Skrevet av Emne: Slarkete styring  (Lest 2289 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget LesPaul

• 304 CID
  • **
  • 2000 mod TJ
Slarkete styring
« på: Ma.,24,Desember,2007,00,40 »
Er det noen tips for å tighte styringen på Jeepen?
Synes nesten den har blitt merkbart værre de siste par månedene. Jeg mistenker at braketten til panhardstaget bak er litt løst, skal se på det i morgen, og det kan kanskje være skyld i litt av det.

I det ene øyeblikket så virker det som om rattet er justert senter for langt mot høyere, hundre meter senere så er det omvendt. Det er ikke spesielt mye dødgang på rattet, men det er veldig upresist.

Er klar over at det ikke er F1 presisjon i disse bilene, men fortsatt...

God Jul! :D
70% of the earth of the earth, is covered by water. The rest is covered by Jeep.

Utlogget sandviper

• 401 CID
Sv: Slarkete styring
« Svar #1 på: Ma.,24,Desember,2007,10,35 »
Sjekk endeledd i styrestag og parallel stag, min har slark her og oppfører seg på samme måte, har delene liggende må bare få byttet ::)

Du monterte vel justerbart panhardstag, sjekk att bolte ikke har løsnet.
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget Tomas

• 401 CID
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
« Svar #2 på: Ma.,24,Desember,2007,14,24 »
Hadde samme problem selv. hørte til og med knekke lyder når jeg svingte fra side til side ifart.
Legg deg under mens en kammerat sitter å vrir på rattet. følg alle delene under bilen, og se at det ikke er slakk noe sted. Er rattet skjevt, og du har hevet bilen, så må du få deg justerbart stag under. koster ikke mye fra statene. Når du hever bilen 2", så må staget være 9/16 " lengre eller noe. Men da er det bare å justere til rattet er rett igjen. Men finn deg en flat vei uten hjulspor, fordi hjulsporene gjør at bilen trekker til en side.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget Birkelandjeep

• 360 CID
« Svar #3 på: Ma.,24,Desember,2007,23,15 »
Sitat
Jeg mistenker at braketten til panhardstaget bak er litt løst, skal se på det i morgen, og det kan kanskje være skyld i litt av det.

Du skriver her at braketten bak muligens er løs, regner med da at dette er bak-akslingen. Jeg hadde problem med dette på min for lenge siden at braketten løsnet, da oppstod tilsvarende problem som du skriver om her(braketten løsner så forskyver bakakslingen seg litt sideveis, det er ikke mye, men nok til at det gjør utslag på rattet ), jeg borret opp hullet og satte i større bolt sideveis, pluss at jeg borret et ekstra hull i bakant, fikk gjennomgående bolt her også, siden var det ingen problem.

Hvis ikke det er denne er det mest sansynlig en av de tingene sandviper eller tomas nevner over her..
Lykke til, og fortsatt god jul  :)
TJ Sahara 1997
JCN Medlemsnr 600

Utlogget LesPaul

• 304 CID
  • **
  • 2000 mod TJ
« Svar #4 på: Lø., 5,Januar,2008,14,46 »
Nå ringte de endelig fra BGNor og sa at panhardstaget til bakakslen min hadde kommet. Har hatt litt problemer med at braketten bak har slarket litt, forhåpentligvis blir det bedre nå.

Lurer på om ikke noen foringer begynner å bli slitne også, det banker veldig bak når jeg kjører på hullete vei  :P
70% of the earth of the earth, is covered by water. The rest is covered by Jeep.