Skrevet av Emne: Mistet clutch!  (Lest 1526 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget olejeeps

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 3
Mistet clutch!
« på: Ma., 2,September,2013,08,50 »
Hallo! Trøst søkes...

I går kveld under kjøring begynte clutchpedalen og bli litt "merkelig" samt at bilen ble værre og værre å få i gir.Nå er det så å si ikke mulig og sett den i noe gir, og nyervervelsen står godt parkert på gårdsplassen.
Jeg tror selv det er clutchsylinderen(pakninger) som er gått , og jakter en ny.Så langt jeg har sett,kalles den for en giversylinder.Det finnes ingen lekkasjer på systemet og væske er det fullt opp av i beholderen. Jeg tar gjerne imot betraktninger/andre teorier samt tips til hvor jeg kan handle deler. Helst butikker i Norge,da det haster litt å få den opp å gå igjen:)

Hilsen Ole-J.
"All klaring er god klaring"

Utlogget KO

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 106
  • YJ-4,2l (-89), WJ-4,7 (-01), XJ-4,0 (-89)
Sv: Mistet clutch!
« Svar #1 på: Ma., 2,September,2013,10,30 »
Kan også være en av fjærene i clutch plata som har knekt.
Dette er ikke fjera som presser clutchen sammen, men de som er bygget inn i clutchplata.
De knekker og kommer imellom slik at ikke cluthen går fritt.
Typisk at ikke clutchen frir ut ordentlig.

Utlogget olejeeps

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 3
Sv: Mistet clutch!
« Svar #2 på: To.,12,September,2013,16,33 »
Takk så mye for tipset, det viste seg at det stemte! Nye deler er bestilt(Y)
"All klaring er god klaring"