Skrevet av Emne: Bytte av frontlykter og baklykter  (Lest 1872 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget hjerterknekt

• 258 CID
  • *
Bytte av frontlykter og baklykter
« på: Ti.,21,April,2015,20,54 »
Er det noen som vet hvilken frontlykter og baklykter som kan være tillatt å bytte til på en Grand Cherokee 4,7 2004 modell?

Ligger mange forskjellige frontlykter og baklykter ute på nettet til disse bilene.......angeleyes og andre lyskilder til Grand Cherokee.......

Slik jeg forstår er forskrifter endret slik at andre godkjenningsmerker en e-merket kan sidestilles......forstår dette som at dette er en tilpasning til eu-direktiv.....

Fant dette om emnet under forskrifter til lyskilder, men dette sier ikke meg så mye......

Er det noen her inne som kan si mer om dette og hvilke frontlykter og baklykter som kan være tillatt ut fra forskriftene her http://www.vegvesen.no/_attachment/107552

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
Sv: Bytte av frontlykter og baklykter
« Svar #1 på: Ti.,21,April,2015,21,15 »
Jeg byttet nå bare alle lyktene for et par år siden. Har ikke hatt trøbbel med det, ennå.
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget hjerterknekt

• 258 CID
  • *
« Svar #2 på: Ti.,21,April,2015,21,16 »
Er dette innenfor det som står omtalt? http://www.quadratec.com/products/71100_71X_PG.htm

Hvilke lykter har dere eventuelt byttet til?

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
« Svar #3 på: Ti.,21,April,2015,21,27 »
Baklykter er enkelt, det er egentlig bare en type som er best likt over hele kloden. Og det er de jeg har.

Frontlykter er mye mere omfattende, de fleste har sine fordeler og ulemper osv. Mange å velge i.
Jeg kjøpte et sett på ebay til gunstig pris, er mest fornøyd med baklyktene. Plug and play.
Mere komplisert og justere inn frontlyktene men alt går med litt tålmodighet.
De har jo ikke elektrisk høydejustering, og må ofte skrues løs for å justeres. Iallefall mine.
Men ingen problemer med fukt/dugg iallefall.
Og mulighet for grei montering av xenonkit om ønskelig pga. prosjektorlinsene. Men ikke tillatt etter loven så klart.
« Siste redigering: Ti.,21,April,2015,21,30 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget WJHH

• 304 CID
  • **
  • 2008 Jeep Commander Overland 3.0CRD
« Svar #4 på: To.,23,April,2015,10,19 »
Jeg kjører med samme baklyktene som Teerex, og den svarte utgaven av de framlyktene du har sett på.
Har kommet helskinnen gjennom EU kontroll selv om framlyktene mangler de riktige bokstavkodene. Har koblet haloringene og LED lysene gjennom en bryter og til parklys.
2008 Jeep Commander Overland 3.0CRD
2000 Grand Cherokee 3.1TD Limited "Solgt"