Skrevet av Emne: 2.5TJ som fusker! Trenger hjelp!!!  (Lest 1756 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Andy

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 24
2.5TJ som fusker! Trenger hjelp!!!
« på: To.,28,Juni,2007,16,31 »
Jeg trenger virkelig hjelp ASAP!!

Skal prøve å forklare symtomene så godt som mulig:

Bilen fusker en gang i blandt ved start og gir seg ikke før tenning er slått av og bilen har blitt kald igjen. Den kan også begynne å fuske under kjøring. Fuskingen minner om ganske hard nykking og den holder på å kvele seg selv ved stans. Jeg har byttet tennplugger,tennplugg kabler,luftfilter,rotor og fordelerlokk men fuskingen er der fortsatt. Er det noen som har noen gode tips om hva det kan være ??? Evt hvor jeg burde feilsøke??
« Siste redigering: Fr.,29,Juni,2007,10,22 av Andy »
TJ 97 2.5 (Registrert som 4.0L)

Utlogget KS

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 98
Sv: 2.5TJ som fusker! Trenger hjelp!!!
« Svar #1 på: To.,28,Juni,2007,23,56 »
Har fuskeproblemer med min også....har byttet alt utenom O2 sensor før kat, og denne er mest sansynlig problemet på min. En ting som kan være greit å sjekke er at TPS sensor er ok....dette er egentli en variabel motstand. Og motstanden i den kan måles med multimeter. Husker ikke i farten hva motstanden i den bør være, men sikkert noen her inne som vet. Hvis ikke skal jeg finne frem til det i morgen. Om denne er slitt kan den gi ugjevn tomgang og ellers ujevn gange. Om du finner ut at din er ødelagt har jeg en til overs etter at jeg byttet min uten resultat. Dvs at min gamle er helt ok...:) Husker ikke helt hva den koster ny, men den er sikkert ikke helt billig om man kjøper den i gnore. Kjøpte min fra statene...
-97 TJ

Utlogget Andy

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 24
Sv: 2.5TJ som fusker! Trenger hjelp!!!
« Svar #2 på: Fr.,29,Juni,2007,10,22 »
Takker for svar. Har nå satt bilen inn på verksted for å ta en diagnose test.Skulle det vise seg at TPS`n er gåen kjøper jeg gjerne din:)
TJ 97 2.5 (Registrert som 4.0L)