Skrevet av Emne: Cherokee som stopper  (Lest 1221 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Ola90

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 3
Cherokee som stopper
« på: Fr.,26,August,2016,13,23 »
Her en 88mod 4liter automat som driver å stopper. Spesielt hvis jeg har litt pådrag inn mot kryss, eller når jeg akkurat har skiftet gir å gir litt gass. Når den står på tomgang og jeg trår gassen i bånn, virker det også som den kutter litt før den ruser seg opp. Når jeg da starter den opp igjen, er den litt tungstartet og når den starter ruser den seg opp litt før den går normalt. Hvis noen har tips hadde det vært supert! :D Snart elgjakt, så greit at den går som den skal da ;)

Utlogget oilar

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 49
Sv: Cherokee som stopper
« Svar #1 på: Fr.,26,August,2016,17,34 »
Den gang jeg hadde Cherokee var det to ting som skapte lignende problemer.

1) CPS sensor med feil. Helt feil=ingen start. Ofte feil som kommer når den blir varm. Kan da stoppe under kjøring og være umulig å starte før den blir kald. Måtte en gang spyle en slik med vannslange for å komme meg hjem (varm dag + varm motor når jeg skulle starte igjen).
2) TPS sensor med feil. Når denne svikter så kan du få problemer med tomgang, stopp i kryss, giring vs turtall på automatgir etc. Glidemotstand som slites samt at den ikke tåler vann/motorvask. Ødela to slike med motorvask. På min 90 mod var denne justerbar så ny måtte settes på og justeres med multimeter for øvre og nedre motstand.