Skrevet av Emne: Ålesund next year or bust!  (Lest 4388 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget CA Jeepster

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 3
Ålesund next year or bust!
« på: On.,31,August,2016,00,35 »
Hei Møre og Romsdal! Er det liv i den lokale klubben? Jeg skulle gjerne ha tatt med meg min 2009 Jeep Wrangler X 2dørs fra USA på flyttelasset, men med over 210.000 KR i avgifter for å bringe den inn i Norge blir det for dyrt!
Så i stedet blir det kjøp av en JK når jeg flytter hjem ut på våren til Ålesund, for livet uten en Jeep er FOR vanskelig å forestille seg... Jeg håper da å få treffe dere som er aktiv i lokal klubben og bli med på denne galskapen vi Jeep eiere lever for.
Jeep is living!

Utlogget CA Jeepster

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 3
Sv: Ålesund next year or bust!
« Svar #1 på: Ma.,17,Juli,2017,14,20 »
Nå er jeg kommet til Ålesund og Wrangler'n får jeg om fjorten dager, er der tegn til liv i fylket?

Utlogget PerH

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 230
  • Kongsberg
Sv: Ålesund next year or bust!
« Svar #2 på: To.,20,Juli,2017,08,23 »
Det er det sikkert, det er dette forumet som av en eller annen grunn er fullstendig forlatt!  :-\
Velkommen tilbake til gamlelandet.  :)
2003 Grand Cherokee 2.7 CRD Overland
2000 Grand Cherokee 3.1TD LTD (solgt)

Utlogget CA Jeepster

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 3
Sv: Ålesund next year or bust!
« Svar #3 på: On.,13,September,2017,10,26 »
Hei PerH!
Takk for svar, godt å høre der er litt liv der ute :-)
Nå har jeg hatt norske Jeep'n min i godt å vel en måned, 2013 Sahara, og er kjempefornøyd.
Kjørte 130 mil fra Narvik hjem på to dager etter å ha hentet Jeep'n og den var en utrolig komfortabel ride.

I forhold til min amerikanske JK, med 3.8 V6 er motoren litt annerledes, kanskje ikke så turtalls happy, men der er plenty med dreiemoment ja. Og så er det lengden da, 4 dører i stedet for to, godt med plass men større på trange plasser. Ingen off-road enda, jobber for mye, men snart må det bli...

Gjorde komplett Tectyl behandling, masse flesk, men skal ha denne Jeep'n lenge så verdt investeringen. Rust er fienden på biler i Norge og Jeep'n er ingen untak.

Jeg lurer litt på om der var mange Wranglers med denne design i 2013, original eieren beholdt alle klebemerkene i fire år så jeg kan vel ha dem en stund jeg og. Folk snur seg etter bilen på veien og mange unge gir en thumbs up altså.  ;D