Skrevet av Emne: Kortslutning / skjult strømforbruk, 1985 Cherokee  (Lest 2166 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Tor

• 258 CID
  • *
Kortslutning / skjult strømforbruk, 1985 Cherokee
« på: Ti.,30,September,2008,10,12 »
Gentlemen!
Nytt medlem, nye muligheter for dere til å spre kunnskap.....
Hjemme står en Cherokee, som "spiser strøm". Ladespenning er OK, batteriet er nesten nytt, men når bilen står ubrukt tappes batteriet. Hadde mistanke til diodene i dynamoen, men selv om dynamo er fysisk frakoblet går det strøm. I Haynes-manualen er tipset å bruke kontroll-lampe mellom minuspol og jordkabel, lyser lampa går det strøm et sted. Vi har derfor tatt ut en og en sikring, men lampa lyser like forb....
Noen som har vært borti tilsvarende? Og kanskje funnet årsaken? Alle tips og forslag vil bli testet ut, fortløpende!

Tor,
Trøndelag

Utlogget Skywalker

• 360 CID
  • Space cowboy
    • -Cherrox-
Sv: Kortslutning / skjult strømforbruk, 1985 Cherokee
« Svar #1 på: Ti.,30,September,2008,12,19 »
Hvor lang tid tar det før batteriet er tømt?
Har du målt hvor stor strømmen er?
Jeep!

Hadde den vært til å slå på hadde det fulgt med hammer!
Ex-JEEP: '98 Cherokee/XJ 4.0 Ltd. (solgt oktober 2012)
JCN #741

Utlogget 85cj

• 360 CID
« Svar #2 på: Ti.,30,September,2008,20,11 »
Hva med å sette et amperemeter mellom batteriets plusspol og strømledning, og så se på hvor mye strøm som går, og så begynne å fjerne sikringer?

Før eller siden om "overledningen" ligger i sikringsbeskyttede kretser, så bør en vel registrere det.
Medlem 005

Utlogget Tor

• 258 CID
  • *
« Svar #3 på: To., 2,Oktober,2008,21,33 »
Hei!
Det går ca 4,4 ampere fra batteriet når tenning og alt annet er avslått. Har fysisk koblet fra både dynamo og startmotor uten at dette gjorde utslag... Har også sjekket releer og koblinger som jeg finner under panseret.
Neste steg blir nok å ta ut samtlige sikringer, for så å sette inn en i gangen og se hva som skjer.
Andre forslag??

Tor

Utlogget Herman

• 360 CID
« Svar #4 på: To., 2,Oktober,2008,22,16 »
Prøv kupebelysning

Utlogget trybre

• 258 CID
  • *
« Svar #5 på: Fr.,10,Oktober,2008,15,01 »
Jeg hadde samme problem på min 88 mod. Det viste seg at det var overledning i antenne motoren.

Hilsen
Trygve

Utlogget Oseberg

• 360 CID
« Svar #6 på: Fr.,10,Oktober,2008,22,57 »
Hos meg var det belegg som bygget seg opp på batteripolene. kan nesten ikke sees. Virkningen er "0" gnist.  Selv start kabler hjalp ikke.  Renset polene(skrapte dem rene med kniv) og alt var ok igjen. ....har innstallert nytt batteri etter dette...Bruk batterifett, så slipper du kanskje slike problemer.

TJ 4,0L 2001 Sahara