Skrevet av Emne: støydemping  (Lest 1659 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Moose

• 304 CID
  • **
støydemping
« på: Ti.,31,August,2010,21,48 »
Ser at det ikke er noen "dempeplater" i gulvet på min TJ. Lurer derfor på å kjøpe 3mm bitumen plater og kle gulvplatene med for å stenge ute litt lyd. Noen som har prøvd? Eller er det så mye vindstøy at plater i dørken ikke har noe for seg?

Utlogget KS

• 304 CID
  • **
Re: støydemping
« Svar #1 på: On., 1,September,2010,00,17 »
Jeg la noen slike tunge gummiplater i dørken på min, 3-5mm med lim på ene siden. Det hjalp nok litt, men det som hjalp mest var å isolere toppen på innsiden! Ble mye lunere inni bilen også av det, og tilsynelatende mindre fukt om vintern. Jeg tok bare å kjøpte en 3-4 sorte, enkle og billige liggeunderlag og limte de i taket, og kledde det så med stoff. Den løsnet etter noen år på min så sørg for å bruke god lim! Det gjorde tydligvis ikke jeg.
-97 TJ

Utlogget Heepeejeep

• 360 CID
« Svar #2 på: On., 1,September,2010,00,23 »
Jeg tok bare å kjøpte en 3-4 sorte, enkle og billige liggeunderlag og limte de i taket, og kledde det så med stoff. Den løsnet etter noen år på min så sørg for å bruke god lim! Det gjorde tydligvis ikke jeg.

Har lurt på dette selv, kunne ikke tenkt deg å lagt ut et bilde eller to av resultatet? :)
CJ7

Utlogget Moose

• 304 CID
  • **
« Svar #3 på: On., 1,September,2010,19,59 »
Jeg la noen slike tunge gummiplater i dørken på min, 3-5mm med lim på ene siden. Det hjalp nok litt, men det som hjalp mest var å isolere toppen på innsiden! Ble mye lunere inni bilen også av det, og tilsynelatende mindre fukt om vintern. Jeg tok bare å kjøpte en 3-4 sorte, enkle og billige liggeunderlag og limte de i taket, og kledde det så med stoff. Den løsnet etter noen år på min så sørg for å bruke god lim! Det gjorde tydligvis ikke jeg.
Takk for tipset

Utlogget Heepeejeep

• 360 CID
« Svar #4 på: Ti.,12,Oktober,2010,17,36 »
Dårlige bilder men slik ble resultatet i min vinter-top. Isolasjonsmatte fra Biltema med sete-trekk (tykk-nylon). Brukte limet som er på platene til å feste stoffet, mattene er så festet med dobbeltsidig teip. Gir en lunere følelse og demper støyen en god del.
CJ7