Skrevet av Emne: Serviceintervaller TJ  (Lest 2374 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget larstore

• 304 CID
  • **
Serviceintervaller TJ
« på: Ma.,18,Februar,2013,09,13 »
Heisann,

Nokon som har tilgang på serviceintervaller/oversikt på 1997 TJ 4L?
Bergheim vil ha 13500 kr for 96000km servicen, men kan ikkje sende over serviceskjema fordi "de er utgått pga alder."

LT

Utlogget provib@gmail.com

• 360 CID
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: Serviceintervaller TJ
« Svar #1 på: Ma.,18,Februar,2013,12,37 »
Da må de jo kunne spesifisere hva de de har tenkt å gjøre.  Ville ikke betalt en sån sum uten å vite hva de skal gjøre. Hørtes dyrt ut, men sån er det jo på merkeverksteder i dag. 
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget larstore

• 304 CID
  • **
« Svar #2 på: Ma.,18,Februar,2013,15,58 »
Har aldri vore på verksted før, og tenkte kanskje det var lurt å ta en "hovedservice".. men det er visstnok dette eg får for 13500,-

"96000km stor hovedservice, denne servicen tar for seg alt av væsker og filtre "

Eg bytter regelmessig olje og filtre sjølv, så derfor ville eg gjerne hatt serviceintervall oversikten... burde vel stå i serviceheftet?

Anyone?

LT

Utlogget Skyjacker

• 360 CID
  • JK-09
« Svar #3 på: Ma.,18,Februar,2013,17,02 »
Autosalg er Jeep forhandleren her i Bergen nå. De er veldig hyggelig. Om ikke så bruker jeg Ådnekvam Auto i Åsane til min YJ, og er godt fornøyd med den.
Jeep Wrangler JK-09

Utlogget Kris

• 360 CID
« Svar #4 på: Ma.,18,Februar,2013,17,12 »
Det står mye om vedlikeholds rutiner "Haynes manualen " som man kan kjøpe på nett, eller feks. Biltema.

TJ 00 uorginal
XJ 95 (solgt)
Zj 94 V8(solgt)

Utlogget Propellue

• 304 CID
  • **
« Svar #5 på: Ma.,18,Februar,2013,23,34 »
Har servicehefte i bilen. Kan scanne det torsdag eller fredag hvis du ikke har fått svar innen da. Er på jobb frem til tidligst torsdag ettermiddag. ;)
- "Har du bil?"

- "Nei, jeg har jeep."

Utlogget larstore

• 304 CID
  • **
« Svar #6 på: Ti.,19,Februar,2013,08,39 »
Har sett mange ulike varianter av serviceintervaller, men kunne tenke meg å hatt den som gjelder for verksteder i Norge

Har servicehefte i bilen. Kan scanne det torsdag eller fredag hvis du ikke har fått svar innen da. Er på jobb frem til tidligst torsdag ettermiddag. ;)

Det ville vore suverent!

Utlogget Propellue

• 304 CID
  • **
« Svar #7 på: To.,21,Februar,2013,20,58 »
Intervallet er 6000 km, med service og oljeskift annenhver gang
Fra boka:
- 78000 oljeskift med filter
- 84000 service
- 90000 oljeskift med filter
- 96000 service
- 102000 oljeskift med filter

96000 servicen er:
Kontroll og smøring av kryss og kuler, sjekk av håndbrekk, eksosanlegg, bremseklosser og slanger, mønsterdybde og dekktrykk og oljenivå i diffene og transfer.
Skift av motorolje og filter, bytte kjølevæske og flushe system, sjekk for lekkasjer, sjekk servoolje, bytt girkasseolje, sjekk luftfilter.
Sjekk av alle elektriske duppedangser, sjekk av batteri, sjekk og stråling av reimer, smøre dørhengsler og låser, skifte tennplugger, sjekke dumpere, bytte luftfilter, sjekk egr-system, skifte bremsevæske, kontroller og rengjør trommelbrems,  skifte pvc-ventil, skifte bensinfilter, skifte pluggledninger.

Som du ser så er det jo endel som skal gjøres, men ingenting man ikke får til selv. ;)
- "Har du bil?"

- "Nei, jeg har jeep."