Skrevet av Emne: BØR JEG HEVE BILEN LITT?  (Lest 2497 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget RØROS

• 304 CID
  • **
BØR JEG HEVE BILEN LITT?
« på: Fr.,18,Januar,2013,11,55 »
Lørja mi var påsatt 31x10,5 R15 hjulsett med noen halvslitte og temmelig harde Cooper dekk. Det er montert bredere skjermutbreddere så den saken er grei. I går monterte jeg nye BF Goodrich Mud Terrain KM2 i samme dimensjon, men jeg synes det ser ut som at forhjulene kan ta i skjermbredderne hvis det skulle bli fullt utslag på fjæringa.

Bør jeg montere et hevesett eller er dagens løsning å leve med? Komme neppe til å kjøre i terrenget, men noen elendige kjerreveier kan bli utprøvet.

Utlogget Erik S

• 304 CID
  • **
Sv: BØR JEG HEVE BILEN LITT?
« Svar #1 på: Fr.,18,Januar,2013,12,12 »
Har 1" bodylift liggende hvis lysten skulle bli stor........
Erik Selbekk
90194745
Medl.nr 82

Utlogget Stein-K

• Administrator
  • Get a life!!
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
« Svar #2 på: Fr.,18,Januar,2013,13,20 »
1" BL + 1" fjørspacere hadde kledd den godt!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget RØROS

• 304 CID
  • **
« Svar #3 på: Fr.,18,Januar,2013,14,01 »
Bodylift høres ut som et større kirurgisk inngrep. Hva trengs av verktøy/andre remedier for å løfte karossen? Har ikke så mye verktøy lenger da jeg de siste årene har kjørt japansk bil (og gjør det fortsatt).

Får forresten satt inn motorvarmer snart, -35 grader og mineralolje er dårlige venner. Takk og pris for at jeg satte inn Optima batteri før jul, det gir bra med startstrøm.

Utlogget Redwrangler

• 304 CID
  • **
  • Jeep Wrangler TJ 1999
« Svar #4 på: Fr.,18,Januar,2013,15,25 »
1" BL + 1" fjørspacere hadde kledd den godt!

Hvordan er det å få godkjent det..?

Utlogget Stein-K

• Administrator
  • Get a life!!
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
« Svar #5 på: Fr.,18,Januar,2013,17,18 »
Tja,

Det er vel egentlig ingen BL til salgs som har papirer annet enn i kombinasjon med hevesett.... Men bytter du ut de orginale festene, så er det snakk om kanskje 0,75" heving og det finnes ingen utover ihugga entusiaster som vil kunne se forskjell på disse.....

Fjørspacere er jo tillatt for å nivellere fjørene ( snakker ikke om budget boost her! ), så det er heller ikke noe bekymring sånn sett.

Men ja, du er da i gråsonen.

Bodylift er en grei affære HVIS boltene slipper... Bruk noen dager i forveien og dynk alle boltene med CRC e.l. Bruk en B.F.H og gi noen rapp på boltene også. Sett av en lørdag sammen med en kompis ( ihvertfall 1 sett ekstra hender ) og monteringen er rett frem. Går du løs på 2" BL, så er det mer omfattende med forlenging av bensin slanger, senking av radiator +++
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget RØROS

• 304 CID
  • **
« Svar #6 på: Sø.,20,Januar,2013,17,38 »
Har sjekket litt rundt en annen type skjermbreddere. Bushwacker har en Flat Style type som bygger rett ut og er uten hjulbuekant. Noen som har prøvd disse?
De jeg har i dag skrår en del nedover og har en kant i tillegg.

Utlogget laloba

• 304 CID
  • **
« Svar #7 på: Ma.,28,Januar,2013,21,53 »
Vurderer også gjøre en lettere heving av min wrangler, sett på dette settet her er det ok satse på?

http://www.quadratec.com/products/16300_400_07.htm