Skrevet av Emne: Dokumentasjon fra Amcar  (Lest 2755 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget sondre85

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 65
Dokumentasjon fra Amcar
« på: On.,14,April,2010,12,07 »
Saksbehandleren min hos BT, vil ikke godta dokumentasjon fra amcar som dokumentasjon for endring av dekkdimensjon.

Jeg vet dette er blitt godtatt som dokumentasjon mange ganger tidligere. Så kan derre som har brukt dette som dokumentasjon og fått godkjent være så snill å poste navnet på saksbehandleren deres her, samt hvilken BT stasjon vedkommede jobber på, slik at jeg kan få min saksbehandler overbevist om at dette er dokumentasjon som blir godtatt andre plasser.

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Dokumentasjon fra Amcar
« Svar #1 på: On.,14,April,2010,12,28 »
På hvilken stasjon viste du bilen?
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget Holmis

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 624
  • Jeepaholic !
    • www.multi2net.com
Re: Dokumentasjon fra Amcar
« Svar #2 på: On.,14,April,2010,12,42 »
Staten Vegvesen godtar kun Felg/dekk m/TÜV dokumentasjon, Amacar papirene fungerer desverre best som dopapir...

Tror nok du kan se lenge etter godkjenning uten dette. Selv med TÜV dok er de vanskelige..
AMC Jeep CJ7 4.0HO-Aut , Renegade 1984
Jeep Cherokee XJ 2,5TD 1996

Cerwin-Vega Recone Service: http://cerwinvega.multi2net.com

Utlogget sondre85

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 65
Re: Dokumentasjon fra Amcar
« Svar #3 på: On.,14,April,2010,12,55 »
Arendal.
De virket positive helt til jeg kom opp, De hadde hatt søknaden min i 1 måned, så fikk beskjed om å komme på stasjonen for å vise bilen, men da jeg kom opp sa de at den ikke kunne godkjennes. De ville ha TUV papirer på spedometergiret jeg hadde byttet!!!!!!!!!! Må bare le

Blir litt som å søke jobb, så ser arbeidsgiveren på søknaden at du ikke er kvalifisert, ringer deg og sier. Hei flott søknad kan du komme på intervju til fredag....
Når du kommer på intervjuet på fredagen sier han bare "Du er dessverre ikke kvalifisert for jobben"
Da kan man heller drite i å kalle inn til intervju liksom !!!

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Re: Dokumentasjon fra Amcar
« Svar #4 på: On.,14,April,2010,13,06 »
I utgangspunktet skal amcar være blant de som BT skal ta med på råd, lese informasjon fra. Dette betyr på ingen måte at det Amcar sier skal godtas. Ofte kan Amcar legge fram dokumentasjon på at en versjon av bilen har vert levert med annen dekkdimensjon . Du skriver ikke hvor store dekk du prøver å godkjenne, men jeg går utfra at det er mer enn din bilmodell har vert levert med fra fabrikk?

Selv om Amcar anbefaler denne dimensjonen, så er det vel ikke dokumentert at dette fungerer?
Da er det mye lettere for BT å godta TÜV, som er akkreditert fra EU til å foreta de testene.

Din beste mulighet til større dekk er å kjøpe felger med TÜV fra foreks ASP Eberle.
TÜV på speedometerdrev er tullete, kan ikke forstå at det kan være så vanskelig å overtale de til at det holder å bevise at spedometeret viser rett innenfor grensene?
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Holmis

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 624
  • Jeepaholic !
    • www.multi2net.com
Re: Dokumentasjon fra Amcar
« Svar #5 på: On.,14,April,2010,14,30 »
TÜV på speedodrevet???  Skal de sjekke at nummeret stemmer da og demontere for å sjekke... Gleder meg til de skal sjekke utvekslinga mi... idioter...

BGNor selger ASP felgene med TÜV... ta kontakt med de..
AMC Jeep CJ7 4.0HO-Aut , Renegade 1984
Jeep Cherokee XJ 2,5TD 1996

Cerwin-Vega Recone Service: http://cerwinvega.multi2net.com

Utlogget sondre85

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 65
Re: Dokumentasjon fra Amcar
« Svar #6 på: To.,15,April,2010,08,48 »
Jepp. Men har forstått at felgene de selger kun har tüv på 32" for TJ. Jeg har montert 33" 12,5"

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Re: Dokumentasjon fra Amcar
« Svar #7 på: To.,15,April,2010,09,52 »
De har for 33" også!

Arne fikk godkjent med disse papirene i vinter på Gjøvik.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Kris

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 290
Re: Dokumentasjon fra Amcar
« Svar #8 på: To.,15,April,2010,19,48 »
Tüv:
TJ opp til 32"
YJ opp til 35"
TJ 00 uorginal
XJ 95 (solgt)
Zj 94 V8(solgt)

Utlogget sondre85

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 65
Re: Dokumentasjon fra Amcar
« Svar #9 på: Lø.,17,April,2010,21,39 »
De har for 33" også!

Arne fikk godkjent med disse papirene i vinter på Gjøvik.

Har du tilfeldigvis nr til Arne?

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Re: Dokumentasjon fra Amcar
« Svar #10 på: Sø., 2,Mai,2010,19,47 »
Arendal.
De virket positive helt til jeg kom opp, De hadde hatt søknaden min i 1 måned, så fikk beskjed om å komme på stasjonen for å vise bilen, men da jeg kom opp sa de at den ikke kunne godkjennes. De ville ha TUV papirer på spedometergiret jeg hadde byttet!!!!!!!!!! Må bare le

Blir litt som å søke jobb, så ser arbeidsgiveren på søknaden at du ikke er kvalifisert, ringer deg og sier. Hei flott søknad kan du komme på intervju til fredag....
Når du kommer på intervjuet på fredagen sier han bare "Du er dessverre ikke kvalifisert for jobben"
Da kan man heller drite i å kalle inn til intervju liksom !!!

Det virkelige spørsmålet er jo om du har TUV papirer på o-ringen som du ofte bytter samtidig med det drevet.
Eller om du hadde TUV papirer på handskene du hadde på deg da du gjorde jobben . . . . .
Jeg trodde faktisk at det fantes noen grenser for hva de folka kunne finne på å si, men uheldigvis så slutter jeg aldri å bli overrasket.

De spør aldri etter TUV papirer om du bytter til Biltema bremseskiver og klosser? eller støtdempere, bærekuler, fjærer osv osv. Og dette er jo faktisk deler som kan endre bilens egenskaper på vei BETRAKTELIG ifra originalt.

Du kan enkelt ta en speedometer kontroll på nærmeste NAF stasjon.
Husk at selv om det er fristende å justere speedometeret til helt riktig, så skal det være en missvisende feilmargin der. så det er lurt at det viser 80 når du ligger i 75 - 77 km/t.
« Siste redigering: Sø., 2,Mai,2010,19,49 av Tomas »
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget Kris

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 290
Re: Dokumentasjon fra Amcar
« Svar #11 på: Ma., 3,Mai,2010,10,45 »
"Husk at selv om det er fristende å justere speedometeret til helt riktig, så skal det være en missvisende feilmargin der. så det er lurt at det viser 80 når du ligger i 75 - 77 km/t."

Er det noen som vet den største tillatte missvisningen man kan ha (juridisk) på speedometeret...feks. om den viser 80 når man kjører i 72..ok?
(har 32" dekk og drev til 33", som jeg skal godkjenne etterhvert!)

Tomas FY! du har glemt tøddlene i TÜV. Dette er jo særdeles FARLIG for trafikksikkerheten! he-he ;)
TJ 00 uorginal
XJ 95 (solgt)
Zj 94 V8(solgt)

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Re: Dokumentasjon fra Amcar
« Svar #12 på: Ti., 4,Mai,2010,23,07 »
My bad, sorry Kris!

vel, som jeg har sagt tidligere. om du har 3 - 5 km /t for mye på speedometeret så gjør ikke det noe. Tror ikke det er noe lovverk rundt dette. Nye traktorer ligger dead on på gps'en. Men det er bare slik at de aller fleste nye biler kommer med en feilmargin, og den er vi faktisk vandt med å kjøre med. Se bare på deg selv, mange ligger jo automatisk 5km/t over fartsgrensa igjennom en automatisk fartskontroll, og hehe, det føles litt deilig noen ganger. Litt kjedelig den gangen du setter deg i en bil med 100% nøyaktig speedometer, og den helvetes blinken kommer, fordi du lå noen få kilometer over, som du vanligvis gjør  :D
En annen ting er at du slipper å ta igjen alle langs veien, og da ligge bak og irritere deg over at alle kun kjører i 75 i 80 sona. hehe.
Speedometer har høyere missvisning jo fortere man kjører. Så noen biler ligger faktisk i 110, når klokka viser 120 km/t. Det syns jeg blir litt mye, men det er ivertfall ikke negativt om du kommer med en liten missvisning på riktig side av streken.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.