" i oppgradering av denne.
Mvh
Bambus
Bambus

Utlogget svempa

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 255
Sv: Gr. Cherokee -00, bra kjøp?
« Svar #8 på: On.,13,Februar,2008,19,45 »
Hva slags barnesykdommer var det snakk om og vet du hvilken som ikke ble kurert???  Har både wj og zj så det kunne vært greit å vite :)
04 Dodge Ram HD QCSB 5.9 HO Cummins
03 Grand Voyager 2.5 crd 7s
90 GMC QCLB 6.2 detroit diesel
12 Yamaha Nytro MTX MCX 300

Japanese cars are like tampons...every pussy have one

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Sv: Gr. Cherokee -00, bra kjøp?
« Svar #9 på: On.,13,Februar,2008,20,46 »
Noen opplevde WJ som noe vinglete på veien, med originale dekk. Mens de på "uorginale" felger på vinterdekkene gikk det bedre. Bredere sporvidde gjorde susen. Før dette ble funnet ut, så ble det vel byttet en del styredempere til ingen nytte. Styredemperen gikk på garanti.

Pulsering i bremser/kast i skiver. Kjent Chrysler/Jeep syndrom. Sånn er det bare.
TSB kom på bremser på 1999-modellene. Disse ble bygget om med nyere skiver og caliptere. (også garantisak)

"Solenoid-packages" i auto. transen ble byttet...stort sett i garanti-tiden.

Hmm....er noen år siden dette var elementer i løpet av arbeidsdagen, så jeg husker ikke alle detaljene.

Men min mening er at WJ IKKE var værst i klassen.
Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW

Utlogget svempa

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 255
Sv: Gr. Cherokee -00, bra kjøp?
« Svar #10 på: To.,14,Februar,2008,06,18 »
Takker Ronny :) Når du nevner det merket jeg at bilen ble bedre med vinterdekken å kjøre (nokia hkpl 5 suv)og de "uorginale" felgene som ble levert med bilen. Det skal taes hensyn til når nye sommerhjul skal handles inn ;D  Har også merket i senere tid pulsering i bremser(antagelig foran), så har jeg hørt det var bedre med uorginale skiver, vet du noe om det taes det imot med stor takk?? :)
04 Dodge Ram HD QCSB 5.9 HO Cummins
03 Grand Voyager 2.5 crd 7s
90 GMC QCLB 6.2 detroit diesel
12 Yamaha Nytro MTX MCX 300

Japanese cars are like tampons...every pussy have one

Utlogget Trond

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 27
Sv: Gr. Cherokee -00, bra kjøp?
« Svar #11 på: Sø.,17,Februar,2008,22,01 »
Hei............

PRUT MYE Kjøpte min 00 WJ 64000 km. limeted 2 seter 200k satte inn seter bak 24k i avgift + 1000 hos biltilsynet
så bilen kom på 225k som 5-seter meget pen i lakk og ellers strøken

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Sv: Gr. Cherokee -00, bra kjøp?
« Svar #12 på: Ma.,18,Februar,2008,10,15 »
Jeep Grand Cherokee 2/5 seter, ink reg, Stasjonsvogn 1999, 98600 km., kr. 229.000,-
Uten pruting.
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Sv: Gr. Cherokee -00, bra kjøp?
« Svar #13 på: Ma.,18,Februar,2008,14,07 »
Svempa, kjøp gjerne originale skiver. Uansett hvilke fabrikat på skive du velger, så kan du under gitte situasjoner få varmgang, med påfølgende vedvarende pulsing. Det beste er å sette på ei ny skive, uansett "merke", kjøre de skeive, og så dreie de. Da har allerede "spennet" i stålet gitt seg.

Så det beste resultatet får du altså med en ny skive som blir brukt som du igjen dreier...Skjønner?

Det finnes uorignale skiver til en grei pris også....husker ikke i farta hvorfra..men mail meg så husker jeg det.
Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW