Skrevet av Emne: Kjøpshjelp!!  (Lest 1941 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget mykivan

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 2
Kjøpshjelp!!
« på: Sø.,27,Januar,2008,12,53 »
Hei!
Har tilbud på kjøp av en 93 GC Laredo KM92k pris 90K, og en 96 GC limited KM285k 70k. Skal ha en grei bruksbil som bil nr 2. Har dere noen anbefaling av hva jeg bør kjøpe, evt om pris er noe høy på de to? (er ukjent med desse bilene)

Utlogget pkk

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 86
Sv: Kjøpshjelp!!
« Svar #1 på: Sø.,27,Januar,2008,14,12 »
Hvilke motorer er det i disse da?

Det er jo noen å velge blandt, om du gidder å lete litt.

Jeg ville nok ikke hatt noen av dem i utgangspunktet, men er de godt stæsja blir det en annen sak...
Laredo'n synes jeg er for spartansk utrustet i forhold til at du får en Limited til samme pengen.
Den Limted'n synes jeg har gått ALT for langt i forhold til prisen, du skal ikke slenge på mange tusenlappene før du finner en Limited med halvparten på telleren...

Det kan være greit å ta med i betraktningen at den dritten du kjøper, er den dritten du også skal selge en gang.
Dritt er ikke så lett å bli kvitt...

Når det er sagt, så er Grand Cherokee generelt en super bil!!
JCN no 835
1990 4.2 YJ
1999 4.7 WJ

Utlogget mykivan

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 2
Sv: Kjøpshjelp!!
« Svar #2 på: Sø.,27,Januar,2008,15,48 »
4L i Laredo, og 5,2L i limeted.  Stæsj er igrunn ikke så viktig da jeg skal ha den som bruks/arbeidsbil. Vet at AC på limeden er defekt.  Mener dere at ikke noen av desse er noe å gå for, eller skal jeg prøve meg på en lavere pris?

Utlogget jeepiaiai

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 15
Sv: Kjøpshjelp!!
« Svar #3 på: Sø.,27,Januar,2008,20,05 »
hva er vitsen med stæsjet desto mere som går sundt,kjøp etter magefølelsen det gjør jeg
« Siste redigering: Sø.,27,Januar,2008,23,18 av jeepiaiai »

Utlogget pkk

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 86
Sv: Kjøpshjelp!!
« Svar #4 på: Sø.,27,Januar,2008,21,21 »
hva er vitsen med stæsjet desto mere som går sundt,kjøå etter magefølelsen det gjør jeg

Jo da, motorvarmer, skiholdere/ takboks, fine (dyre) felger, gode dekk, frontbøyle, sidesteps, trekkrok, sotede ruter, tusenmetere og sånt er jo notorisk beryktet for å gå sunt og by på hodebry og søvnløse netter  ;D

Poenget mitt er at dersom bilen er påkostet noe, av utstyr en kjøper ønsker å finne på sin bil, kan det være greit å kjøpe en bil som har dette montert. Det er ikke billig å kjøpe stæsj, så dersom en finner en bil til f.eks 90000 som er "bone stock", og en til 90000 som har litt stæsj, er det kansje like greit å kjøpe den stæsja doningen selv om den har rullet litt mer...

Dersom du ikke bryr deg om sånt, så er kansje ikke Laredo'n så koko.
Lav km, hydraulisk styrt girkasse, "enklere" utrustet, og om jeg ikke tar helt feil er det valgmulighet mellom 2wd, 4wd og 4lo på den. V8 utgavene har en viskosekobling i fordelingskassen som kan koste noen solide lapper å bytte om den har tatt tjuvperm.

Motormessig er begge gode maskiner, men de vil nok ha samme mengde suppe, så kjøregleden vinnes av V8 med klar margin.
Pruting er jo alltid en kjøpers privilegium.

For min del er Grand Cherokee V8 i Limited utgave. Resten er listefyll på bruktbilsidene (jo da, det er unntak).
...men det er du som skal ha bil, så du må avgjøre hva du vil ha!
Kjøper du Grand Cherokee uten V8, kjøper jeg den garantert ikke når du selger den ;D 8) ;D
JCN no 835
1990 4.2 YJ
1999 4.7 WJ

Utlogget Fighter

  • JCN - Styre
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1529
  • En SUVeren Jeep.
Sv: Kjøpshjelp!!
« Svar #5 på: Ma.,28,Januar,2008,01,14 »
90000 kroner for en 93 mod. Laredo er too much money. Ja, den er ikke gått langt, men stemmer km.?  ??? Selvfølgelig er det en smakssak om du vil ha skinnseter eller ikke, rekke 6er eller V8. Begge motorne er gode. Men 96 modellen er faktisk den modellen som fikk en del endringer, facelift med grøftelys,todelt bakluke,varmeseter, og det er sikkert noen her som kan si mer. Er bilen holdt bra er 285000 for en V8 motor ok. Min '94 zj er gått 215000, og svetter ikke, tikker ikke, rister ikke. Ja,.. jeg kunne godt tenke meg varmere stoffseter om vinteren,evt.varmesete, men V8 måtte det være.  ;D Det er smak og behag, hva man vil prioritere. Komfortmessig er nok bilene ganske like, men ikke tro at 4,0 literen bruker mindre bensin enn 5,2 literen. Heller en godt vedlikeholdt 96 modell med ekstra utstyr, og skiftet slitedeler,som er godt litt langt enn en 93 modell, helt vanlig. Hm. sikker på at km. stemmer?
Bil nr 2 sier du? Spørs hva som er nr.1 det. Liker vår zj så mye at den er nr.1, og er i bruk myye mer og oftere enn tanken var da vi kjøpte den. Uansett om du velger 4,0 eller 5,2, forhast deg ikke. Har du tid, så se og følg med. Bilene med bensinmotor selger ikke som hakka møkk, så her er pruting tingen. Lykke til.  :)
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8