Skrevet av Emne: Bakseteplass JK  (Lest 2091 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget thaugen

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 150
Bakseteplass JK
« på: Ma.,25,Januar,2016,22,32 »
Vurderer JK som familiebil men lurer på hvor mye plass det egentlig er i baksete til barnestoler? Noen som har erfaring på dette? Noen som har mulighet til å måle totalbredde på baksete, og bredden på midtsetet (mellom belte og festet)?

Utlogget Tdynna

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 46
Sv: Bakseteplass JK
« Svar #1 på: Ti.,26,Januar,2016,09,02 »
Jeg har akkurat satt inn seter, betalt xxxxx tusen til starten og fått godkjent bilen, for og ha den som familie bil. Det er isofix fester i setene så det er enkelt og feste barnesete og jeg synes det er god plass. Det er ikke Skoda superb plass men... Skoda er heller ikke en jeep ;D har ikke målt avstandene enda men kan gjøre det i dag. Noe jeg har tenkt på er at det er mye plass i bagasjerommet i høyden som man ikke utnytter, så jeg tror eg skal få til en hylle løsning, med barnevogn neders og bagger matvarer osv øverst.

Utlogget thaugen

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 150
Sv: Bakseteplass JK
« Svar #2 på: Ti.,26,Januar,2016,17,53 »
Hadde vært supert med noen mål, skal ha inn et bakovervendt og et vanlig, men kan være greit å ha plass i midten også, så gjerne to mål...
Tror det finnes hylleløsninger til bagasjerom å få kjøpt.

Utlogget Tdynna

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 46
Sv: Bakseteplass JK
« Svar #3 på: To.,28,Januar,2016,17,43 »
Skal du ha 7 seter?

Hele sete er ca 125cm og mellom selene "midtsetet" er ca 30cm, men var ikke så lett å få noen gode mål.

Har sett på en del hyller på eBay osv, men de får jeg ikke barnevognen under.

Utlogget thaugen

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 150
Sv: Bakseteplass JK
« Svar #4 på: To.,28,Januar,2016,18,15 »
Supert, takk skal du ha!
Må se om jeg finner et greit utgangspunkt for ombygging til person, trenger bare 5-seter.

Utlogget Skyjacker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 309
  • JK-09
Sv: Bakseteplass JK
« Svar #5 på: Fr.,19,Februar,2016,14,41 »
Jeg kjører med bakovervendt barnesete in min JK, og ikke noe plassproblemer i det hele tatt. Super bil som familebil! 
Jeep Wrangler JK-09