Skrevet av Emne: Kompressor til garasjebruk  (Lest 3074 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Kompressor til garasjebruk
« på: Lø.,24,Februar,2007,00,08 »
Hei, sitter å glaner på kompressor til å ha i garasjen. skal drive spikerpistol, muttertrekker osv. og sikkkert ei lita lakksprøyte. Fant en her som kunne være interessant.

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=383725

Hva er fordelene med reimdrift eller direkte??
Også kunne jeg veldig gjerne tenkt meg 100 liters tank, men holder 50 kanskje?

Noen tips?

Hadde ikke tenkt å gi noe mer enn 3 tusen for en slik.

Noen som kjenner til noen rimelige og gode kompressorer??
« Siste redigering: Lø.,24,Februar,2007,00,16 av Tomas »
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget Wrangster

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 349
    • Kvikksalg.no
Sv: Kompressor til garasjebruk
« Svar #1 på: Lø.,24,Februar,2007,10,45 »
Med den der tipper jeg at du klarer omtrent 4 sekunder med muttertrekkern før det begynner å dabbe av. Lakksprøyte er den også altfor liten til. Spikerpistol derimot er den sikkert grei til, for de bruker nesten ikkenoe luft. Jeg lakket en korando engang med en med 100 liters tank, og selv med altfor lavt sprøytetrykk så måtte jeg hele tia vente på kompressoren, og resultatet ble deretter. Selvom det står at de lager 150 liter i minuttet eller noe sånt så er de ikke beregnet på å bruke så mye luft kontinuerlig. Jeg ville prøvd å finne en eldre og litt større kompressor av kjent merke. Søk på finn, jeg ser stadig gamle fine verkstedskompressorer der.
Jeep CJ-5 1955 Buick 231 "even-fire"TH350/dana300 D30/AMC20 YJ springs (under oppbygging) www.kvikksalg.no

Utlogget kjetil

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 738
Sv: Kompressor til garasjebruk
« Svar #2 på: Lø.,24,Februar,2007,11,00 »
Hei hadde en ingersoll rand kompressor før. Den var fra 1955. gikk som en drøm men tilslutt gav motoren opp.

kjøpte da en biltema kompressor. har hatt den i 2 år. den går som en klokke. men jeg kjøpte den størte utgaven 3 fas..

Flere av mine venner har den utgaven til biltema artikkel  17-632 til  2.298,00 kr

den er helt grei.

Uansett.

Det som er viktig er hvor mange liter i minuttet den gir, hvir den gir mye luft så er faktisk ikke tanken så viktig. dersom du ikke skal bruke slipemaskin som er luft drevet. Da trenger du en stor tank for å ha en buffer.
Jeep clubnorway medlem nr 12
Jeep CJ-7 Renegade 1985 optimalisert istykker.
Jeep JK unlimited 2012 sahara
Har endelig skjønt "Jeep thing" så nå mor kjører Toyota til daglig.

renegade

  • Gjest
Sv: Kompressor til garasjebruk
« Svar #3 på: Lø.,24,Februar,2007,15,05 »
Hei hadde en ingersoll rand kompressor før. Den var fra 1955. gikk som en drøm men tilslutt gav motoren opp.

kjøpte da en biltema kompressor. har hatt den i 2 år. den går som en klokke. men jeg kjøpte den størte utgaven 3 fas..

Flere av mine venner har den utgaven til biltema artikkel  17-632 til  2.298,00 kr

den er helt grei.

Uansett.

Det som er viktig er hvor mange liter i minuttet den gir, hvir den gir mye luft så er faktisk ikke tanken så viktig. dersom du ikke skal bruke slipemaskin som er luft drevet. Da trenger du en stor tank for å ha en buffer.

Jeg kjøpte 2 slike 500 kroners på OBS, kobla de sammen med litt slangestumper.  Funker fin-fint.  Skal kjøpe en til, da har jeg nok luft til å drive slipemaskin også...
NB ! det er viktig at det blir justert i synk...