Skrevet av Emne: Startsperre?  (Lest 2927 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Salater

• 258 CID
  • *
Startsperre?
« på: Sø.,27,Desember,2015,11,59 »
Jeg kjørte min wj 2,7 2004 inn i verkstedet for å fikse calipher forleden.  Dette var en kjøretur på 30 sekunders varighet da bilen hadde stått ute i påvente av repsett i posten. Calipher ble renovert og satt på og gledet meg til jeeptur.  Da ville ikke bilen ut av varmen.  Startet men kuttet etter 2 sekunder, dvs. typisk startsperre.  Originale nøkler er benyttet.  Noen som har forslag til hvordan startsperre kan løses opp på en GC 2,7 crd 2004?  Må jeg bite i det sure og benytte NAF og Merkeverksted/Boschverksted? 
Jeep Grand Cherokee 2,7 crd 2004

Utlogget fiskern

• 360 CID
Sv: Startsperre?
« Svar #1 på: Sø.,27,Desember,2015,14,06 »
tror ikke der er noen startsperre.   på min 2,7 crd hadde jeg noen  tilfeller der bilen startet, men så snart jeg satte den i revers så stoppet motoren
tror det varte en uke ,hver gang bilen skulle startes kald.problemet forsvant  av seg selv  å jeg har kjørt et år uten denne merkelige feil.
du kan prøve å koble fa batteri noen minutter,mulig ting kan nulle seg ut

Utlogget Salater

• 258 CID
  • *
« Svar #2 på: Sø.,27,Desember,2015,23,00 »
Hei og takk for svar!  Iflg. brukerhåndbok er det startsperre og den sier selvsagt at jeg må til autorisert verksted hvis sperre slår inn.  Har forsøkt batteritrikset og har benyttet fjernkontroll av og på, dvs. kjente "triks" fra forumet.  Håper det er medlemmer som kjenner til et forløsende triks som gjør at jeg unngår hazelet med NAF og autorisert verksted :)

Utlogget fiskern

• 360 CID

Utlogget Salater

• 258 CID
  • *
« Svar #4 på: Ma.,28,Desember,2015,11,20 »
Takk igjen :)  Det ser ut som en er nødt til å benytte DRB og da blir det oppdrag for NAF og verksted desverre.  Kanskje NAF er utstyrt med egnet DRBIII og kan fikse på stedet.

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
« Svar #5 på: On.,30,Desember,2015,13,26 »
Tviler på at NAF har tatt seg råd til slikt utstyr.
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.