Skrevet av Emne: Fusk i Jeepen  (Lest 1073 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget gasspedal

• 304 CID
  • **
Fusk i Jeepen
« på: Ma.,22,April,2013,15,44 »
Ifølge kona ville ikke doningen starte i dag tidlig, masse kinning og herjing.
Til slutt starta den men ville ikke gå uten at bremspedalen var inne, slapp hun den daua motoren.
Slikt skjer selvfølgelig når jeg er på jobb(utlandet)
Kan legge til at før jeg reiste på jobb, fikk jeg en beskjed i kjørekomputer displayet at
det er noe galt med bremselysa. Bremselysene virker som de skal(det mangler noen dioder? i det toppmonterte)
Denne advarselen kommer opp hver gang du starter bilen og trykker på bremsepedalen
Alle sensorene er byttet for ikke lenge siden, har nye pluggledninger fordelerlokk og plugger liggende
Har leita på forumet, men finner ikke det rette svara her.
Noen som har formeninger om dette ?
97 mod GC 5.2L
Grand Cherokee Limited 97

Utlogget Ambu

• 304 CID
  • **
Sv: Fusk i Jeepen
« Svar #1 på: On.,24,April,2013,11,54 »
Tja, muligens ett skudd i mørket - men kan det være noe feil med bremselysbryteren?
Uten sammenligning forøvrig - jeg hadde en 1971 Panter moped som også bare gikk når jeg trykte på bremsepedalen - som hadde en overledning. Bryteren sitter vel oppe på pedalen - kan jo prøve å nappe ut kontakten til den for å se om det blir forandring...
-93 XJ 4.0 (død)
-01 WJ 4.7
-11 Lexus RX450h

Utlogget gasspedal

• 304 CID
  • **
« Svar #2 på: To.,25,April,2013,08,17 »
Takker for tipset, det skal jeg sjekke ut  :)

Utlogget gasspedal

• 304 CID
  • **
« Svar #3 på: Fr.,30,August,2013,01,07 »
Hei igjen, burde vel ha skrevet løsningen på problemet mitt her for lenge siden, men gjør det nå allikevel.

Etter å ha feilsøkt og bytta deler i blinde fant jeg endelig ut at feilen låg i knappen på gear spaken.
Denne hadde kortsluttet og sendte et signal om at motoren ikke skulle gå uten at bremselysbryteren var aktivert.
Så  når knappen på gearspaken ble bortkoblet funka bilen som normalt, og livet er atter herlig :)
Så viss andre får problemer av samme art, kan det være verdt å sjekke dette
 :)

Utlogget gon

• 304 CID
  • **
« Svar #4 på: Fr.,30,August,2013,11,55 »
Takk for at du du informerer forumet om løsningen på problemet!